اخبار داغ

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:

نرخ بیکاری آذربایجان غربی حدود ۲/۲ بالاتر از نرخ کشوری است/۱۲۰هزار نفر بیکار در استان وجود دارد

نرخ بیکاری آذربایجان غربی حدود ۲/۲ بالاتر از نرخ کشوری است/۱۲۰هزار نفر بیکار در استان وجود دارد
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته نرخ بیکاری در آذربایجان غربی ۱۴/۳ بود که این میزان نسبت به نرخ بیکاری کشور که ۱۲/۱ بود، ۲/۲ بیشتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  رضا نقی زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به نرخ بیکاری در آذربایجان غربی، اظهار کرد: سال گذشته نرخ بیکاری استان ۱۴/۳ بود که این میزان نسبت به نرخ بیکاری کشور که ۱۲/۱  بود، ۲/۲ بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی افزود: در سطح استان حدود ۱۲۰ هزار نفر بیکار وجود دارد که در حدود ۳۵ هزار نفر از آنها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

,

وی با تاکید بر لزوم تلاش مضاعف برای رفع مشکل بیکاری و اشتغال جوانان، گفت: در این زمینه طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار را که از برنامه های دولت است، در دستور کار داریم.

,

نقی زاده تصریح کرد: طرح کارورزی در راستای تسهیل ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به بنگاه های اقتصادی مطرح شده و در این راستا، فارغ التحصیل به مدت شش ماه در بنگاه اقتصادی کار کرده و تمام حقوق وی که یک سوم حداقل دستمزد است و بیمه توسط دولت پرداخت می شود.

,

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی اظهار کرد: در این طرح پس از شش ماه چنانچه کارگر و کارفرما برای ادامه اشتغال به توافق رسیدند، کل سهم بیمه کارفرما به مدت دو سال توسط دولت پرداخت می شود.

,

وی با اشاره به طرح مهارت آموزی در محیط کار، افزود: در این طرح نیز مهارت آموزی، کارگرانی که از تحصیلات بازمانده است در تمام مقاطع تحصیلی تسهیل می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه