اخبار داغ

بررسی وضعیت بارندگی در استان هرمزگان

بررسی وضعیت بارندگی در استان هرمزگان
ورود سامانه بارشی به استان هرمزگان سبب آبگرفتگی معابر ،سیلابی شدن رودخانه‌ها مخصوصا در شرق استان و موجب مرگ مرد سیریکی به علت صاعقه زدگی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛با ورود سامانه بارشی فعال از روز پنج شنبه 30 دیماه تاکنون بر روی کشور شرایط ناپایدار جوی بارش برف، باران و رعد و برق رقم خورده در اکثر نقاط کشور خصوصا جنوب شرق کشور ناپایدار جوی با شدت بیشتر پیش بینی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شدت بارندگی‌ها در روزهای اخیر باعث شد سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه ای احتمال آبگرفتی و سیلابی شدن مسیل ها در بسیاری از نقاط کشور پیش بینی کند.

,

اقصی نقاط هرمزگان به دنبال ورود سامانه ناپایدار بارشی به استان، از روز پنجشنبه  شاهد بارش باران هستند که در برخی از شهرها به دلیل شدت بارندگی مسیرها مسدود شده و روستاها دچار آبگرفتگی شدند.
براساس اعلام سازمان هواشناسی هرمزگان به دنبال ناپایداری های جوی در هرمزگان  با تمرکز در نیمه شرقی استان سبب بارش قابل ملاحظه باران همراه با رعد و برق، گاه تگرگ خواهد شد و از روز چهارشنبه نیز تنگه هرمز و دریای عمان نیز متلاطم می شود.

,
,

همچنین بر اثر وزش بادهای غربی در جزایر غرب خلیج فارس، ارتفاع موج به یک و نیم متر و سرعت باد به 40 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که با توجه به ناپایداری های جوی استان و متلاطم بودن دریا توصیه می شود از رفت وآمد شناورهای سبک در خلیج فارس ودریای عمان در این مدت خودداری شود .

,

باران مدارس میناب را تعطیل کرد

, باران مدارس میناب را تعطیل کرد,

با توجه به بارندگی و طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر عمومی مدارس شهرستان میناب در روز سه شنبه پنجم بهمن ماه در نوبت صبح و بعدازظهر در تمامی مقاطع تحصیلی(ابتدایی،متوسطه اول،متوسطه دوم)تعطیل می باشد.

,

مرگ مرد50ساله بر اثر صاعقه زدگی در سیریک

, مرگ مرد50ساله بر اثر صاعقه زدگی در سیریک,

بر اثر بارندگی های دو روز اخیر 30 میلیارد ریال به بخش های راه ، کشاورزی، مسکن و مزارع پرورش میگو این شهرستان سیریک خسارت وارد شده است.

,

بر اثر طغیان رودخانه های مرِگ و دهانگ در سیریک راه ارتباطی 15 روستا با مرکز شهرستان قطع شده است.

,

همچنین بر اثر صاعقه یک مرد 50ساله در روستای بمانی شهرستان سیریک نیز جان خود را از دست داد.

,

در پی بارندگی های چند روز اخیر شهرستان جاسک با میانگین بارش 66 و 9 دهم میلی میر در 24 ساعت گذشته رکورد دار میزان بارش در استان است.

,

شهرستان های میناب با 64و2 دهم میلی متر و قشم با 63و 7 دهم میلی متر در جایگاه های بعدی قرار دارند.
میانگین بارندگی در ایستگاه های ابوموسی برابر با 10 و سه دهم میلی متر ، بستک 10 میلیمتر ، بندرخمیر 21 و 4 دهم میلی متر ، بندرعباس 16 و 4 دهم میلی متر ، بندرلنگه 9 و 6 دهم میلی متر ، پارسیان 3 و 2 دهم میلی متر ، جاجی آباد 13 و 3 دهم میلی متر، سیری 1 میلی متر ، کیش 9 و 2 دهم می میلی متر و لاوان 12 و 4 دهم میلی متر بوده است.

,
,

آبگرفتگی پنج روستا در شرق هرمزگان

, آبگرفتگی پنج روستا در شرق هرمزگان,

علیرضا صفا ایسینی،مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از آبگرفتگی پنج روستا در حوزه شرق این استان خبر داد و اظهار کرد:بارش اخیر خسارت هایی نیز به زیرساخت های حوزه شرق استان همچون راه ها وارد کرده و موجب قطع ارتباط تلفنی با شهرستان بشاگرد شده است.

,

وی اضافه کرد: مسیرهای برخی روستاهای حوزه شرق هرمزگان نیز به دلیل این بارندگی به صورت متناوب قطع و وصل می شود همچنین در شهرجاسک به دلیل آبگرفتکی برخی مناطق چادر در حال توزیع بین حادثه دیدگان است و امداد رسانی و خدمات رسانی همچنان ادامه دارد.

,

ایسینی تصریح کرد: 150 چادر ، 150 موکت ، 350 پتو ، 1 هزار و 700 قوطی کنسور و 150 فانوس بین حادثه دیدگان توزیع شده لذادستگاه های امدادی و خدماتی درحالت آماده باش قرار دارند و بالگرد امدادی نیز برای استفاده در زمان نیاز آماده است.

,

آبگیری یک هزار و 580 سازه آبخیزداری

, آبگیری یک هزار و 580 سازه آبخیزداری, یک هزار و 580 سازه آبخیزداری,

ابوالقاسم حسین پور، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان  از آبگیری یک هزار و 580 سازه آبخیزداری در سطح هرمزگان خبر داد و افزود:بیشترین میزان آبگیری در سازه های آبخیزداری در سطح شهرستان های بندرعباس، رودان، جاسک، سیریک، بشاگرد و میناب اتفاق افتاده است.
وی بیان داشت: حجم کل نزولات جوی مهار شده در پشت سازه های آبخیزداری استان اعم از سیستم های پخش سیلاب، سدها و بندهای خاکی و سنگی ملاتی و دیگر سازه های آبخیزداری آبگیری شده طی این مرحله از بارش زمستانه در مجموع افزون بر 39 میلیون مترمکعب می باشد.

, معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان, یک هزار و 580 سازه آبخیزداری در سطح هرمزگان خبر داد و افزود:,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه