اخبار داغ

متولی موزه فرش اردکان:

جذابیت موزه فرش اردکان دوچندان شده است/توجه مسئولین لازمه ادامه کار

جذابیت موزه فرش اردکان دوچندان شده است/توجه مسئولین لازمه ادامه کار
متولی موزه فرش اردکان گفت: رای جذابیت بیشتر این مکان از وسایل قدمی که خود در منزل داشته استفاده کردم تا بتوانم فضای موزه را دلنشین تر و جذابیت آن را دو چندان کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اردکان گویا، با فرا رسیدن سال نو و حضور میهمانان نوروزی در اردکان تصمیم گرفتیم ت به سراغ موزه فرش اردکان به عنوان موزه ای دیدنی که با امکانات کم و مشکلات زیاد مواجه بود و حال دوباره فعالیت خود راآغاز کرده برویم و از وضعیت آنجا و مسئول جدید آن با خبر شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اردکان گویا,

, ,

موزه فرش اردکان در سال 1389 به همت زوج اردکانی شروع به کار کرد و در سال 1395 به علت مشکلات عدیده این موزه و عدم وجود وسایل نگه داری این فرش های با ارزش و همچنین عدم حمایت مسئولین این موزه تعطیل و فرش های آن به اداره میراث فرهنگی اردکان تحویل داده شد.

,

پس از گذشت 6 ماه تعطیلی و بازتاب های مردمی و رسانه ای، یکی از محققین حوزه میراث اردکان اداره این موزه را در دست گرفت و با کمک اداره میراث فرهنگی اردکان به مرمت این موزه پرداخته و با تحویل فرش ها و جاسازی در مکان های مختلف کار خود را آغاز کرده است.

,

نادر پیری اردکانی در خصوص وضعیت فعلی موزه فرش اردکان در مصاحبه با اردکان گویا گفت: موزه فرش اردکان در حال حاضر از ساعت 8:30 دقیقه الی 22 برای بازدید عموم باز است و مبلغ ورودی آن از 3000 تومان به 1000تومان تقلیل پیدا کرده تا بتوانیم رضایت همشهریان و مسافران را به دنبال داشته باشیم.

,

, ,

وی افزود: برای جذابیت بیشتر این مکان از وسایل قدمی که خود در منزل داشته استفاده کردم تا بتوانم فضای موزه را دلنشین تر و  جذابیت آن را دو چندان کنم، همچنین پذیرایی از مهمانان از دیگر برنامه های موزه فرش است که در حال اجراست تا رغبت همشهریان و مسافران را برای بازدید بیشتر کند.

,

پیری در ادامه با اشاره به عدم وجود فضای مناسب برای نگهداری فرش ها تاکید کرد: فرش های گران بها در فضایی نامناسب و غیر اصولی نگهداری می شوند که باعث آسیب رسانی به فرش ها شده و طول عمر فرش ها را کاهش می دهد. همچنین به علت درصد پایین گردشگری شهرستان اردکان به حمایت شدید مسئولین نیاز است تا ما نیز انگیزه خود را از دست نداده و به سرنوشت زوج علاقه مند به فرش و مسئولین قبلی این موزه دچار نشویم.

,

, ,

محقق اردکان شناس اهدای فرش های گران بها از طرف امام جمعه اردکان و چند تن از همشهریان را اقدامی پسندیده خواند و افزود: این فرهنگ باید در بین مردم نهادینه شود تا همشهریان  با تحویل فرش های ارزشمند خود به موزه بتوانیم کلکسیونی کامل از فرش های زیبا و کهن این شهرستان برای بازدید عموم داشته باشیم.

,

وی در پایان هنر فرش بافی را هنری اصیل دانست که شهروندان اردکانی مرد وزن با کمک هم نقش های هنری و جهانی زیبایی را خلق کرده و به جهانیان صادر می کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه