اخبار داغ

در پی تحریم‌های مالی؛

لبه تحریم‌های سوئیفت آمریکا کند شد/«میر» روسیه به اروپا رسید

لبه تحریم‌های سوئیفت آمریکا کند شد/«میر» روسیه به اروپا رسید
روسیه استفاده از جایگزین سوئیفت موسوم به سیستم پرداخت «میر» را با انگلیس کلید زد که در واقع پاسخ محکمی به تحریم های آمریکا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنابر گزارش راشاتودی، روسیه سیستم پرداخت ملی خود موسوم به میر را در منطقه اروپا توسعه می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس این گزارش سیستم پرداخت میر در پاسخ به تحریم‌های غرب طراحی شده و قرار است در بازارهای اروپا مورد استفاده قرار گیرد.

,

پروژه پایلوت استفاده از این سیستم پرداخت بین روسیه و انگلیس در لندن آغاز خواهد شد.

,

بر اساس این گزارش (پی اکسپرت) گیرنده کارت میر در اروپا خواهد شد و انگلیس هم به عنوان نخستین کشوری خواهد بود که این سیستم پرداخت روسیه را اجرایی می‌کند.

,

سیستم پرداخت روسیه انتظار می‌رود دسترسی به بازار مصرف روسیه را باز کند و گردش مالی بین روسیه و انگلیس را افزایش دهد چرا که استفاده از این سیستم تراکنش‌های پرداختی را برای مشتریان و همچنین شرکت‌های مختلف بسیار ساده می‌کند. بخش‌های گردشگری هم قرار است از انجام این پروژه‌ها سود ببرند.

,

سالانه بیش از 40 میلیون گردشگر روسی از اروپا بازدید می‌کنند که استفاده از این سیستم پرداخت می‌تواند به آنها کمک کند.

,

نماینده تجاری روسیه در انگلیس با بیان اینکه برای اتصال سازمان‌های جدید در انگلیس برای این نوع سیستم پرداخت قول می‌دهد، گفت: خدمات مالی روسیه در خارج از کشور بسیار مهم و حیاتی است.

,

بر اساس این گزارش روسیه سیستم پرداخت ملی مخصوص خود را از زمانی که آمریکا تحریم‌های خود را علیه این کشور از سال 2014 آغاز کرده توسعه داده است.

,

پس از این تحریم‌ها مشتریان چندین بانک روسی به طور موقت قادر به استفاده از ویزا و مسترکارت نبودند و پس از آن بانک‌های روسی بیش از 69.7 میلیون میرکارت منتشر کردند که به نوعی در پاسخ به تحریم‌های آمریکا و محدودیت‌های اعمال شده از وی بوده است.

,

عملکرد سیستم پرداخت «میر»مشابه سوئیفت جهانی است  و توسعه چنین سیستم پرداخت توسط رورسیه در واقع دور زدن تحریم‌های سوئیفت آمریکا است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه