اخبار داغ

یادداشت وارده به خاورستان؛

ضرورت تشکیل دولت اسلامی در زمان کنونی/ تشکیل این دولت انتظار مقام معظم رهبری و انقلابیون

ضرورت تشکیل دولت اسلامی در زمان کنونی/ تشکیل این دولت انتظار مقام معظم رهبری و انقلابیون
در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو انتظار انقلابیون و مقام معظم رهبری مثل همه انتخابات های ریاست جمهوری پیشین تشکیل دولت اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یادداشت زیر را یکی از مخاطبان خاورستان ارسال کرده است که در ادامه می خوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

دولت اسلامی در بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)سومین مرحله اهداف انقلاب اسلامی است که البته ما هنوز در پیچ و خم این کوچه به در و دیوار میخوریم.

,

 

,

اندیشمندان حوزه ی تمدنی مانند حجت الاسلام دکتر علی کشوری تشکیل دولت اسلامی را مبتنی بر اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت میدانند.

,

 

,

در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو انتظار انقلابیون و مقام معظم رهبری مثل همه انتخابات های ریاست جمهوری پیشین تشکیل دولت اسلامی است.

,

 

,

یکی از مواردی که می‌توان کاندیدای دارای صلاحیت برای تشکیل دولت اسلامی را فهمید بحث وعده ها است. وعده های انتخاباتی کاندیدا ها در چند جهت میتواند این موضوع را روشن کند.

,

 

,

یکم، نوع وعده است؛ وعده ها طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نگاه به داخل دارد؟ یا طبق کارنامه دولت یازدهم نگاه به دستان کد خدا میکند؟ بر اساس نگاه به استحکام ساختار دورنی(قدرت)نظام است؟ یا استحکام جیب مبارک آقا زاده ها و پست های یشان؟، نگاه اقتصادی مقاومتی است؟ یا اقتصادهای شکست خورده ی غربی؟ و خیلی موارد دیگر.

,

 

,

میشود از نوع وعده فهمید در ذهن یک کاندیدا چه میگذرد و البته لازم به ذکر است کسی که خودش میگوید میخواهم دولت اسلامی تشکیل بدهم و یکی از وعده هایش تشکیل دولت اسلامی است  یک قدم از دیگران جلوتر است.

,

 

,

دوم، خود وعده است که آیا این وعده اصلا با عقل جور می آید یا فقط حرف است؟ افرادی که به جای وعده کاری برای مردم تنها حرف می زنند نمیتوانند دولت اسلامی تشکیل بدهند. خب حل معضلات اقتصادی در صد روز حرف است. رفع تمام تحریم ها با برجام حرف است. این موضوع راباید متخصصان و کارشناسان موضوعات مختلف نظر بدهند؛ هر وعده ای نمیتواند به مردم کمک کند و تشکیل دولت اسلامی را تحقق بخشد و از جهت دیگر با نگاه به وعده ها سیر حرکت دولت آینده نیز مشخص میشود؛ مسیرش اصلا به سمت دولت اسلامی است که ما را آن اطراف پیاده کند یا مسیرش متفاوت است.

,

 

,

درمیان الگوی اسلامی ایرانی، پیشرفت به عنوان تئوری دولت اسلامی بحث هدایت نظامات ذهنی مطرح است. هدایت نظامات ذهنی مبتنی بر تغییرات اسلامی و  کابردی کردن مدارس و دانشگاه ها و حوزه های علمیه است. وعده آموزشی در میان حرف های کدام کاندیدا مطرح است؟ و اینکه این وعده چه مقدار اسلامی است؟خودش راه گشاست.

,

 

,

نکته بعدی در خصوص وعده ها این است که  وعده ی خالی زیاد مد نظر نیست. وعده ها باید شفاف و دارای راه حل عقلایی باشد و ریز گفته شود چگونه اجرایی می‌شود. دادن وعده خشک و خالی یک درد انتخابات های ما است. باید آلترناتیوی برای وضع موجود مطرح شود و این آلترناتیو باز شود. مثلا آلترناتیو برای برجام چیست؟ بعد توضیح بدهد و وعده اش  اجرای آن آلترناتیو میشود.

,

 

,

اقتصاد دولت اسلامی اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی دارای اهداف و مبانی است. مبانی اقتصاد مقاومتی را در وعده ها، صحبت ها، مناظره ها، مصاحبه ها و عملکرد باید گشت شاید پیدا کرد البته در تبلیغات هم میتوان فهمید؛ برخی از کاندیداها وعده های نجومی و غیرباور به مردم می دهند.

,

 

,

اصل شفافیت اقتصادی هم مهم است. همانطور که حجت الاسلام مصباحی مقدم در همایش مالی اسلامی در سال 95 یکی مهم ترین بحث های اقتصاد مقاوتی را بحث شفاف سازی میداند. کاندیدا ها باید شفاف سازی را از همین الآن آغاز کنند. بحث مالی ستاد ها و اینکه چگونه پول های هنگفت به دست کاندیدا ها میرسد؟ و از کجا میرسد؟ اینکه از کجا میرسد معلوم میکند که کاندیدا وامدار چه کسانی است. دیگر مسئله خرج است که این منابع چگونه و کجا خرج میشود؟ و همه اینها مهم است. شفاف نبودن کارهای یک کاندیدا در دخل و خرج پولی و مالی ستادها خود یعنی شخص به درد تشکیل دولت اسلامی نمیخورد. دولت اسلامی یعنی دولت مردم. دولتی که بهترین ها را برای مردم به همراه دارد هم رفاه دنیایی و هم آخرتشان را آباد می‌کند.

,

به نظر می رسد یک کاندیدا باید در جهت نزدیک شدن به سه ویژگی

,

1ـ کوشش برای توسعه‌ و تعمیق شناخت و آگاهی عمومی نسبت به باورها، ارزش‌ها، و احکام اسلامی؛

,

2ـ تلاش در جهت ارتقای اخلاق و تقوای مردم، به‌خصوص کارگزاران و دست اندرکاران مدیریت کشور؛

,

3ـ تلاش در جهت آگاه‌سازی مردم نسبت به مسائل سیاسی داخلی و خارجی.

,

 

,

حرکت کند تا بتواند به نوعی در تشکیل دولت اسلامی موفق باشد که امیدواریم در این دوره از انتخابات کاندیدایی بتواند سکان دار شود که بتواند دولت اسلامی تشکیل دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه