اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

فرهنگ ایثار و فداکاری شهداء برگرفته از فرهنگ فاطمی بود

فرهنگ ایثار و فداکاری شهداء برگرفته از فرهنگ فاطمی بود
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جمع کاروان راهیان نور استان قزوین در یادمان شهدای کربلای 4 با بیان این‌که فرهنگ ایثار و فداکاری شهداء برگرفته از فرهنگ فاطمی بود، گفت: الگو قرار دادن سبک زندگی فاطمی، نجات دهنده بشریت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در یادمان شهدای کربلای 4 و در جمع کاروان راهیان نور استان قزوین با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: هر چه داریم از حضرت فاطمه (س) داریم و فداکاری شهداء نیز به واسطه بهره‌مندی آن عزیزان از چشمه جوشان فرهنگ فاطمی (س) است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی با تأکید بر این‌که جهان محتاج فرهنگ فاطمی (س) است و با اشاره به روایت منقول از حضرت فاطمه (س) درباره دعا کردن برای دیگران، تأکید کرد: حضرت فاطمه (س) در روایتی در پاسخ به امام حسن (ع) که پرسیده بودند: چرا براى همسایگان و دیگران دعا مى‌کنید و براى خود دعا نمى‌کنید؟ فرمودند: الجارُ ثُمَّ الدّارُ. اوّل همسایه، سپس خانه خود. 
,
,
, ,

امام جمعه قزوین یادآور شد: نقل کرده‌اند در دوران دفاع مقدس رزمندگان در محاصره قرار داشتند و به خاطر محدودیت آب، به هر سه رزمنده یک قمقمه آب داده می‌شد؛ اما فرماندهان جنگ به خاطر الگوگیری از فرهنگ فاطمی (س) به هر اسیر عراقی یک قمقمه آب می‌دادند و این همان فرهنگی است که نجات دهنده بشریت است. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مشکلات و مصیبت‌هایی که بشریت با آن مواجه است، تأکید کرد: تمام مشکلات و مصیبت‌ها از فرهنگی به وجود می‌آید که در آن اول به خودمان توجه می‌کنیم و کمک به دیگران در اولویت ما قرار نمی‌گیرد. 
,
,
,
,
, ,

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) فقط نگفتند که اول همسایه بعد خودمان، بلکه به این مهم عمل هم کردند، خاطرنشان کرد: نقل شده است در یکی از روزهای ماه رمضان مسکینی به در خانه ایشان آمده بود و درخواست کمک داشت، حضرت تمام غذایی که برای اهل خانه آماده کرده بودند را به مسکین دادند و روز بعد را با گرسنگی روزه گرفتند.
انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه