اخبار داغ

دوست شهیدحاج داوود کریمی:

نقش شهید کریمی در مقابله با منافقین و ایجاد امنیت در پایتخت/ حاج داوود ابوذر زمانه بود

نقش شهید کریمی در مقابله با منافقین و ایجاد امنیت در پایتخت/ حاج داوود ابوذر زمانه بود
دردکشان گفت: سال60شهید کریمی فرمانده منطقه 10سپاه تهران بود که موفق به دستگیری «سعادتی» یکی از اعضای فعال سازمان منافقین شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار؛ «محمود دردکشان» دوست شهید حاج داود کریمی در گفتگو با خبرنگار کوله بار، درباره تشکیل سپاه در اوایل پیروزی انقلاب گفت:یکی از دستاوردهای انقلاب، پیوند دادن میان نیروهای انقلابی بود. شکل گیری سپاه پاسداران به این موضوع تحقق می بخشید. به همین دلیل به  فرمان امام خمینی(ره)، تشکیل سپاه در استان های کشور شروع  شد. حاج داوود هم یکی از موسسان سپاه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی به دوران فرماندهی حاج داوود در سپاه تهران اشاره کرد:سال60 فرماندهی منطقه 10سپاه تهران بود که موفق به دستگیری «سعادتی» یکی از اعضای فعال سازمان منافقین شد. در آن روزها به دلیل اختلاف میان گروه های سیاسی، ترور های زیادی در تهران انجام می شد که حاج داوود با تلاش های شبانه روزی، دوباره امنیت را به تهران بازگردند.
,
 
,
وی ادامه داد: شهید کریمی روحیه انقلابی و بسیجی داشت. بعد از آشنایی مان، برای حراست از انقلاب تلاش های زیادی کردیم. گاهی با دوستان، در خانه های همدیگر جمع می شدیم و درباره نحوه  حراست از انقلاب بحث می کردیم. او با افراد معتقد به اسلام و انقلاب همکاری خوبی داشت.
,
 
,
دوست شهید کریمی خاطرنشان کرد: سال 64 در قسمت بازرسی و امنیتی وزارت پست و تلگراف کشور کار می کرد. مدت کوتاهی در این کار  فعالیت کرد اما به دلیل ناسازگاری با روحیاتش، از آن کناره گیری کرد.
,
 
,
وی افزود: حاج داوود کریمی در شغل تراشکاری هم ملاک های انقلابی را در نظر داشت.بعد از پایان جنگ، در گارگاه تراشکاری کار می کرد، با ساخت وسایل نظامی نشان داد که خدمت به انقلاب، نیازی به پست و مقام ندارد.حاجی به مشتری هایش، کتاب های مذهبی و انقلابی هدیه می داد تا این گونه روی عقایدشان تاثیر بگذارد.
,
 
,
دردکشان یکی از ویژگی‌های اخلاقی حاج داوود را این گونه نقل کرد:شهید کریمی صاحب فکر و تحلیل بود و براساس عقیده اش عمل می کرد. او مصداق آیه قرآنی با مضمون «بشارت بده به آن کسانی که همه قول ها را می
,
شنوند و بهترین را انتخاب می کنند» در زندگی رفتار می کرد.
,
 
,
دوست شهید کریمی از ساده زیستی حاج داوود گفت: شبی با یکی از دوستانم از قم به تهران آمدیم. ساعت 12و30دقیقه شب به خانه حاج داوود رفتیم. حاجی وقتی ما را دید، استقبال گرمی کرد. دوستم با دیدن زندگی ساده او تعجب کرد. باورش نمی شد که یکی از فرماندهان سپاه این گونه زندگی می کند.
,
 
,
وی ابراز داشت: شهید کریمی دردهایش را با توکل به خدا تحمل می کرد. در طول زندگی اش سختی های زیادی کشید و برای تحقق و حراست از انقلاب، تلاش زیادی انجام داد. حاج داوود پاسدار جان نثار انقلاب بود و برای انقلاب تلاش کرد و سرانجام هم شهید شد.
,
 
,
دردکشان در پایان تصریح کرد: در طول مدتی که با هم آشنا شدیم، مدام می گفت که مال دنیا ماندنی نیست. حاج داوود همیشه ساده زیست و ساده به شهادت رسید. اگر بگویم که او یکی از ابوذر های زمانه ما بود، اغراق نکرده‌ام.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه