اخبار داغ

یادداشت:

نکاتی درباره محور مناظره های انتخاباتی ۹۶

نکاتی درباره محور مناظره های انتخاباتی ۹۶
با نزدیک شدن به روزهای مناظره کاندیدهای ریاست جمهوری سال ۹۶ در روزهای آتی به نظر می رسد باید نکاتی را در محور های این برنامه های پخش زنده در نظر داشت تا ضمن حفظ جذابیت موازین فرهنگی و فنی هم زیر سوال نرود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پرستوها، پس از کش و قوس هایی برای برگزاری مناظره مرده یا زنده انتخابات ریاست جمهوری 96 در ایران بالاخره تصمیم به برگزاری زنده مناظره های در سه بخش اقتصادی-اجتماعی، سیاسی و اقتصادی گرفته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها,

در حوزه اقتصادی مشکلات معیشتی مردم، تولید و بیکاری می تواند به عنوان یکی از محورهای سخنان کاندیدا ها باشد اما انتظار مردم همانطور که تجربه شده تنها سخنان پر زرق و برق و جنجالی نیست بلکه نگاه تخصصی تری دارند.

,

بسیار اشتباه است تا مردم را کور و نابینا یا بی درد تلقی کنند تا فن کمر را جایگزینی بر راهبرد منطقی بر اساس ریشه های مشکلات بدانیم زیرا این مردمی که مخاطب هستند فرهیخته و هوشمند بوده و صدای دشمنی را می شناسند.

,

به درستی آیا کسی که درد فقر را درک نکرده باشد و یا اینکه مزه بی پولی را نچشیده باشد می تواند با راه حل های درون و برون مرزی معیشت مردم را متحول کند؟

,

, , ,

همانطور که رهبری و بسیاری از کارشناسان حوزه سیاسی و اقتصادی عنوان کرده اند امروز ایران از ناحیه اقتصادی در جنگ است پس باید راهکار عملیاتی ارائه شود که معیشت مردم با جدیت دنبال شود.

,

تنها راهکار یک مدیر و رئیس جمهوری که تخصص در صنعت و تولید ندارد می تواند دادن پول بدون رفع مشکلات ریشه ای ایجاد شده باشد و یا اینکه تجهیزات را ارزان تر ارائه کند.

,

در بخش سیاسی حرف های زیادی می توان زد اما همه شرکت کنندکان باید این را در نظر بگیرند مسئولیتی در این کشور داشته اند و برای به چالش کشیدن یکدیگر از سرمایه های ارزشی مردم خرج نکنند.

,

, , ,

یکی از اشتباهات در مناظره که همه باید در مقابل آن هوشیار باشند این است که فردی که حاضر به گذشت از ارزشها برای رسیدن به مسئولیت است چه مسائل دیگری را هم می تواند نادیده بگیرد.

,

همانطور که رهبری فرموده اند انتخابات مال ملت ایران است، مال جمهوری اسلامی است، مال اسلام است؛ مرزهاشان را با دشمن مشخص و متمایز کنند. من بارها به بعضی از افراد سیاسی که فعالیتهائی دارند و گاهی یک مخالف‌خوانیهائی میکنند، تذکر داده‌ام، نصیحت کرده‌ام؛ گفته‌ام مواظب باشید مرزهای میان شما و دشمن کمرنگ نشود؛ پاک نشود. مرز وقتی کمرنگ شد، احتمال اینکه کسانی از این مرز عبور کنند یا دشمن از این مرز عبور کند و بیاید این طرف یا دوست و خودی غافل شود و از مرز عبور کند و برود به دامن دشمن، زیاد خواهد بود. مرزها را روشن کنید؛ مشخص کنید. ۱۳۸۶/۱۰/۱۹

, ۱۳۸۶/۱۰/۱۹,

در حوزه اقتصادی و صنعت برخی از افرادی که در مناظره حضور دارند نیازی نیست خود را کارشناس مستقیم شاخه های مختلف صنعتی معرفی کنند زیرا مشاوران و معاونان معمولا تاثیر گذارتر هستند.

,

آمارهای حوزه اشتغال و بیکاری معمولا در مناظرات نقش مهمی را ایفا می کنند اما مردم باید بدانند آمار به تنهایی نشانه ای از قدرت مدیریت نیست بلکه اثرات و برنامه ها را باید در نظر گرفت.

,

نقشه راه رهبری ابلاغ کرده اند و هر برنامه ای را که کاندیدهای ریاست جمهوری مطرح می کنند اگر معیارهای مد نظر رهبری را نداشته باشند در مسیر دیگر دنبال  می شود از این روز انتظار می رود برنامه های جدیدی بر این سیاست کلی ارجحیت نداشته باشد. در یادداشتی در تارنمای مقام معظم رهبری آمده است اقتصاد ایران در سالی که گذشت (۱۳۹۵) توانست در خصوص معروف‌ترین شاخص‌های اقتصاد کلان یعنی نرخ رشد اقتصاد  و نرخ تورم، عملکرد قابل قبولی را کسب نماید: نرخ رشد حدود ۸ درصد (با احتساب افزایش فروش نفت) و نرخ تورم تک رقمی. اینها دستاوردهای کم ارزشی نیستند اما زمانی درخور ستایش‌اند که با معیارهای باطنی اقتصاد مقاومتی یعنی پایداری و مقاوم بودن سازه اقتصاد ایران همراه باشند. رشد اقتصاد اگر مرهون نفت باشد و نپاید، دلبستگی را نشاید. اکنون زمانی است که باید آستانه انتظار و توقع را بالاتر از شاخص‌های ظاهری اقتصاد ایران قرار داد. ملاک، افزایش بی‌وقفه توان تولید ملی است. البته چنانکه رهبر معظم انقلاب در نخستین بند از نکات ده گانه‌ی سخنرانی اول فروردین سال گذشته متذکر شدند، تقویت تولید ملی در رشته فعالیت‌های مزیت‌دار کشور معنا دارد و به‌معنای لزوم تولید تمام محصولات مصرفی در داخل نیست.

,

, , ,

در بخش سیاسی ممکن است از همین دو قطبی هایی که در شبکه های مجازی و اجتماعی مطرح می شود که اگر فردی انتخاب نشود جنگ می شود رهبری در بخش های مختلفی از سخنرانی های خود پاسخ این دو قطبی را داده اند :«مهمترین عنصر قدرت ما، مردم هستند و بزرگترین عاملی که این مردم را در صحنه و فعّال نگه میدارد، ایمان و اتّحاد آنهاست.» ۸۰/۱۲/۲۷ انتخابات را می‌توان یکی از اصلی‌ترین جلوه‌های حضور و اتحاد مردم دانست. از طرف دیگر، «یکی از ترفندهایی که [دشمنان] اخیراً یاد گرفته‌اند و دارند اعمال میکنند، ایجاد دوقطبی‌های کاذب است؛ دوقطبی‌های دروغین است.» ۹۴/۱۲/۵ نقشه دشمن برای انتخابات امسال نیز این‌بار شکل جدید و البته کمی پیچیده‌تر به خود گرفته است: ترکیبی از همین دو ترفند "تهدید" و "دوقطبی دروغینِ" یا جنگ یا برجام. «چه در دوره‌ی دولت قبلی آمریکا، چه در دولت فعلی آمریکا، یکی از ترفندهای دشمن این بوده است که مرتّب تهدید کنند به جنگ؛ و [اینکه] گزینه‌ی نظامی روی میز است. آن مسئول اروپایی هم، میگوید که جنگ در ایران حتمی بود؛ اگر برجام نبود، حتماً جنگ بود؛ دروغ محض! چرا میگویند جنگ؟ برای اینکه ذهن ما برود به جنگ [امّا] جنگ واقعی چیز دیگر است؛ جنگ واقعی جنگ اقتصادی است» ۹۵/۱۱/۲۷ در حالی‌که «یکی از وسایل تشویق و امید دادن به دشمن برای تهاجم و حمله، این است که ما به مشکلات جامعه نرسیم.» ۸۲/۲/۲۲ هدف دشمن از این غفلت هم «ایجاد ضعف و تزلزل در مسئولین و القای احساس «نمی‌شود و نمی‌توانیم» با استفاده از تاکتیک‌های جنگ روانی است.» ۹۶/۱/۲۰.

,

امید است با نکاتی که در این یادداشت به نامزدهای محترم انتخاباتی و مردم اشاره شد شاهد حضور با بصیرت مردم در صحنه انتخابات و تصمیم برای آینده کشورمان باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه