اخبار داغ

انقلاب اسلامی در چهلمین ایستگاه (۷)؛

۱۵ شهرک صنعتی ثمره انقلاب در خراسان شمالی/ اشتغالزایی برای ۳۶۲۰ نفر

۱۵ شهرک صنعتی ثمره انقلاب در خراسان شمالی/ اشتغالزایی برای ۳۶۲۰ نفر
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی فعالیت 15 شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان شمالی را از برکات انقلاب اسلامی در خراسان شمالی برشمرد و گفت: هم اکنون 3 هزار و 620 نفر در این شهرک ها مشغول به کار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سیاوش وحدت، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اظهارکرد: شهرک صنعتی بجنورد اولین شهرک صنعتی ایجاد شده خراسان شمالی در سال 63 است و پس از آن شهرکهای صنعتی شیروان و اسفراین احداث شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وحدت افزود:  بعد از استقلال استان خراسان شمالی از خراسان بزرگ در سال 84 به عنوان استانی واحد به مرکزیت بجنورد تعداد شهرک های ایجاد شده گسترش پیدا کرد.

,

وی ادامه داد: هم اکنون در خراسان شمالی 15 شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در حال فعالیت هستند.

,

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان با اشاره به اینکه تعداد واحد های صنعتی مستقر شده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان 251 واحد هستند، گفت: این تعداد در واقع 50 درصد از کل واحد های صنعتی استان را تشکیل می دهد.

,

وحدت خاطر نشان کرد: هرچند 20 درصد از واحدها به صورت غیرفعال درآمده اند با این وجود در واحدهای صنعتی فعال  سه هزار و 620 نفر مشغول به کار هستند.

,

وی افزود: ارزش ریالی سرمایه گذاری های بخش خصوصی در این شهرک ها 254 میلیارد تومان بوده است.

,

وحدت زیرساخت های آب، برق، گاز، تلفن، آسفالت، ایجاد فضای سبز، فعالیت چهارتصفیه خانه، پنج ایستگاه آتش نشانی و مرکز خدمات کسب و کار برای استقرار مشاوران را از جمله خدماتی خواند که شهرک های صنعتی در اختیار واحدها قرار داده است.

,

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ادامه داد: از جمله مزایای استقرار در شهرکها و نواحی صنعتی استان ، واگذاری نقد و اقساط  زمین  به متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی است به این ترتیب که 20 درصد زمین به صورت نقد و بقیه به صورت اقساطی واگذار می شود.

,

وحدت همچنین بحث آموزش های رایگان و حمایتهای مالی جهت شرکت سرمایه گذاران واحدهای صنعتی در نمایشگاه های داخلی و خارجی را از دیگر خدمات این شهرکها برشمرد و گفت: در سال حدود 750 نفر از این آموزشها بهره می برند و 350 میلیون تومان خدمات حمایتی به این واحدها ارائه می شود.

,

وی بیان داشت: اکنون به جز شهرستان راز و جرگلان در تمامی شهرستان های خراسان شمالی،  شهرک های صنعتی در حال فعالیت هستند و در این شهرستان نیز از اوایل سال 98 واگذاری آغاز می شود.

,

وحدت بیشترین تمرکز واحد های صنعتی را مربوط به شهرستان های  بجنورد، اسفراین و شیروان خواند و گفت: براساس آمارهای در دسترس، واحدهای تولید مواد غذایی، صنایع فلزی، شیمیایی و مصالح ساختمانی به ترتیب بیشترین فعالیت ها را در این شهرک ها دارند.

,

وی تمامی این پیشرفت را از برکات پیروزی انقلاب اعلام کرد و خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب به صنایع کوچک و متوسط اهمیتی بیشتری داده شد تا بتوانند به سطح متوسط و بزرگتر برسند، هم چنین تمرکز در این بخش باعث ایجاد اشتغال پایدار برای سرمایه گذاران می شود.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه