اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

برخی چنان وانمود می‌کنند که انگار روزی ملت ایران دست آمریکایی‌‌هاست/ محتکرین شرایط کنونی کشور٬ خدا را قبول ندارند

برخی چنان وانمود می‌کنند که انگار روزی ملت ایران دست آمریکایی‌‌هاست/ محتکرین شرایط کنونی کشور٬ خدا را قبول ندارند
عضو مجلس خبرگان رهبری‏ گفت: برخی چنان وانمود می‌کنند که انگار روزی ملت ایران دست آمریکایی‌‌هاست‏.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی امروز در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم با عنوان سبک زندگی اسلامی با اشاره به وظایف مومن نسبت به خودش که در دین اسلام به آن تاکید شده است، اظهار کرد: رعایت احکام و حدود الهی در مسئله خوردن و آشامیدن از جمله مواردی است که مومن باید به آن توجه داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه ما انسانها دارای وجود مادی هستیم که این جسم همانند روح انسان نیازمند خوراک پاک است، ابراز کرد: در قرآن کریم برای غذای جسم ما و وظایفی که در این حوزه داریم آیات فراوانی وجود دارد که بخشی از آنها اشاره خواهیم کرد.

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در فرهنگ ایمانی و در نگاه مومن یک اصل مسلم در باب روزی وجود داشته و آن اینکه روزی دست خداوند متعال است، افزود: در قرآن کریم و در آیه 6 سوره مبارکه هود به صراحت تاکید شده که روزی تمامی جنبندگان برعهده خداوند متعال است.

,

وی با تاکید بر اینکه طبق این آیه خداوند متعال خود را متعهد به تامین رزق تمام جنبندگان دانسته است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال روزی برخی از پرندگان را در لابه لای دندانهای برخی از ماهیان بزرگ دریا قرار داده است، طبق نظر برخی از دانشمندان ماهی‌هایی وجود دارند که اینها هر از چندگاهی در ساحل دهان خود را بازکرده و پرنده‌‎هایی غذاهای لابه لای دندانهای اینها را می‌خورند و این همان روزی آن پرنده است.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم بیان کرد: در اعماق اقیانوسها گیاهانی وجود دارند که این گیاهان از نور خورشید محروم هستند و این سوال برای برخی از گیاه شناسان مطرح بوده که اینها چطور تغذیه می‌کنند که بعد از مطالعه بسیار متوجه شدند که در سطح اقیانوسها گیاهانی هستند که این گیاهان از نور خورشید تغذیه می‌کنند و بعد از آن به اعماق اقیانوس رفته و خوراک گیاهان اعماق اقیانوس می‌شوند.

,

وی تصریح کرد: مگر می‌شود، خدایی که روزی هر جنبده‌ای را در اعماق دریاها در تاریکی بیابانها و لابه لای سنگها برعهده دارد، 80 میلیون جمعیت را در یک کشور فراموش کرده و از یاد ببرد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مگر می‌شود خداوند متعال 80 میلیون مومن را رها کرده و یا بگوید که روزی شما در دست دشمن من است، روزی شما دست آمریکایی‌ها و یا اروپایی‌ها است، این موضوع با مبانی توحیدی ما سازگار نیست.

,

وی ابراز کرد: وقتی خداوند متعال روزی جنبده اعماق اقیانوسها را تدارک دیده مگر می‌شود افرادی مردم ایران را ناامید کرده و بگویند کار تمام است و آمریکا تحریم کرد و اروپا فلان خواهد کرد، مگر روزی ما دست اروپا و آمریکا است که اینها چنین سخنانی را مطرح می‌کنند.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با بیان اینکه در همین کشور هزاران فرصت برای تامین روزی و مایحتاج مردم وجود دارد، اظهار کرد: مومن و جامعه ایمانی ذره‌ای یاس و ناامید در دل به خود راه نمی‌دهد، دشمنان ما با تصورات ملحدانه خودشان در مورد مردم ایران قضاوت می‌کنند.

,

وی تصریح کرد: اگر این را بپذیریم که روزی ما دست خداوند است بنابراین نباید برای روزی حرص بزنیم و شاهد صحنه‌هایی مانند احتکار در کشور باشیم، کسی که خوراک مردم را برای سود بیشتر احتکار کند خدا را قبول ندارد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از پیامیر گرامی اسلام خاطرنشان کرد: خداوند روزی کسی که برای تامین مایحتاج مردم تلاش کرده و مواد مورد نیاز برای مصارف آنها را تهیه می‌کند، تامین کرده است اما کسی که احتکار می‌کند و ثروتها و سرمایه‌های مورد نیاز مردم را در انبارها ذخیره می‌کند، مورد لعنت خداوند متعال قرار می‌گیرد.

,

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) ادامه داد: طبق فرموده آن حضرت اگر روزی مردم دست خداوند است، پش غصه برای چیست؟ چرا برخی در کشور ما به صورت مرتب یاس و ناامیدی را پمپاژ می‌کنند، از لطف خداوند متعال وفور نعمت در کشور ما وجود دارد و اگر مرزهای کشور ما را ببندند و سالها ارتباطی با کشورهای دیگر نداشته باشیم هیچ مشکلی برای تامین مایحتاج ضروری مردم نداریم.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با بیان اینکه اگر روزی دست خداوند است، پس حرص برای چیست؟ عنوان کرد: اگر باور داریم که روزی دست خداوند است، چرا حرص می‌زنیم، عده‌ای به خیال سود بیشتر احتکار می‌کنند اما این پول خوردن ندارد چرا که خداوند جای حق نشسته است.

,

وی با اشاره به اینکه اگر حساب و کتاب حق است، این ثروتها، حقوقهای نجومی و دست اندازی به بیت المال برای چیست؟ گفت: اگر باور داریم که جای هر چیزی که در راه خدا بدهیم، پر می‌شود چرا بخل می‌ورزیم.

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن عید غدیر بیان کرد: اگر شخصی یک وعده غذایی در عید غدیر به مومنی بدهد مثل آن است که به میلیون پیغمبر خدا در سایر ایام سال غذا داده است و اگر یک درهم در این عید هدیه دهیم مانند آن است که یک میلیون درهم در غیر عید غدیر به دیگران هدیه و صدقه داده است.

,

وی تصریح کرد: اینکه روزی همه در دست خداوند است به این معنا نیست که انسان هیچ تلاشی نکند، خداوند روزی را به شرط تلاش تضمین کرده است.

,

آیت‌الله حاج ابوالقاسم با بیان اینکه علاوه بر این خداوند روزی خاصی را برای اولیا خاص خود در نظر گرفته است، عنوان کرد: اگر ما مومن باشیم این روزی حسنه برای ما نیز وجود دارد.

,

وی با اشاره به آداب غذا خوردن در اسلام خاطرنشان کرد: نخستین و مهمترین آداب غذا خوردن دقت در حلال بودن آن است که خداوند متعال در قرآن کریم به آن تاکید کرده است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حلال بودن ذات چیزی که می‌خوریم، خریداری از پول حلال و پرداخت واجبات مالی پول حلال باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: روایات فروانی داریم که قبل و بعد از غذا خوردن باید دستها شست.

,

وی با اشاره به اینکه آغاز غذا خوردن با نام خداوند و سپاسگذاری بعد از اتمام غذا نیز باید مورد توجه باشد، ابراز کرد: خوردن غذا در حالت ایستاده و یا راه رفتن کراهت دارد.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با بیان اینکه برای سلامتی بدن از نگاه اسلام دو وعده غذا سفارش شده است، گفت: گروهی غذا خوردن در دین اسلام سفارش شده است.

,

وی با بیان اینکه پرهیز از اسراف نیز یکی از تعالیم دینی است، افزود: خداوند در آیه 31 سوره اعراف به مومنان تاکید کرده که از اسراف خودداری کنند.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: متاسفانه در کشور ما اسراف بسیار زیاد است، گاهی دور ریز برنجی که با این همه زحمت تولید می‌شود، بسیار زیاد است. گاهی وعده‌ها و پرسهای غذایی بیش از حد نیاز است.

,

وی با بیان اینکه غذای ناپاک در خود انسان و تربیت فرزندانش تاثیرگذار است، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم بر دقت انسان بر غذای خود تاکید فرموده است.

,

آیت‌الله حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه مهمتر از غذای جسم، غذای روح است، عنوان کرد: طبق رویات اسلامی بر غذای روح در کنار غذای جسم تاکید شده است، اطلاعاتی که در اختیار ما قرار می‌گیرد غذای روح ما است.

,

وی ادامه  داد: گاهی انسان در فضای مجازی دروغ‌هایی را مشاهده می‌کند که هیچ اصل  و اساسی نداشته و آنچنان در کمترین زمان ارسال می‌شود که کل فضای مجازی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، این خبری که وارد روح و جان انسان می‌شود منشا تصمیم‌گیریهایی می‌شود که اقدامات اشتباه را در پی دارد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه منبا اخبار باید قابل اعتماد باشد، ابراز کرد: بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای امروز سم‌های کشنده‌ای را به روح و جان جوان و نوجوان این کشور تزریق می‌کنند که باید مراقب این موضوعات بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه