اخبار داغ

در پی نشست صمیمی اعضای شورای شهر با استاندار کرمان؛

کمال جوانمرد: مسئولین باید شوراباور باشند تا بتوانند شورایاور باشند/سیف الهی : خانه شهر تخریب خواهد شد

کمال جوانمرد: مسئولین باید شوراباور باشند تا بتوانند شورایاور باشند/سیف الهی : خانه شهر تخریب خواهد شد
معاونت عمرانی استانداری کرمان گفت: قرار است تا 20 روز آینده مجوزهای لازم جهت تخریب سالن خانه شهر گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان، نشست صمیمی اعضای شورای شهر و شهردار کرمان با استاندار  امشب در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

در ابتدای این نشست حجت الاسلام مهدی عربپور امام جمعه موقت کرمان گفت: نکاتی که شورای شهر و نظراتی که استاندار دارند به بهترین وجه کارشناسانه مطرح خواهد شد.

,

وی گفت: با این تعامل شاهد توسعه شهر در ابعاد مختلف خواهیم بود و مردم نیز شاهد تلاش شما در تمامی عرصه های اجتماعی و اقتصادی خواهند بود.

,

سپس حجت الاسلام ربانی سخنگوی شورا بیان داشت: در حوزه به ما صداقت در کار آموخته اند و من با تفکر جبهه و جنگ به صحنه آمده ام .

,

وی اذعان داشت: من از شما استاندار تقاضا دارم که در را به روی ما باز بگذارید و به عنوان یک برادر رزمنده و جهادی ما را حمایت نمایید و امید اینکه این حمایت ها ادامه داشته باشد .

,

اختلاف سلیقه نباید در سیاست باعث شکاف و نزاع شود

, اختلاف سلیقه نباید در سیاست باعث شکاف و نزاع شود,

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه  اختلاف سلیقه در همه مسائل وجود دارد، افزود:  همانطور که اختلاف سلیقه نباید در  سیاست  باعث شکاف و نزاع شود در مسائل اجتماعی هم همینطور است.

,

وی بیان داشت: اگر صحبتی در شواری شهر می شود فقط در حد نظر و اختلاف نظر است و راهکارها را می توان پی گیری کرد و به نتیجه رسید.

,

حجت الاسلام ربانی از استاندار درخواست کرد که این قدر حساسیت نسبت به شهرستان های چون قلعه گنج نشان ندهد و کمی هم به شهرها و بخش هایی چون گلباف بپردازد که هر کدام از آنها دارای پتانسیل هایی هستند که شرایطشان کمتر از قلعه گنج نیست.

,

تمامی لوایحی که از سوی دولت و مجلس ارائه شده در تقویت شوراها نبوده است

, تمامی لوایحی که از سوی دولت و مجلس ارائه شده در تقویت شوراها نبوده است,

کمال جوانمرد با بیان اینکه مسئولین باید شوراباور باشند تا بتوانند شورا یاور باشند، عنوان کرد: مسئولین باید در ابتدا شوراها را قبول داشته باشند و شورای شهر اساسا برایند مردم است.

,

وی با اشاره به اینکه شوراها نماد مردم سالاری دینی هستند، اذعان داشت: در سطح کلان جامعه تمام لوایحی که از سوی دولت ها و مجلس ارائه شده، اساسا در تقویت شوراها نبوده و به صورت گازانبری اختیارات شوراها را کم کرده و شوراها روز به روز رو به افول رفته است.

, وی با اشاره به اینکه شوراها نماد مردم سالاری دینی هستند، اذعان داشت: در سطح کلان جامعه تمام لوایحی که از سوی دولت ها و مجلس ارائه شده، اساسا در تقویت شوراها نبوده و به صورت گازانبری اختیارات شوراها را کم کرده و شوراها روز به روز رو به افول رفته است.,

عضو شورای شهر کرمان گفت: انتظارات مردم با اختیارات شوراها هماهنگ نیست و ما شورای شهر نیستیم، شورای شهرداری هستیم که همین هم به نوعی زده می شود.

, انتظارات مردم با اختیارات شوراها هماهنگ نیست و ما شورای شهر نیستیم، شورای شهرداری هستیم که همین هم به نوعی زده می شود.,

جعفری یکی دیگر از اعضای شورای شهر بیان داشت: اعضا شورا با استاندار و شهرداری همراه هستند ولی متاسفانه فاصله ها کمی زیاد شده است.

,

وی افزود: تاکنون هیچ اختلافی بین اعضا نبوده و اگر هم باشد سلیقه ای ست.

,

ایرانمنش با بیان اینکه تیم دولت در سطح شهر خوب کار کرده است، عنوان کرد: متاسفانه چند روز پیش خورده بحث ها و چالش هایی در زمینه امنیت در سطح شهر داشتیم که از استاندار درخواست دارم وقت گذاشته و در رابطه با آدم ربایی و سرقت ها چاره ای بیندیشند.

,

وی ادامه داد: کارهای عمرانی که تاکنون در سطح شهر انجام شده و یا در دست اقدام و بررسی است در نوع خود بی نظیر است.

,

به تعویق افتادن اتمام برخی از پروژه ها در سال جاری

, به تعویق افتادن اتمام برخی از پروژه ها در سال جاری,

این عضو شورای شهر در رابطه با به تعویق افتادن برخی از پروژه های شهری ابراز داشت: شاید مردم زیاد موافق نباشند که برخی از پروژه ها از جمله پل ولی عصر که قرار بود تا پایان امسال به اتمام برسد و یا چهارراه امیرکبیر که متاسفانه این طور نشد و چه خوب است که برای کارهای نیمه تمام وقت بگذارید و بعد به پروژه های جدید بپردازید.

,

سعید گیلانی یکی دیگر از اعضای شورا بیان کرد: هدف شورا رشد و تعالی شهر کرمان  و کارنامه ای برای اعضای آن است.

,

گیلانی  خطاب به استاندار گفت :  من شما را دلسوز کرمان دیدم و امیدوارم به صورت تخصصی و با همگرایی  بین شورا و دولت در امورات فنی و عمرانی اختلافات را کنار بگذاریم و از دیدگاه جامعه خبری یک نمره قبولی داشته باشیم.

,

پنجعلی زاده نیز عنوان کرد: من استاندار را حاکم کرمان می دانم و با قاطعیتی که در کارشان نشان دادند و همدلی که بین سازمان ها ایجاد کردند ستودنی است.

,

وی افزود: در کل استان شاهد هستیم که کارها در حال انجام و پیشرفت است و حضرتعالی خلاف دیگر استانداران وقت کافی برای پروژه های شهری قرار دادید.

,

لری نیز با بیان اینکه شتابی که در توسعه شهر کرمان رخ داده بسیار بالاست، ابراز داشت: این عملکرد شوراست که این نهاد مدنی را به جایگاه واقعی خود می رساند.

,

در رابطه با برخی از پروژه های شهری از جمله بام کرمان، تخریب خانه شهر و میدان شهدا اختلاف نظراتی وجود دارد

, در رابطه با برخی از پروژه های شهری از جمله بام کرمان، تخریب خانه شهر و میدان شهدا اختلاف نظراتی وجود دارد,

این عضو شورای شهر اظهار کرد: در رابطه با برخی از پروژه های شهری از جمله بام کرمان، خانه شهر و میدان مشتاق اختلاف نظراتی وجود دارد، مردم دوست دارند که نماد خانه شهر حفظ شود ، با توجه به اینکه چنین نمادی در کرمان کم است.

,

وی همچنین به پروژه شش دروازه میدان شهدا اشاره کرد و بیان داشت: در کنار زحمت هایی که کشیده شده امید آن داریم که با حمایت شخص استاندار از شهردار این پروژه هر چه سریعتر به اتمام برسد.

,

معلق ماندن مجموعه تفریحی تله کابین

, معلق ماندن مجموعه تفریحی تله کابین,

لری به تله کابین نیز اشاره کرد و افزود: بحث تله کابین و مجموعه تفریحی که چند استاندار را پشت سر گذاشته است هم اکنون همت شما را می خواهد که به اتمام برسد.

,

دیوان بیگی نیز عنوان کرد: امید آن دارم که این مطالب به نفع مردم تمام شود و تعامل بین شورای شهر و استانداری همچنان برقرار بماند.

,

وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه ها طولانی شده و مردم گلایه مند هستند ، بیان داشت: پل سیدی یکی از این پروژه هایی است که قول داده شده و هنوز به اتمام نرسیده و امیدواریم با همدلی که شما انجام می دهی هر چه زودتر به اتمام برسد.

,

این عضو شورای شهر اظهار کرد : زیرا خانه هایی که در حیطه این پل قرار دارند در معرض مشکلات و دشواری قرار گرفته و نارضایتی برای آنان بوجود آمده است.

,

وی همچنین در بحث اعتبارات تاکید کرد: از استاندار می خواهیم که به کمک شهرداری و شورای شهر بیاید تا این پروژه ها زودتر به اتمام برسد.

,

برخی از پروژه ها با مشکل اعتباری روبرو هستند

, برخی از پروژه ها با مشکل اعتباری روبرو هستند,

دیوان بیگی گفت: برخی از پروژه ها با مشکل اعتباری روبرو هستند ، آیا لازم است که پروژه جدید ایجاد شود؟ مشکلات در زمینه تخصصی زیاد که باید تیم مشاوره ای تشکیل شود .

,

وی افزود: برخی از متخصصین به شورای شهر مراجعه می کنند و می گویند فلان پروژه با محیط زیست مغایرت دارد و یا از این قبیل موارد که باید بررسی شود.

,

عضو شورای شهر با بیان اینکه به عید نوروز نزدیک می شویم اذعان داشت: برخی از پروژه ها باعث مشکلاتی برای عبور و مرورد مردم و مسافران خواهد شد که در این رابطه باید اقدامات لازم صورت گیرد.

,

باز شدن مسیر دور میدان آزادی فروردین سال 96/اجرای پروژه میدان شهدا برای ساخت زیر سطح آن برای تجاری سازی و مکان فرهنگی به زودی

, باز شدن مسیر دور میدان آزادی فروردین سال 96/اجرای پروژه میدان شهدا برای ساخت زیر سطح آن برای تجاری سازی و مکان فرهنگی به زودی,

علی اکبر مشرفی رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه  آخر فروردین پل ولی عصر سیگمنت های آن انجام می شود ، عنوان کرد: میدان آزادی پیشرفت کار خوب است و تا فرودین عبور و مرور دور میدان آزادی باز خواهد شد و همچنین پل سیدی که از دوره قبل بجای مانده و به جایی نرسیده است برای اتمام آن مساعدت استاندار را خواهانیم.

,

ابوالقاسم سیف الهی معاونت عمرانی استانداری کرمان نیز گفت: آنچه در نظام شورایی وجود دارد امری طبیعی است یعنی اگر بحثی وجود دارد بالاخره خروجی هم دارد.

,

وی افزود : شهردار قوه مجریه شهر و تحت نظارت مصوبات شورا انجام وظیفه می کند و به مرور زمان قدرت شورا کاملتر می شود.

,

سیف الهی بیان داشت: قطعا دیدگاه اعضای شورا و استاندار نزدیک است و بعضی از اوقات از نزدیک صحبت کردن شاید بشود برخی از مشکلات را حل کرد.

,

وی همچنین در رابطه با آمدن قرارگاه خاتم به کرمان اذعان داشت: مؤسسه خاتم خود به خود به کرمان نمی آمد با پشتیبانی سردار سلیمانی و پی گیری استاندار باعث شد که خاتم به کرمان بیاید.

,

معاونت عمرانی استانداری کرمان ادامه داد: از قرارگاه خاتم خواستیم تا سیستم الکترونیکی خود را در کرمان اجرا نماید که حاصل آن 9 پل و 13 پروژه با 500 میلیارد تومان اعتبار بود.

,

وی بیان کرد: انشاء الله پروژه های خاتم به نتیجه می رسد و برای مردم می ماند ، از این فرصت باید استفاده کرد.

,

سیف الهی بیان داشت: اینکه مطرح می شود قرار است از خانه شهر خیابانی برای استانداری باز شود، ظلم به استانداری است.

, سیف الهی بیان داشت: اینکه مطرح می شود قرار است از خانه شهر خیابانی برای استانداری باز شود، ظلم به استانداری است.,

وی افزود: طرح میدان شورا در زمان رئوفی نژاد اجرا شد و قرار شد ساختمان استانداری یک طرف و ساختمان شورای شهر نیز طرف دیگر ساخته شود.

,

سیف الهی گفت: مبلغ 1/5 میلیارد تومان استانداری به حساب شهرداری برای ساخت شورای شهر واریز کرد، در ابتدا قرار بود که تالار همایش ها را برای شورای شهر در نظر گرفته شود و خانه شهر فعلی نیز تخریب شود.

,

وی با بیان  به اینکه در بحث نامه تعیین تکلیف وضعیت خانه شهر و اعتبارات شهرداری بیان کرد: رسانه ها جملات پایانی نامه را ننوشتند و هیچ یک از اعضای شورا نگفت که چنین بحثی نبوده است.

, وی با بیان  به اینکه در بحث نامه تعیین تکلیف وضعیت خانه شهر و اعتبارات شهرداری بیان کرد: رسانه ها جملات پایانی نامه را ننوشتند و هیچ یک از اعضای شورا نگفت که چنین بحثی نبوده است.,

سیف الهی همچنین تصریح کرد: قرار شد مبلغ 5 میلیارد تومان از محل اعتبارات کم کنیم و در اختیار شهرداری قرار دهیم که هر پروژه ای را می خواهد اجرایی کند از جمله اینکه خانه شهر را بسازد.

,

وی ادامه داد: و همچنین قرار شد مبلغ 2/5 میلیارد تومان دیگر نیز تا آخر سال به آن اضافه نماییم که جمعا 7/5 میلیارد تومان می شد و شهرداری نیز مبلغ 5 میلیارد تومان آن را برای اتمام پروژه پل سیدی در نظر گرفت.

,

معاونت عمرانی استانداری کرمان گفت: قرار است تا 20 روز آینده مجوزهای لازم جهت تخریب سالن خانه شهر گرفته شود.

,

وی با بیان اینکه باید از قدرت دولت برای توسعه استان استفاده کرد ، ابراز داشت: سال گذشته استاندار مطرح کرد تا از زیر زمین میدان شهدا به عنوان تجاری استفاده نماییم، آن موقع سطح آب های زیرزمینی خیلی بالا بود و قرار بود که از ناصریه تا میدان علی ابن ابیطالب مالکیت آن به شهرداری داده شود.

,

سیف الهی افزود: امسال دو مشاوره با دو طرح ترافیکی ارائه شد که کمتر از 20 درصد با هم اختلاف داشت که این طرح در کمیسیون ماده 5 نیز نظرخواهی شد و تصمیم بر این شد که 2500 متر آن تجاری و بقیه فرهنگی ساخته شود.

,

وی همچنین در رابطه با بام کرمان نیز بیان داشت: قرارداد آن انجام شده و ساخت آن ممکن است تا سه سال آینده به اتمام برسد.

,

سیف الهی در انتها خاطرنشان کرد : نگذاریم موتوری که به حرکت در آمده بایستد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه