اخبار داغ

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد مقاومتی مرهم مشکلات کشور است/ بسیاری از جوانان روستایی علاقه‌ای به شغل‌های سنتی ندارند

اقتصاد مقاومتی مرهم مشکلات کشور است/ بسیاری از جوانان روستایی علاقه‌ای به شغل‌های سنتی ندارند
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی بهبود وضعیت کشور را در گرو عملی شدن شعار سال 96 دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی مرهم مشکلات کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد قمی در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار دانشجو خبر ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال جدید، در ارتباط با نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: دو سال است که رهبر انقلاب تأکید ویژه‌ای بر اقتصاد مقاومتی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجو خبر,

وی ادامه داد: در واقع تاکید ایشان که تشخیص درستی هم هست، نسخه بهبود وضعیت کشور است. دوا و شفای ملت ایران در گرو عملی شدن اقتصاد مقاومتی است. امروزه در کشور ایران جوانان زیادی با تحصیلات عالی جویای کار هستند و اشتغال در مملکت ما مقداری کمرنگ شده است.

,

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی به انتقاد از واردات بی‌رویه پرداخت و عنوان کرد: واردات بی‌رویه کشور باعث تعطیلی کارخانه‌ها و در نهایت بی‌کاری و کمرنگ شدن اشتغال می‌شود. مردم ما باید خودکفا باشند و کارآفرینی کنند و این را بدانند که هیچ کاری نشدنی نیست. ما بسیاری از کارها را طبق فرمان حضرت امام (ره) می‌توانیم انجام دهیم.

,

قمی در ادامه به دستاوردهای جوانان مستعد ایرانی در حوزه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: دانشمندان ما امروز در زمینه انرژِی هسته‌ای و سلول‌های بنیادی توانسته‌اند کارهای بزرگی را انجام دهند. ما در گذشته در زمینه تجهیزات نظامی جزو کشورهای وارد کننده بودیم اما امروزه جزو صادر کنندگان قوی هستیم و خودکفا شده‌‌ایم.

,

وی یادآور شد: دولت محترم نیز باید همکاری لازم را در زمینه اشتغال انجام دهد و دغدغه مقام معظم رهبری را برطرف کند.

,

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی به حساسیت ایجاد اشتغال نوین در روستاها اشاره و تأکید کرد: ما باید در حوزه روستایی جدی‌تر عمل کنیم. باید با تکنولوژی جدید به سراغ روستاها برویم چرا که بسیاری از جوانان روستایی علاقه‌ای به شغل‌های سنتی ندارند.

,

قمی بار دیگر اقتصاد مقاومتی را مرهم مشکلات کشور دانست و بیان داشت: کارخانه‌‌های کشور در اثر واردات بی‌رویه دچار مشکل شده‌اند. مسئولان نباید بدون حساب و کتاب دست به واردات اجناس مختلف بزنند. اقتصاد مقاومتی دوای درد و مرهم مشکلات کشور است.

,

ما باید در زمینه اقتصاد مقاومتی خودمان را از وابستگی به بیگانگان جدا کنیم. این جمله را نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: مسئولان و مردم باید تلاش کنند تا شعار سال 96 تحقق پیدا کند و از بحران فعلی خارج شویم. دولت و مجلس هم برای تحقق اقتصاد مقاومتی کارهای خوبی را انجام داده‌اند. ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی نیاز امروز کشور است.

,

وی در اظهارات پایانی خود خاطرنشان کرد: ما در اثر اقتصاد مقاومتی می‌توانیم کشور را نجات دهیم. ما باید با تمام وجود گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم و با عمل به رهنمودهای ایشان به خودباوری و خودکفایی برسیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه