اخبار داغ

فرماندار گالیکش:

سیل حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال به شهرستان گالیکش خسارت وارد کرد

سیل حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال به شهرستان گالیکش خسارت وارد کرد
فرماندار گالیکش گفت: خسارات اولیه ناشی از سیل اخیر در این شهرستان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ ظهر امروز، حسین مایلی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: پس از دریافت اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید در استان گلستان به‌ویژه شرق استان، مدیریت شهرستان ضمن برگزاری جلسات فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران و ایجاد هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌ها و اعلام آماده‌باش به همه عوامل و اعضای این ستاد، با اطلاع‌رسانی بهنگام و عمومی به شهروندان و روستائیان از طریق شبکه‌های مجازی، سایت‌ها و دهیاری‌ها، در خصوص به حداقل رسیدن خسارت‌های احتمالی اقدامات لازم را انجام داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

وی بیان کرد: با تمهیدات دیده‌شده در سطح شهرستان، خوشبختانه براثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل، خسارات وارده تنها در حوزه خسارات مالی بوده و خوشبختانه هیچ آماری مبنی بر فوت در شهرستان گزارش نشده است.

,

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گالیکش افزود: طبق بازدیدهای به‌عمل‌آمده و گزارشات دریافتی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان، میزان خسارات اولیه واردشده بالغ‌بر ۸۰ و در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

,

مایلی ادامه داد: بر همین اساس خسارات بخش کشاورزی شامل تخریب باغات، مزارع گندم و کلزا، تلفات دام و طیور و شیلات، از بین رفتن جاده‌های بین مزارع، انهار و کانال‌های هدایت آب است.

,

فرماندار گالیکش بیان کرد: در حوزه راه‌های مواصلاتی روستایی و پل‌های ارتباطی نیز با چندین مورد ریزش‌ و رانش در محور دهستان نیلکوه، قراولان و گلستان در بخش مرکزی و لوه مواجه شده‌ایم.

,

وی گفت: براثر بارش باران و طوفان، چند مورد آسیب به منازل و اماکن روستائیان شامل فروریختن سقف، تخریب انبار و آغل گاو و گوسفندان نیز از روستاهای آب‌پران، لیرو، سیجان، پتکی و قوشه‌چشمه و شهر صادق‌آباد گزارش‌شده است.

,

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گالیکش در خصوص خسارات وارده در بخش تأسیسات مخابراتی و ارتباطی به سقوط دکل مخابراتی همراه اول در شهر صادق‌آباد اشاره کرد و بیان کرد: در اثر این حادثه به دو منزل مسکونی خسارت واردشده و آنتن‌دهی همراه اول نیز با اختلال مواجه شده است.

,

مایلی عنوان کرد: در روستاهای بش‌اویلی، گوگل‌بزرگ، کرنگ‌کفتر، قوشه‌چشمه، آب‌پران، یورت زینل، یورت کاظم، کمال‌آباد، تلوستان، لیرو، سیجان و فرنگ مشکل آب شرب سالم وجود دارد و دستورات لازم در جهت تأمین آب موردنیاز مردم از طریق آبفار شهرستان صادرشده است.

,

وی همچنین از فروریختن چند مورد دیوار مدارس روستایی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به عدم تکمیل طرح‌های هادی و جداول در برخی روستاها، مشکلاتی در خصوص دسترسی و رفت‌وآمد اهالی به وجود آمده است.

,

مایلی یادآور شد: متأسفانه به دلیل شدت باد و باران در ۱۰ روستای بخش مرکزی شهرستان قطعی برق داشتیم که به دلیل مسدود بودن راه‌ها این قطعی تداوم داشت که خوشبختانه باهمت نیروهای راهداری و تلاش اداره برق رفع شد و تنها در دو روستای لیرو و کندسکوه تلاش‌ها ادامه دارد.

,

فرماندار گالیکش تصریح کرد: راه‌های دسترسی و جاده‌های مواصلاتی شهرستان باز است ولی با توجه به مسدود بودن برخی جاده‌های مواصلاتی استان، شاهد حجم بالای ترافیک در محور جنگل گلستان به خراسان شمالی هستیم و تنها چند مورد تصادف خسارتی گزارش‌شده است، لذا از عموم هم‌وطنان می‌خواهیم در طی این مسیر با صبر و حوصله در رانندگی، از هرگونه حادثه و سوانح جاده‌ای در امان باشند.

,

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: به همه همشهریان، هم‌وطنان و مسافران عزیز توصیه می‌کنم با رعایت همه جوانب در این چند روز، حتی‌الامکان از سفرهای غیرضروری به‌ویژه از تردد در محور نیلکوه و فارسیان که رابط دو استان گلستان و سمنان در شهرستان گالیکش است، به دلیل ریزش کوه و رانش و ناامن بودن اجتناب کنند و درصورتی‌که ضرورتاً قصد تردد در مسیرهای مواصلاتی دارند، حتماً به وسایل ایمنی خودرویی، سوخت خودرو، غذای کافی و لباس گرم مجهز باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه