اخبار داغ

بازارهای کوچک دستفروشان ارومیه

بازارهای کوچک دستفروشان ارومیه
ایجاد مراکز فروش برای دستفروشان از برنامه های موفق شهرداری کلان شهر ارومیه در ساماندهی و کنترل دستفروشان به شمار میرود زیرا با این عمل خود باعث اشتغال زایی برای بیش از هزار نفر و کنترل قیمت ها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیلوانا نیوز، یکی از اقدامات  مهم و ارزشمند شهرداری کلان شهر ارومیه در دو سال اخیر ساماندهی و ایجاد اشتغال و خدمات رسانی برای بیش از هزار نفر از طریق ایجاد روز بازار و شب بازار در نقاط مختلف شهر میباشد زیرا با توجه به وضعیت نه چندان مناسب اقتصادی و در کنار آن افزایش نرخ بی کاری در جامعه باعث به وجود آمدن و رشدن چشم گیر دست فروشی در ارومیه شده است شهرداری نیز برای کنترل و نظارت بر نوع فعالیت آنها اقدام به راه اندازی بازارهای شبانه دست فروشان کرده است تا با این عمل شایسته و تحسین بر انگیز نه تنها باعث رونق بازار این عزیزان گردد بلکه برای بیش از هزار نفر به طور مسستقیم اشتغال زایی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیلوانا نیوز,

ایجاد بازار دست فروشان در ارومیه نه تنها باعت نشاط و تفریح در بین مردم شده است بلکه از طرفی نیز زمینه  برای تفریح شبانه برای خانواده ها نیز فراهم شده است به همین جهت خرید و فروش در این اماکن روز به روز در حال افزایش است و مردم به دلیل تنوع در اجناس و پایین بودن نسبی قیمتها استقبال خوبی از این مراکز میکنند.

,

لذت و نشاط خرید شبانه توسط خانواده ها ، در مراکزی  در وسط شهرها موجی است  که می تواند در دیگر شهرهای کشور نیز گسترش یابد.

,

نکته ی جالب این است که دست فروشی در بازارهای شبانه ارومیه مختص افراد کم  درآمد و یا بی سواد نیست بلکه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی و یا دانشجویان بومی و غیر بومی با وجود بی کاری و عدم اشتغال در مراکز دولتی به ناچار در این مراکز مشغول دست فروشی هستند تا بدین وسیله هم هزینه ی دانشگاه  و هم هزینه ی مخارج خود را به دست آورند .

,

اجرای این طرح توسط شهرداری فرصت خوبی است برای قشر کم درامد جامعه تا با فعالیت در این مراکز بدون پرداخت عوارض و اجاره بها  کسب درآمد کنند زیرا به سادگی قابل درک است از زمان ایجاد این بازارها تردد دست فروشان در سطح شهر و معابرهای اصلی شهر به طور چشم گیری کاهش یافته است و با ادامه این روند دیگر شاهد برخوردهای ضربتی مآمورین سد معبر شهرداری با دست فروشان نخواهیم بود.

,

 

DSC06763 c2497

DSC06811 6ed30

DSC06812 a494e

 

 

 
,

 

,

DSC06763 c2497

, DSC06763 c2497,

DSC06811 6ed30

, DSC06811 6ed30,

DSC06812 a494e

, DSC06812 a494e,

 

,

 

,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه