اخبار داغ

استاندار چهارمحال و بختیاری:

توجه به پروژه های اقتصاد مقاومتی راهی برای نجات اقتصاد

توجه به پروژه های اقتصاد مقاومتی راهی برای نجات اقتصاد
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مهمترین راه های نجات اقتصاد کشور توجه به پروژه های اقتصادمقاومتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بام ایران خبر؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اندیشیدن راهکارهایی برای پذیرفتن وثیقه های سهل الوصول از سوی بانک های عامل می تواند روند تکمیل و بهره برداری سریع تر از پروژه های اقتصاد مقاومتی را فراهم کند.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: به منظور افزایش بهره وری پروژه های مربوط به اقتصاد مقاومتی باید دوره تنفس بازپرداخت تسهیلات بانکی به ویژه در طرح های باغبانی، دام و طیور افزایش یابد.

وی بیان داشت: دوره تنفس بازپرداخت تسهیلات بانکی در پروژه های مربوط به اقتصاد مقاومتی باید متناسب با دوران تولید و بهره وری باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری به تولید برخی مواد اولیه در داخل کشور اشاره و اضافه کرد: به منظور رونق بازار و حمایت از تولیدکنندگان باید واردات کالاهای مختلف سازماندهی شود.

وی عنوان داشت: اجرای طرح مشوق های صادراتی در کشور می تواند به عنوان یکی از مهمترین راه های دستیابی به اهداف پیش بینی شده در اقتصاد مقاومتی محسوب شود.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: توسعه حمل و نقل و ارتقای وضعیت راه های ارتباطی باعث کاهش قیمت مواد اولیه، پائین آمدن هزینه های تولید و رونق بازار می شود.

وی ادامه داد: ایجاد توازن بین استان های محروم و مناطق توسعه یافته از راه های رسیدن به برنامه های اقتصاد مقاومتی در کشور می گردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تفویض بیشتر اختیارات ملی به استان ها، افزایش اختیارات گمرکات استانی و افزایش دوران مشارکت در تسهیلات بانکی می تواند به عنوان راهکارهای تسریع در توسعه مناطق محروم محسوب شود.

وی یادآور شد: احتساب دانش و فنآوری محصولات دانش بنیان به عنوان سهم آورده نقش مهمی در راستای رونق علم و اقتصاد کشور ایفا می کند.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: خشکسالی های سال های اخیر باعث خشک شدن چشمه ها، رودخانه ها و ۶۰ درصد قنات ها و افت سفره های زیرزمینی تا ارتفاع ۳۰ متر شده است.

وی اظهار داشت: به همین علت توسعه باغات دیم، کشت گیاهان دارویی، زراعت گیاهان کم آب بر و تجهیز زمین های کشاورزی به شبکه آبیاری نوین با سرعت در چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در چهارمحال و بختیاری از سه طرح اقتصاد مقاومتی استان در قطب صنعتی شهرکرد بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه