اخبار داغ

تامین اعتبار یک هزار میلیارد تومانی برای اتمام خط یک متروی تبریز

تامین اعتبار یک هزار میلیارد تومانی برای اتمام خط یک متروی تبریز
طبق تعهدات انجام گرفته برای متروی تبریز 50 درصد اعتبارات مترو باید توسط دولت و مابقی توسط شهرداری تامین می‌شد که به دلیل عدم اجرای تعهدات از سوی شهرداری در سال‌های گذشته پروژه آنطور که باید پیشرفت نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از آناج، محمد‌صادق پورمهدی عصر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه قطار شهری تبریز از سال 80 کلید خورده است و طبق تعهدات انجام گرفته 50 درصد اعتبارات مورد نیاز باید توسط دولت و مابقی توسط شهرداری تامین می‌شد که به دلیل عدم اجرای تعهدات از سوی شهرداری در سال‌های گذشته پروژه آنطور که باید پیشرفت نکرده است.

وی افزود: در سال گذشته برای اولین بار شهرداری بیش از سهم دولت تامین اعتبار کرده و بیش از 100 میلیارد تومان آورده داشته و امسال نیز به همان میزان در تامین اعتبار شرکت کرده و امید است با ادامه روند کنونی شاهد افتتاح خط یک این پروژه در آینده‌ای نزدیک باشیم.

افتتاح 287 پروژه عمرانی 250 میلیاردی در هفته دولت

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه اظهار کرد: در هفته دولت امسال 287 پروژه عمرانی با صرف 250 میلیارد تومان اعتبار افتتاح خواهند شد که بیشتر این پروژه‌ها در بخش‌های راه‌های روستایی، آبرسانی، بهسازی، مقاوم‌سازی، برق‌رسانی، خانه‌های بهداشت، تعریض جاده‌ها و گازرسانی به روستاها بوده است.

3 هزار پروژه نیمه تمام در آذربایجان‌شرقی وجود دارد

پورمهدی اظهار کرد: در استان حدود 3 هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد که 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند تا تکمیل شوند و این در حالی است که کل اعتبارات عمرانی استان در سال 93 یک هزار و 100 میلیارد تومان می باشد که از این میزان 700 میلیارد تومان اعتبار ملی و 400 میلیارد تومان نیز استانی است.

وی تشریح کرد: امسال دولت تلاش کرده است که تخصیص اعتبارات واقع بینانه باشد به طوری که در استان 200 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه ملی راه آهن میانه- تبریز در اولویت پرداخت قرار دارد و از حدود 96 میلیارد تومان اعتباری که برای قطار شهری از محل اعتبارات ملی لحاظ شده بود، هفته گذشته 37 میلیارد تومان پرداخت شده است.

40 درصد اعتبارات مصوب استان تخصیص یافته است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید تخصیص اعتبارات مصوب است، گفت: در پنج ماهه امسال قریب به 40 درصد اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان تخصیص یافته و این درحالی است که در سال گذشته تنها 8 درصد یعنی یک پنجم اعتبارات تخصیص یافته بود.

پورمهدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به خبرنگاری در مورد میزان پیشرفت پروژه راه آهن میانه - تبریز، اظهار کرد: این پروژه در 10 قطعه احداث شده است که 7 قطعه از میانه به بستان‌آباد است و بیش از 80 درصد پیشرفت داشته است ولی متاسفانه در قطعات مربوط به بستان‌آباد تا ائل‌گلی کاری صورت نگرفته است.

وی افزود: اولویت‌کاری در این پروژه تکمیل قطعات میانه به بستان‌آباد و سپس بستان‌آباد به ائل گلی است که در آنجا در نظر داریم یک ایستگاه ترکیبی احداث کنیم و با جذب 600 میلیون یورو از طریق فاینانس خرید واگن و زیرسازی های لازم نیز تامین خواهد شد.

سهمیه 30 میلیارد دلاری فایناس آذربایجان‌شرقی

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی سهمیه استان در جذب منابع فاینانس را 30 میلیارد دلار خواند و خاطرنشان کرد: به میزان 2 میلیارد دلار پروژه از این طریق مراحل لازم را طی کرده و پروژه های قطار شهری و راه آهن میانه- تبریز در مرحله تصویب قرار دارد؛ ضمن اینکه در مورد قطار شهری فروش اوراق مشارکت به میزان 500 میلیارد تومان در حال تصویب است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, آناج,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه