اخبار داغ

معاون اداره کل تأمین اجتماعی استان همدان خبر داد:

بهره مندی 31 هزار کارگر ساختمانی از بیمه تامین اجتماعی/ حق بیمه هر کارگر، تنها 70 هزار تومان

بهره مندی 31 هزار کارگر ساختمانی از بیمه تامین اجتماعی/ حق بیمه هر کارگر، تنها 70 هزار تومان
معاون امور بیمه ای اداره کل تأمین اجتماعی استان همدان گفت: بیش از 31 هزار نفر در استان مشمول بیمه کارگران ساختمانی شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدابراهیم شریعتی در گفتگو با "نافع" افزود: مشاغل ساختمانی از خطرناک‌ترین و پرحادثه‌ترین حرفه‌ها بوده و داشتن بیمه برای شاغلان این بخش ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی ادامه داد: بر اساس قانون همه کارگران ساختمانی باید تحت پوشش این بیمه قرار گیرند تا در صورت بروز حوادث ناشی از کار از مزایای بیمه برخوردار شوند.

,

شریعتی اظهار کرد: این افراد باید کارت مهارت فنی در یکی از شاخه‌های مشاغل ساختمانی را از سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت کرده و به شعب تامین‌اجتماعی تحویل دهند.

,

وی بیان کرد: بیمه شدگان باید 7 درصد از 27 درصد حق‌بیمه را پرداخت کرده و باقیمانده نیز از محل عوارض صدور پروانه ساخت (حق‌بیمه سهم کارفرما) از طرف شهرداری‌ها تامین می‌شود.

,

شریعتی اعلام کرد: این 7 درصد بسته به نوع مهارت و حقوق دریافتی متفاوت است و کارگر ساده با استادکار از نظر رقم پرداختی تفاوت دارد به طوری که حق بیمه کارگر ساده، نزدیک به 70 هزار تومان است.

,

وی اظهار کرد: این قانون در استان همدان نیز اجرا شده به طوری که از ابتدا تا پایان آبان سال جاری 31 هزار و 368 نفر مشمول بیمه تأمین اجتماعی شده اند.

,

شریعتی با اشاره به مزایای این بیمه گفت: در صورت بروز حوادث ناشی از کار که موجب مصدومیت، فوت یا ازکارافتادگی کارگر ساختمانی شود، اما کارفرما با وجود الزام، نسبت به گرفتن پروانه، اقدام نکرده باشد؛ سازمان تامین‌اجتماعی علاوه بر حق‌بیمه مربوطه، جریمه‌ای معادل ٢٥ درصد اصل حق‌بیمه را محاسبه و از مالک ساختمان وصول خواهد کرد.

,

لازم به یادآوری است؛ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی 9 آبان 1386 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، اما اجرای آن به دلایل اجرایی و بار مالی بیش از ٢ سال به تعویق افتاد.

,

این قانون همه کارگران ساختمانی را تحت پوشش کامل بیمه‌های اجتماعی قرار داده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ٥/١ میلیون نفر را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دهد که براساس آخرین آمار تا پایان آبان 94 بیش از 800 هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه