اخبار داغ

رئیس جمهور ترکیه مطرح کرد؛

غرب در قبال تراژدی‌های انسانی نقش سه میمون را بازی می‌کند

غرب در قبال تراژدی‌های انسانی نقش سه میمون را بازی می‌کند
رجب طیب اردوغان با بیان اینکه در آفریقا 14 میلیون نفر گرسنه می‌باشند، خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته غربی در مواجهه با چنین فجایع انسانی نقش سه میمون را بازی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حاکمیت ترکیه که در پشت پرده تعداد زیادی از گروه‌های تروریستی مانند معارضان سوری و داعش نقش داشته و در اقداماتی مانند سقوط دولت سوریه و مقابله با حزب الله در کنار هم‌پیمانان غربی خود به خدمت رژیم صهیونیستی درآمده است، قصد بر نفوذ نظامی و اقتصادی به کشورهای آفریقایی کرده و استعمار نوین را اجرا می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

گفتنی است، مردم ترکیه تحت تأثیر تبلیغات گسترده رسانه‌ای که اکثرا در اختیار حاکمیت است، فعالیت دولتشان را مثبت ارزیابی می‌کنند.

,

البته در همه‌پرسی شبه‌انگیز 16 آوریل مشاهده شد که نزدیک به نصف مردم ترکیه علی رغم حمایت حزب حرکت ملی از اردوغان، مخالفتشان با سیاست‌های رئیس جمهور را به نمایش گذاشتند.

,

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست مشترک خبری با همتای سومالیایی خود در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا با بیان این که در سراسر آفریقا 14 میلیون نفر گرسنه وجود دارد که اغلب آنها نیز زن و کودک هستند، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای توسعه یافته غربی در مواجهه با چنین فجایع انسانی نقش سه میمون را بازی می کنند که گوش، چشم و دهان خود را می بندند.

,

اردوغان خاطر نشان کرد: در جهانی که کودکان از گرسنگی جان خود را از دست بدهند، نه آرامش٬ نه صلح و نه ثبات ممکن خواهد بود.

,

رئیس جمهور ترکیه افزود: از طریق هلال احمر ترکیه و آژانس توسعه و همکاری ترکیه «تیکا» تمام کمک‌های خود برای سومالی را آماده کرده‌ایم و ارسال می‌‌کنیم. درحالی که کسانی تصاویر افراد گرسنه را نادیده می‌گیرند، ما در کنار مظلومان خواهیم بود.

,

وی توضیح داد: در موگادیشو، پایتخت سومالی یک مرکز آموزش نظامی که ساخت و سازش به زودی به پایان می‌رسد، افتتاح خواهیم کرد؛ در این مرکز افسران٬ درجه داران و سربازان ارتش سومالی آموزش خواهند دید و برای ایجاد امنیتی که در سومالی مورد نیاز است، تقویت خواهند شد. سومالی در مبارزه با تروریسم مشکلاتی دارد، به همین دلیل این کشور به ارتش و پلیس آموزش دیده نیاز دارد.

,

اردوغان تصریح کرد: ما با آقای فرماجو دیدارهای دو جانبه و میان هیات دو کشور انجام دادیم و ایشان پس از این دیدارها برای شرکت در «اولین نشست وزرای کشاورزی ترکیه و آفریقا و نشست کشاورزی کسب و کار» در شهر آنتالیا حضور خواهند یافت.

,

رئیس جمهور ترکیه مطرح کرد: میان سومالی و ترکیه یک همکاری گسترده در زمینه ماهیگیری و پرورش ماهی ایجاد خواهد شد. توافقنامه این همکاری نیز در نشست مذکور به امضا خواهد رسید. بر این باورم که افزایش همکاری در مسائل مربوط به انرژی و معدن نیز فواید زیادی در پی خواهد داشت.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه