اخبار داغ

رشد یک درصدی همسرآزاری در مازندران/ ثبت بیشترین میزان آزار همسر در ساری و میاندورود

رشد یک درصدی همسرآزاری در مازندران/ ثبت بیشترین میزان آزار همسر در ساری و میاندورود
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: میزان همسرآزاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در مازندران یک درصد رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، علی عباسی در گفت‌وگو با بلاغ، اظهار کرد: همسرآزاری به شکل‌های مختلف در جوامع بروز می‌کند و در هر خانواده‌ای با توجه به شرایط و موقعیت اجتماعی ممکن است نمونه‌ای از همسرآزاری وجود داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی بیان کرد: با توجه به اینکه افراد آزاردیده برای انجام معاینات و تعیین نوع صدمه‌ها به سازمان پزشکی قانونی کشور مراجعه می‌کنند، این امر زمینه مناسبی را برای انجام بررسی‌های علمی و یافتن راه‌حل‌های مناسب در زمینه رفع مشکلات ناشی از همسرآزاری در این سازمان فراهم کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به ارجاع 2 هزار و 289 مورد همسرآزاری طی 9 ماهه امسال به مراکز پزشکی قانونی استان، اضافه کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که 2 هزار و 261 مورد بوده یک درصد رشد داشت.

این مسؤول تصریح کرد: براساس آمار مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی قانونی مازندران طی این مدت از تعداد موارد همسرآزاری ثبت شده 2 هزار و 245 مورد زن و 44 مورد مردان شاکی بودند.

عباسی با تأکید بر اینکه با توجه به عدم مراجعه اغلب موارد به محاکم قضایی و پزشکی قانونی آمار دقیقی از میزان همسرآزاری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: البته با بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، مهارت‌های زندگی، بهبود شرایط زندگی و نیز توجه به سنت‌ها و احادیث بزرگان دینی و ترویج فرهنگ دینی در امر ازدواج و روابط خانوادگی و اجتماعی می‌توان موارد همسرآزاری را به کمترین حد ممکن رساند.

وی یادآور شد: شهرستان‌های ساری و میاندورود با 554 مورد (546 زن و 8 مرد)، بابل با 271 مورد (266 زن و 5 مرد) و آمل با 225 مورد (221 مرد و 4زن) بیشرین و شهرهای رامسر با 22 (زن) و عباس‌آباد با 31 مورد (زن) کم‌ترین آمار مراجعه‌کنندگان همسرآزاری در آن ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در پایان گفت: مرداد ماه با 287 مورد (283 زن و 4 مرد)، تیر ماه با 285 مورد (283 زن و 2 مرد) و خرداد ماه با 277 مورد (275 زن و 2 مرد ) به‌ترتیب بیشترین و آبان ماه با 189 (183 زن و 6 مرد) کم‌ترین مراجعات همسرآزاری در آن اتفاق افتاده است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه