اخبار داغ

برخی فتواهای عجیب در ماه مبارک رمضان

برخی فتواهای عجیب در ماه مبارک رمضان
هر ساله در ماه مبارک رمضان فتواهای عجیبی از سوی برخی روحانیون و مبلغان که بیشتر آنها سلفی هستند، منتشر می شود که برخی از آنها برای مسلمانان دردسر ساز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هر ساله در ماه مبارک رمضان فتواهای عجیبی از سوی برخی روحانیون و مبلغان که بیشتر آنها سلفی هستند، منتشر می شود که برخی از آنها برای مسلمانان دردسر ساز می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش شفقنا به نقل از المصریون، در زیر برخی از این فتواهای عجیب ذکر می شود:

,

سیگار حرام است اما روزه را باطل نمی کند

,

از جمله فتواهای عجیبی که در محافل دینی به شدت سرو صدا کرد، فتوای مبلغ مصری به نام «شیخ مصطفی راشد» مبلغ مصری بود که طی فتوایی اعلام داشت: «سیگار حرام است اما روزه را باطل نمی کند».

,

تماشای سریال های تلویزیونی  در ماه رمضان حرام است

,

«شیخ محمد لطفی عامر» مفتی سلفی های مصر در فتوایی جنجال برانگیز بیان کرد: تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی در ماه رمضان حرام است؛ تماشای تلویزیون در این ماه از مبطلات روزه است مسلمانان نباید در ماه رمضان فیلم تماشا کنند.

,

بازکردن رستوران ها در ماه رمضان حرام است

,

«سامح عبدالحمید» مفتی منسوب به سلفی های مصر در فتوایی اعلام کرد: بازکردن رستوران ها و کافه سرا ها در روز ماه رمضان حرام است.

,

روزه نگرفتن زندانیان جایز است

,

«عصام تلیمه» معاون سابق شیخ یوسف قرضاوی در فتوایی، روزه نگرفتن زندانیان را جایز دانست.

,

وی در فتوای خود گفت: زندانیانی که علیه انها احکام اعمال شاقه، صادر شده، می توانند روزه نگیرند و جایز است افطار کنند.

,

گاز اشک آور

,

یکی از مبلغان ترکیه در جریان حوادث میدان تقسیم در ماه مبارک رمضان گذشته و پس از استفاده پلیس ترکیه از گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان، در فتوایی گفت: استنشاق گاز اشک آور اگر بدون قصد باشد مثلا در تظاهرات و مانند آن، روزه را باطل نمی کند.

,

اختلاف وقت

,

فتواهای مربوط به احکام روزه در کشورهای شمال کره زمین هر لحظه تغییر می کند و دلیل چنین موضوعی هم اختلاف وقت می باشد یکی از علمای این منطقه در فتوایی خواستار تغییر ماه رمضان و انتقال آن به ماهی دیگر شد.

,

روزه بیشتر از ۱۸ ساعت جایز نیست

,

«علی جمعه» مفتی سابق مصر در فتوایی اعلام کرد: جایز نیست که فرد بیشتر از ۱۸ ساعت روزه بگیرند و کسانی که در کشورهایی زندگی می کنند که روزه از ۱۸ ساعت بیتشر می شود، باید براساس اوقات شرعی مکه مکرمه روزه بگیرند.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه