اخبار داغ

رئیس بهزیستی سراوان:

هشت درصد جمعیت سراوان معلولین هستند/ عدم مناسب سازی محیط مهم ترین مشکل تردد معلولین در سراوان

هشت درصد جمعیت سراوان معلولین هستند/ عدم مناسب سازی محیط مهم ترین مشکل تردد معلولین در سراوان
رئیس بهزیستی سراوان با توجه به جمعیت بالای‌معلولین در سراوان گفت: عدم مناسب سازی محیط برای تردد معلولین از مهم ترین مشکلات این افراد در شهرستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالعزیز ارباب رئیس بهزیستی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون به ۳۵۲۵ معلول تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و اذعان داشت: اگر سالمندان را هم به آمار معلولین اضافه کنیم، هشت درصد از جمعیت سراوان را معلولین تشکیل داده اند که ۱۸۷۴ نفر دارای معلولیت شدید و به پرستار و مراقبت در منزل احتیاج دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,
وی با بیان اینکه مرکز توانبخشی و آموزشی ذهنی زیر ۱۴ سال ظرفیت ۵۰ نفری دارد، افزود: یارانه این افراد توسط دولت به موسسه و‌مرکز غیرانتفاعی و خصوصی واریز می شود که به معلولین پرداخت می شود.
,
رئیس بهزیستی سراوان گفت: در مرکز حرفه آموزی ذهنی ویژه دختران خدمات توانبخشی، گفتار درمانی و کاردرمانی با حضور پزشک و روانشناس انجام می شود.
,
ارباب خاطر نشان کرد: تعداد زیادی سالمند در سراوان وجود دارد که‌ توسط بستگانشان نگهداری می شوند و توانایی خرید لوازم پزشکی و توانبخشی را ندارند که ۳۰ نفر آنان توسط بهزیستی شناسایی و کلیه خدمات پزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی  به صورت رایگان  به آنان ارائه می شود.
,
وی به ۵۳ معلول ضایعه نخایی در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: ۹۵ درصد از این افراد در اثر سوانح رانندگی دچار ضایعه نخایی شده اند که به ۳۴ نفر از این افراد حق پرستاری در منزل پرداخت می شود.
,
رئیس بهزیستی سراوان تصریح کرد: به کلیه معلولین شهر وسایل کمک توان بخشی مانند ویلچر، تشک مواج و وسایل بهداشتی جهت پیشگیری از زخم بستر داده می شود.
,
ارباب گفت:  دو معلول ضایعه نخایی شدید از دوازده معلول محصل، در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند.
,
وی عدم مناسب سازی محیط در سراوان را از عمده مشکلات معلولین در سطح شهر برشمرد و خاطر نشان کرد: اغلب ادارات که در کمیته برنامه ریزی، هزینه تعمیرات و تجهیزات را دریافت می کنند انتظار می رود اولویت کار خود را مناسب سازی محیط برای تردد معلولین قرار دهند.
,
رئیس بهزیستی سراوان گفت: برای ۳۹ نفر از معلولین شهرستان در سال جاری زمینه اشتغال در مراکز غیر انتفاعی و خصوصی فراهم شده است.
,
ارباب در پایان تصریح کرد: راه اندازی مرکز توانبخشی و حرفه آموزی ویژه پسران، مرکز ویزیت درمانی مخصوص معلولین جسمی، حرکتی و مرکز توانبخشی آموزی ویژه معلولین جسمی، حرکتی و ضایعه نخایی در سراوان و ایجاد مرکز حرفه آموزی در شهر جالق احساس می شود.
,
 
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه