اخبار داغ

جانشین نیروی انتظامی سمیرم

والدین از مواد مخدر جدید ناآگاه اند

والدین از مواد مخدر جدید ناآگاه اند
گفت: نظارت شدید پسندیده و اثرگذار نیست اعتماد بیش از حد و رهاسازی نوجوان هم کار اشتباهی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سمیرم خبر؛ جانشین فرمانده نیروی انتظامی سمیرم عصر امروز (دوشنبه) در سمینار پیشگیری از اعتیاد که با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید و مردم شهرستان برگزار شد،  با بیان این که نظارت پلیس مآبانه برخی والدین برای کنترل نوجوان، در درازمدت نتیجه معکوس خواهد داد، گفت: والدین بایستی نظارت غیرمستقیم و کنترل نامحسوس داشته باشند و این نکته نیز حائز اهمیت است که همان‌طور که نظارت شدید پسندیده و اثرگذار نیست اعتماد بیش از حد و رهاسازی نوجوان هم کار اشتباهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سمیرم خبر, سمیرم خبر,

محمود قاسمپور در ادامه به جایگزینی استفاده از مواد روانگردان و محرک به جای مواد مخدر سنتی اشاره و اذعان کرد: متاسفانه بسیاری از والدین اطلاعات چندانی درباره مواد محرک جدید و نحوه مصرف آن ندارند و به همین دلیل تا مدت‌ها از اعتیاد نوجوان خود بی‌خبر می‌مانند.

,

وی مهم‌ترین گام در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان را آموزش خانواده‌ها دانست و افزود: با توجه به سرعت ورود مواد جدید به بازار و عرضه آن‌ها تحت نام‌های مختلف و تنوع بسته‌های آن حتی بسیاری از والدین تحصیل کرده نیز از تبعات مصرف آن بی‌اطلاع‌اند.

,

سرپرست دانشگاه پیام نور سمیرم به بررسی آثار مصرف مواد مخدر بر جسم و روان انسان و همچنین وظایف خانواده ها در پیشگیری از این معظل پرداخت.

,

دکتر علی قاسم پور خانواده را رکن اساسی جامعه دانست و تصریح کرد: وقتی اعتیاد با یک دوره خاص از زندگی فرد مانند دوران نوجوانی و یا جوانی همزمان می‌شود، آسیب‌ها و لطمات جبران‌ناپذیری را به آینده نسلی که قرار است آینده‌ساز کشورمان باشد، وارد می‌کند.

, , , , ,
, , , , ,
, , , , ,
, , , , ,
, , , , ,
, , , , ,
, , , , ,
, , , , ,
, , , , ,
, , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه