اخبار داغ

تحلیلگر سیاسی:

آمریکا از هیچ قاعده و قانونی تبعیت نمی کند

آمریکا از هیچ قاعده و قانونی تبعیت نمی کند
تحلیلگر سیاسی به اشاره به تصمیمات متجاوزانه ترامپ در عرصه سیاست خارجه تقریبا 3ماه بعد از ورود به کاخ سفید گفت: آمریکا از هیچ قاعده و قانونی تبعیت نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت السلام هادی ابراهیمی تحلیل گر سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه اظهار داشت: دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تقریبا 3ماه بعد از ورود به کاخ سفید بزرگترین تصمیم خویش در عرصه سیاست خارجه را اتخاذ کرد و در شب جمعه دستور داد تا 59 موشک کروز به سمت پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص سوریه شلیک شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: این اقدام پاسخ آمریکا به حمله شیمیایی اخیر به شهر خان شیخون بود که واشنگتون مسئولیت آن را به گردن دمشق انداخته است.

,

این تحلیلگر سیاسی گفت: روسیه این حمله را اقدامی متجاوزانه نامیده و توافقات خود با طرف آمریکایی در مورد هماهنگی اقدامات نظامی در حریم هوایی سوریه را متوقف کرد .

,

ابراهیمی بیان داشت:  این اقدام نظامی آمریکا هر چند امکان از سرگیری مجدد روابط با مسکو را به حداقل کاهش داده ولی می تواند به دونالد ترامپ در عرصه سیاست خارجه کمک زیادی کند.

,

وی افزود: فرمانده نظامی آمریکا اعلام کرد در جریان حملات موشکی به پایگاه هوایی ارتش سوریه تلاش کرد تا تعداد قربانیان در میان نیروهای نظامی امریکا به حداقل برسد برای همین حمله در شب جمعه صورت گرفت ولی می توان گفت بزرگترین قربانی اقدام واشنگتن روابط روسیه با آمریکا خواهد بود.به این اقدام می توان از منظرهای گوناگون پرداخت .

,

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه ابتدا تعداد موشک های اصابت شده به پایگاه الشعیرات که کمتر از 30 عدد بوده است، گفت: کارشناسان معتقدند که یا اصولا همین تعداد شلیک شده و آمریکا برای گرفتن هزینه بیشتر از عربستان این تعداد اضافی حدودا دو برابرگفته ویا اینکه روسیه تعدادی از این موشک ها را بین راه مورد هدف قرار داده؛ ولی به هر حال این حمله می تواند پیام های روشنی برای جهانیان باشد که آمریکا از هیچ قاعده و قانونی تبعیت نمی کند و اجازه برای حمله از هیچ کس نمی گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه