اخبار داغ

گزارش خبری؛

دست خالی پیمانکاران و کارگران راهسازی/ بدهی 100 میلیارد تومانی راه و شهرسازی به پیمانکاران استان

دست خالی پیمانکاران و کارگران راهسازی/ بدهی 100 میلیارد تومانی راه و شهرسازی به پیمانکاران استان
وضعیت پیمانکاران راهسازی هیچ فرقی نکرده و راه و شهرسازی هیچ پولی به پیمانکاران نداده است و تاکنون نه اوراقی، نه اسناد خزانه ای و نه هیچ ریالی؛ به دست پیمانکاران نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، در حالی که مسئولان استان معتقدند در حوزه ساخت راههای استان پیشرفت های گسترده ای انجام شده است، اما در این خصوص تنها بار تحمیل شده این اقدام بر روی دوش کارگرن و پیمانکاران استان بوده است که با دست خالی اقدامات بزرگی انجام داده اند؛ در حالی که اگرقرار بود این اقدامات توسط خود دولتی ها انجام شود؛ با توجه به اینکه هیچ نقدینگی برای انجام پروژه ها وجود نداشته است؛ هیچ پیشرفتی در پروژه ها حاصل نمی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان،, خاورستان،, ,

 اما پیمانکاران به رغم نبود اعتبار؛ انجام پروژه ها را دنبال کردند وعلاوه بر آنها، باز این جیب کارگران بود که خالی ماند؛ کارگری که با حقوق 900 هزار تومانی، سنگین ترین کارها را انجام می دهد و در این شرایط سخت اقتصادی به زحمت هزینه های زندگی اش را تامین می کند، اما به دلیل بی تدبیری و پرداخت حقوق های نجومی دولتی ها، ماهها است که حقوق نگرفته است؛ چه برسد به عیدی پارسال و امسال!

,

 

,

17 اسفندماه سال گذشته و در آستانه عید نوروز بود که خبری مبنی بر اعتراض کارگران و پیمانکاران حوزه ساخت راههای استان با عنوان " انقلاب در راهها؛ بدهی 80میلیاردی برای پیمانکاران؛ خوش خدمتی برای مسئولان/ کارگران راهسازی که نان شب عید را هم ندارند" در خاورستان، منتشر شد.

, انقلاب در راهها؛ بدهی 80میلیاردی برای پیمانکاران؛ خوش خدمتی برای مسئولان/ کارگران راهسازی که نان شب عید را هم ندارند,

طی این گزارش که پیمانکاران از طلب های میلیاردی و کارگران هم از معوقات حقوق چند ماهه خود و جیب خالی در آستانه نوروز معترض بودند، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون میزان مطالبات پیمانکاران استان از راه و شهرسازی بیش از 80 میلیارد تومان است و پیگیریم که بتوانیم 20 میلیارد تومان از این بدهی ها را پرداخت کنیم. به دلیل کمبود نقدینگی، دولت برای پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران؛ اسناد خزانه اسلامی خواهد داد که این اسناد تاریخ انتشار ندارد و هر وقت تاریخ انتشار آن مشخص شد، پیمانکاران را معرفی خواهیم کرد، اما معلوم نیست که اسناد خزانه اسلامی تا قبل از عید منتشر شود یا خیر؛ اما خوشبختانه پیمانکاران کار می کنند و پروژه ها تعطیل نشده است.

, .,

 

,

اما اکنون پس از 45 روز از این مصاحبه، الوانی مدیرعامل شرکت اساس سازه شرق بیرجند و یکی از پیمانکاران راههای استان در گفتگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص اینکه آیا راه و شهرسازی نسبت به پرداخت مطالبات پیمانکاران اقدام کرده است گفت: وضعیت پیمانکاران هیچ فرقی نکرده و راه و شهرسازی هیچ پولی به پیمانکاران نداده است و تاکنون نه اوراقی، نه اسناد خزانه ای و نه هیچ ریالی؛ به دست پیمانکاران نرسیده است.

, خبرنگار , خبرنگار , خاورستان، , خاورستان،, خاورستان،, ,

وی افزود: هیچ کدام از پیمانکاران دم عید پول نگرفته اند و ما نگران این هستیم که شرکت ها و پیمانکاران ورشکست و نیروها هم بیکار شوند.

,

 

,

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: هم اکنون حدود 100 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم که بزودی و ظرف همین روزها 40 میلیارد تومان اسناد خزانه ملی از سوی وزارت راه و شهرسازی بمنظور پرداخت مطالبات پیمانکاران استان ابلاغ می شود.

, خبرنگار , خبرنگار , خاورستان، , خاورستان،, خاورستان،, ,

وی افزود: در سطح استان بیش از 30 پیمانکار در حوزه راه فعالیت می کنند که بر اساس میزان مطالبات، بخشی از بدهی آنها پرداخت خواهد شد.

,

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: مطالبات پیمانکاران همیشه وجود دارد و باز پس از مدتی پرداخت می شود، خوبی کار همین است که پیمانکاران کار را تعطیل نمی کنند و کارگران هم بیکار نمی شوند.

,

جعفری بیان کرد: ما هم از پیمانکاران تشکر می کنیم که کار را تعطیل نمی کنند و از ما حمایت می کنند.

,

وی با اشاره به اینکه کارگاه های راه و شهرسازی معمولا همیشه فعال است و بیشترین لیست بیمه کارگروه اشتغال هم مربوط به بخش راه است افزود: تعداد کارگران هر پیمانکار از 200 تا 600 نفر نیرو است و حتی تعداد کارگران یکی از پیمانکاران از تعداد پرسنل اداره کل راه و شهرسازی استان هم بیشتر است.

,

 

,

متاسفانه وزارت راه و شهرسازی مطالبات پیمانکاران را در آستانه عید نوروز پرداخت نکرد و باز دست پیمانکاران و بالطبع کارگران در این روزبازار گرانی ها خالی ماند و تنها خودشان می دانند عیدشان را چگونه گذراندند. امید است این وعده مدیرکل راه و شهرسازی برای پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران محقق شود تا قسمتی از مشکلات آنها و بخصوص کارگران هم مرتفع شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه