اخبار داغ

نقاط ضعف و قوت جبهه مـــنـا؛

تغییر وضع موجود، تنها عامل جمع نقیضین

تغییر وضع موجود، تنها عامل جمع نقیضین
جبهه منا، طرح خوبی است برای کنترل افرادی که ظرفیت بازی در میدان لیبرال ها در وجود آنان نهادینه است؛ طرح بدی است چون جمع نقیضینش برای مردم نامفهوم و پرچم احزاب در آن نمایان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی؛ عبارتی نام آشنا از سال 76 و طرحی نو برای 96. از روزی که هیئت موسس این جبهه اعلام موجودیت کرد، تحلیل ها و نظرات متفاوتی پیرامون آن شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

مشارکت ظاهری عامه ی دلسوزان و علاقمندان به انقلاب در تعیین مصادیق ریاست جمهوری، امر مبارکی بود؛ هرچندکه در عمل، صور ناموزونی از احزاب خفته، در صفحه مردمان انقلابی نقش بست.

,

نقاط ضعف و قوت جبهه مردمی نیروهای انقلاب

, نقاط ضعف و قوت جبهه مردمی نیروهای انقلاب,

برای سیاستمدار انقلابی تهران نشین، برگزاری کنگره 3هزارنفره و انتخابات درون تشکیلاتی بسیار مهم و حیاتی است. اما انتخاب سه هزارنفر از میان میلیون ها انقلابی در سراسر کشور چگونه و با چه روشی در عرض یکماه انجام شد، الله اعلم! 

,

بی تردید در چنین شرایطی، احزاب سنتی و حاشیه نشین اصولگرا هستند که کمرهمت گمارده و عده ای را به عنوان اعضای جبهه منا برای شرکت در کنگره معرفی می کنند.

,

صور ناموزونی از احزاب خفته

, صور ناموزونی از احزاب خفته,

هدف مشترک همه ی حاضرین و مشارکت کنندگان در جبهه منا، چیزی نیست جز تغییر وضع موجود. امری که در کمتر دوره ای پدیدار شده و جمع نقیضینی را دور هم گرد آورده است. به همین منظور، شاید جبهه منا را هم بتوان یکی از جبهه های یکبارمصرف و یا دوبار مصرف این سالهای انقلاب تصور کرد. 

,

جبهه منا، طرح خوبی است برای کنترل افرادی که ظرفیت بازی در میدان لیبرال ها در وجود آنان نهادینه است؛ طرح بدی است چون جمع نقیضینش برای مردم نامفهوم و پرچم احزاب در آن نمایان است. 

,

تغییر وضع موجود، تنها عامل جمع نقیضین

, تغییر وضع موجود، تنها عامل جمع نقیضین,

اگر چنین جبهه ای تشکیل نمی شد، ده نامزد احتمالی بازهم مشخص بود. لذا سازوکارهای مناسب دیگری هم وجود داشت که تعدد نامزدها را کاهش داد. کمااینکه به احتمال فراوان یک یا دو نامزد احتمالی، از اساس موافق جمنا نبوده و کل معادلات را برهم زنند.

,

به هرحال پیش بینی های متعددی نسبت به آینده ی نزدیک جمنا وجود دارد؛ باید منتظر ماند و نظاره گر بود. جمنا به نتیجه ای هم نرسد، هدف تغییر وضع موجود نباید به اولویت دوم تنزل یابد. هوش انقلابی مومنین باید در چنین راستایی گام بردارد.

,

بررسی مبنایی جبهه منا

, بررسی مبنایی جبهه منا,

گذشته از معادلات سیاسی چند ماه آینده، جبهه منا به صورت مبنایی بیاد مورد بررسی قرار گیرد:

,

به بیانات حجت الاسلام پناهیان در کنگره جبهه منا توجه کنید: "هر موقع ولایتمداران توانستند به همراه صبر جمعی با یکدیگر هم‌افزایی کنند آن وقت می‌توانند به ولی خدا کمک کنند؛ مومنان اگر در کنار هم کار تشکیلاتی نکنند ایمان انقلابی آنها سنجیده نمی‌شود؛ خارج از تشکیلات، ایثارگری و اخلاق و موضع سیاسیِ درست داشتن هنر نیست."

,

سخن بسیار گواهی است که مومنان با قبول مبانی انقلاب به هم افزایی دست یابند. البته انقلابیون از درجه ی یکسانی برخوردار نیستند و نمرات پایین تر نباید از دایره ی انقلاب کنار گذارده شوند.

,

جمنا تجربه ی ناموفقی هم باشد، فرصت مناسبی برا تشکیلات محور بودن نیروهای انقلابی فراهم می کند. به شرط آنکه در بسترهای عادی و بی رقیب هم چنین وضعیتی بوجود آید. صبر انقلابی، محسنه ای است که سالها از جمع نیروهای انقلاب دوری جسته و عدم همراهیش نتایج ناگواری را رقم زده است. 

,

تشکیلات در سطح جمنا، انتظارات قابل توجهی تولید می کند. 1. نصمیم گیری مردم انقلابی در اولویت تشکیلات قرارگیرد. 2. اسلوب کار تشکیلاتی مراعات شده و در افراد و چهره های حزبی خلاصه نشود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه