اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

حضور در منزل سفیر سوئد یادآور دیدار "اشتون" با فتنه‌گران بود

حضور در منزل سفیر سوئد یادآور دیدار "اشتون" با فتنه‌گران بود
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: مسئولان ما به خوبی می دانند که اروپایی ها دنباله رو سیاست های آمریکا هستند و مشخص نیست چه دردی وجود آن ها را فراگرفته که با وجود اینکه می دانند آمریکایی ها بدعهند؛ باز هم در تور آن ها می افتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود قاسمی در گفتگو با "نافع" افزود: با توجه به اینکه کشورهای اروپایی، سابقه دنباله روی از استکبار جهانی را داشته و حضور بیش از 10 سفارت خانه در آشوب های سال 88 همچنان در یاد مردم است؛ بدون تردید حضور مسئولان جمهوری اسلامی در منزل سفیر سوئد خلاف سه اصل عزت، عصمت و مصلحتی است که مقام معظم رهبری به عنوان چراغ راه سیاست خارجی ما تبیین کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی با تأکید بر اینکه این اقدام به نوعی مخالف حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن است، خاطرنشان کرد: این کار، نشان گر خودباختگی و غرب زدگی برخی مسئولان بوده و می توانستند دعوت را نپذیرند.

,

قاسمی اظهار کرد: اگر قرار بود قراردادی بسته شود؛ بهتر بود آن ها سفیر را دعوت می کردند چون بارها دیده شده سفره هایی که سفرای کشورهای اروپایی تدارک می بینند؛ ضربه سیاسی داشته و به یقین موادی را در آن جا پیش بینی کرده اند که به دنیا ثابت کنند؛ توانسته اند در مسئولان ایران، تغییر ساختاری یا تغییر در  باورها را ایجاد کنند.

,

وی با بیان اینکه دفاع سخنگوی وزارت امور خارجه نیز عذر بدتر از گناه و تأیید ذلت حضور مسئولان در این مراسم بود، تصریح کرد: اینکه توجیه کنند قبلی ها نیز چنین کردند؛ درست نیست زیرا قبلا برخی افراد، غلط های زیادی کردند، اما آیا این می تواند توجیهی برای دولت فعلی باشد؟

,

قاسمیاظهار کرد: انتشار خبر حضور مسئولان ایران در منزل سفیر، تداعی کننده دیدار خانم اشتون با فتنه گران در یک سفارت خانه بود و کاری که مسئولان، امروز کردند فرقی با آن روز ندارد.

,

وی تصریح کرد: مسئولان ما به خوبی می دانند که اروپایی ها دنباله رو سیاست های آمریکا هستند و مشخص نیست چه دردی وجود آن ها را فراگرفته که با وجود اینکه می دانند آمریکایی ها بدعهند باز هم در تور آن ها می افتند.

,

قاسمی گفت: به فرض دعوت سفیر کانادا یا سوئد می توانستند آن را رد کرده و سفیر را به وزارت امور خارجه دعوت و قراردادها را آن جا امضا کنند.

,

وی افزود: متأسفانه با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور، این نوع کارها قطعا به ضرر دولت تمام شده و مردم عکس العمل خوبی نخواهند داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه