اخبار داغ

واکنش ها پیرامون مناظره اول؛

چرا آن دو نامزد نمی توانند؟!/ حرف های مفت، برای مردم نان نمی شود نقطه‌ی عزیمت وعده‌ها و وعیدها/ تهران همه ایران نیست

چرا آن دو نامزد نمی توانند؟!/ حرف های مفت، برای مردم نان نمی شود نقطه‌ی عزیمت وعده‌ها و وعیدها/ تهران همه ایران نیست
بیضایی می نویسد: فضاى سیاسى حاکم در دو دهه گذشته جمهورى اسلامى، فضایى آلوده به نفاق، دیپلماسى زده و دو پهلو است که براى مردم خسته کننده است. هر سیاستمدارى که بتواند به بدنه این نفاق ضرباتى وارد کند، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، همزمان با آغاز اولین مناظره انتخاباتی میان نامزدهای ریاست جمهوری، واکنش ها و تحلیل ها پیرامون اظهارات مطرح شده نیز آغاز گردید.  بخشی از فعالان رسانه ای تبریز از این قاعده مستثنی نبودند و به ارائه ی تحلیل پرداختند. روی خط مجاز در تبریز اینبار به واکنش ها پیرامون مناظره اول می پردازد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون, همزمان با آغاز اولین مناظره انتخاباتی میان نامزدهای ریاست جمهوری، واکنش ها و تحلیل ها پیرامون اظهارات مطرح شده نیز آغاز گردید.  بخشی از فعالان رسانه ای تبریز از این قاعده مستثنی نبودند و به ارائه ی تحلیل پرداختند. روی خط مجاز در تبریز اینبار به واکنش ها پیرامون مناظره اول می پردازد:,

چرا آن دو نامزد #نمی_توانند؟!

, چرا آن دو نامزد #نمی_توانند؟!, چرا آن دو نامزد #نمی_توانند؟!,

کاوه صدق روحی(فعال رسانه): دونامزد ریاست جمهوری در اولین مناظره انتخاباتی، ژستِ مدیر باسابقه و موفق گرفتند. اما از مقام پاسخگویی نسبت به عملکرد چهارساله خود فرار کردند. "گفتند: با کدام محاسبه سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود؟، عرضه داشتند: یک میلیون شغل به طور سالانه بر روی چه اساسی وعده داده می شود؟ " گاف وعده دهنده که عیان شد، برای فرار از مهلکه، پسوند " اگر " را اضافه کرد و گفت: من گفتم اگر ده میلیون گردشگر داشته باشیم، 4میلیون شغل ایجاد می کنم! البته آن روی سکه را نخوانده بود. چون معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ۵روز پیش از بازدید ۲۰ میلیون گردشگرخارجی خبر داده بود! در هر حالت، شیخ الوزرا، چه با گردشگر و چه بی گردشگر #نتوانسته شغل ایجاد کند. (عذر بدتر از گناه). و البته نمی خواهد که #بتواند. اساسا رئیس وزرای میلیاردی و به تعبیری، رئیس دولت 4درصدی ها چگونه #بتواند؟ آیا مدیرانی که ریاستشان را وامدار گلوگاههای رانت هستند، برای خدمت به محرومان و اجرای عدالت #توانی هم دارند؟ آیا کسی که ریاستش را وامدار خواسته های #اتاق_کرمان، #فرعنت_هزار_فامیل و عطش #واردات_چی های خطرناک است، توانی هم برای خدمت به محرومان دارد؟ 

, کاوه صدق روحی(فعال رسانه):,

شیخ الوزرا به همراه ضربه گیرش و با حذف اخبار مربوط به وعده های چهارسال گذشته از سایت رسمی خود پس از مناظره، ثابت کرد که #نمی_تواند. و چون برای مردم ثابت شد که نمی تواند، خود را به در و دیوار زد تا مسائل کشور را به مشکلات تهران خلاصه کند، اما به یکباره در سبد #بابک_زنجانی افتاد و #قوز_بالا_قوز شد. شیخ، برای دو هفته پایانی به راهنما نیاز دارد. شاید حضور روزانه در #کاخ_مرقد و قرائت فاتحه ای بر #شیخ_فقید راهگشا باشد.

,

ماموریت هاشمی طبا

, ماموریت هاشمی طبا, ماموریت هاشمی طبا,

غلامرضا سیفی(فعال رسانه): برای خیلی ها دلیل حضور هاشمی طبا در عرصه انتخابات مبهم بود لیکن مناظره امروز دلیل حضور وی را مشخص کرد. او آمده تا توقعات از دولت را کاهش دهد. او در موضوعاتی همچون اشتغالزایی، مسکن و رفع حاشیه نشینی سهمی برای دولت قائل نیست. هاشمی طبا رسما می گوید، ما مسئول تامین مسکن مردم نیستیم. این تفکر آمده تا فشار را از روی دولت روحانی بردارد. 

, غلامرضا سیفی(فعال رسانه):,

دولت روحانی، متهم ردیف اول در اشغال سفارت عربستان

, دولت روحانی، متهم ردیف اول در اشغال سفارت عربستان, دولت روحانی، متهم ردیف اول در اشغال سفارت عربستان,

جهانگیری نیز خارج از موضوع مناظره و در پاتک به قالیباف بحث سفارت عربستان را پیش کشید. من بجای #قالیباف بودم میگفتم؛ جناب معاون اول، وقتی دولت تان از استیفای حقوق مردم، اعم از تقاص تجاوزکاران به دو نوجوان ایرانی و احقاق حق مصیبت دیدگان فاجعه منا، نا توان است، احساسات مردم آنها را به سمت کاری می کشاند که نباید. اگر سفارت عربستان خلاف عرف اشغال شد، متهم ردیف اول دولت روحانی است آنهم بخاطر بی کفایتی در احقاق حقوق مردم!

,

تهران همه ایران نیست

, تهران همه ایران نیست, تهران همه ایران نیست,

در مناظره امروز #روحانی و #جهانگیری، درباره مباحث مختلف از جمله محیط زیست، نحوه مدیریت قالیباف را به چالش کشیدند و از پاسخگویی درباره کارنامه مدیریتی خودشان طفره رفتند. گیریم که مدیریت قالیباف تهران را برای زندگی شما 4 درصدی ها سخت و مشکل کرده، در مقابل مشکلات محیط زیستی سایر کلانشهرها که مستقیما به دولت ربط دارد چه حرفی برای گفتن دارید؟ همین تبریز خودمان چندین روز در سال 95 بخاطر آلودگی هوا، به حالت نیمه تعطیل در آمد. اگر قالیباف نبود اینها چگونه میخواستند از مشکلاتی که مردم را گرفتارش کرده اند طفره بروند. تهران همه ایران نیست. سئوالات را با خط کش کل ایران جواب بدهید نه تهران؟!

,

پرده نفاق سیاسیون دریده شد

, پرده نفاق سیاسیون دریده شد, پرده نفاق سیاسیون دریده شد,

احمدرضا بیضایی(فعال فرهنگی تبریز): علیرغم همه آنچه که در یک #مناظره پیش مى آید و گاه در آن بدلیل بگو مگوها، به یک نظر از مرزهاى اخلاق عبور مى شود، من مناظرات چالشى انتخاباتى - به همین شکل - را از اتفاقات مبارک در جمهورى اسلامى مى دانم. صراحت، عنصر گم شده لهجه سیاسى ما و نیاز مبرم ادبیات سیاسى انقلاب اسلامى است. زبان غالب سیاسیون، زبان دیپلماسى است و در نزد دیپلمات ها، اصل بر این قرار گرفته که هر پرسشى مجال طرح شدن ندارد و هیچ پرسشى هم پاسخ صریح ندارد. در اینجا، نیاز به دریدن پرده نفاق لازم مى آید. فضاى سیاسى حاکم در دو دهه گذشته جمهورى اسلامى، فضایى آلوده به نفاق، و در لهجه، بشدت رسمى، دیپلماسى زده و دو پهلو است که شدیدا براى مردم خسته کننده شده. 

, احمدرضا بیضایی(فعال فرهنگی تبریز):,

مردم، غالبا با ادبیات خسته کننده مسؤولین جمهورى اسلامى ارتباط نمى گیرند. این فضا از این پس، رو به تغییر خواهد گذاشت. نسل جوانى که مى رود تا در یک دهه آینده عرصه هاى مختلف کار براى انقلاب را در اختیار بگیرد بسیار صریح اللهجه است و از هم اکنون از صراحت لهجه سیاسیون استقبال مى کند. هر سیاستمدارى که بتواند به بدنه این نفاق ضرباتى وارد کند و آنرا متزلزل سازد از این پس مورد استقبال قرار خواهد گرفت. بساط محافظه کارى و فریب و این پوپولیسم جدید، باید در هم ریخته شود. مناظرات انتخاباتى، فرصت خوبى است.

,

حمید شیرازی(فعال رسانه):

, حمید شیرازی(فعال رسانه):,

, ,

 

,

حرف های مفت، برای مردم نان نمی شود

, حرف های مفت، برای مردم نان نمی شود, حرف های مفت، برای مردم نان نمی شود,

رضا شیبانی اصل(فعال فرهنگی تبریز): مردم ، جوان بیکار در خانه دارند؛ برای تامین معاش اولیه با مشکلات اساسی روبرو هستند  و هزاران هزار مشکل اقتصادی و اجتماعی راه تنفس را بر آنان بسته است. در چنین شرایطی واژه هایی انتزاعی و خاله زنک مثل گاز انبری ، حصر ، آزادی در فضای مجازی ، امید ، نشاط و ... هم تاریخ مصرف گذشته اند و هم نشان دهنده پرت بودن گویندگان  از دردهای واقعی مردم. این حرف های مفت، برای مردم نان نمی شود...

, رضا شیبانی اصل(فعال فرهنگی تبریز):,

لبخندهای جهانگیری در این مناظره مرا به یاد لبخندهای عابدزاده پس از گل خوردن می اندازد! ایشان امیدوارند...!

,

تا اوج؛ دروغ را کشید از اعماق

, تا اوج؛ دروغ را کشید از اعماق, تا اوج؛ دروغ را کشید از اعماق,

حسین مرادی(فعال فرهنگی):

, حسین مرادی(فعال فرهنگی):,

هرچند بدون مشت و درگیری بود
اوضاع مناظرات شان شیری بود
عنوان رفیق بی کلک؛ روی مدال
برگردن اسحاق جهانگیری بود 

,
,
,
,

تا اوج؛ دروغ را کشید از اعماق
شد جای دراز؛ بینی ایشان چاق
یک جمع نقیضین به امکان پیوست
اسحاق حسن بود و حسن هم اسحاق

,
,
,
,

این کیست که داده مملکت را بر باد
در صنعت هم وطن فروشی استاد
با قصد سقوط دولت بی تدبیر
کمپین نه بر چهاردرصدی راه افتاد

,
,
,
,

سجاد حسین زاده(فعال رسانه):

, سجاد حسین زاده(فعال رسانه):,

, ,

نقطه‌ی عزیمت وعده‌ها و وعیدها

, نقطه‌ی عزیمت وعده‌ها و وعیدها, نقطه‌ی عزیمت وعده‌ها و وعیدها,

علی سلیمانیان(فعال فرهنگی): هنوز فضای مناظرات، متوقف در چهارسال پیش است. مناظرین سلباً و ایجاباً اغلب حرف‌هاشان را بر دولت احمدی‌نژاد آویخته‌اند. چه آن‌جا که می‌خواهند به نخ‌نماترین شیوه‌ها، دوران احمدی‌نژاد را دورانی تاریک نشان دهند و چه آن‌جا که در جستجوی مفری برای بن‌بست‌های کنونی کشورند. فکر می‌کنم این وضعیت به دلیل حجم کاری است که در آن دوران انجام گرفته. در آن هشت سال آن‌قدر کار  شده که هنوز نقطه‌ی عزیمت وعده‌ها و وعیدهاست. در این چهار سال انگار نه دولتی آمده و نه دولتی رفته.

, علی سلیمانیان(فعال فرهنگی):,

تخلف های بی حاصل 

, تخلف های بی حاصل , تخلف های بی حاصل ,

هادی خادم حسینی(فعال فرهنگی): روزی که دولت محترم، به مجریان برنامه گزارش صدروزه اعتراض کرد و گفت از این به بعد مجریان را باید خودمان انتخاب کنیم، باید حدس میزدیم که مجری مناظره های انتخاباتی، مجری برنامه های تبلیغاتی آقای روحانی خواهدبود.  هرچند ک به زمان تقسیم شده اعتراض شده، اما شاید بحث انتخاب مجری، یکی از مسائل پراهمیت مناظره باشد ک مغفول مانده و علاوه بر تاثیر در روند مناظره، در ناخودآگاه مردم هم تاثیر زیادی دارد. گذشته از همه این حرف و حدیث ها، تلاطم آقایان روحانی و جهانگیری در خلاصه کردن بررسی مشکلات کشور در حوزه تهران، نشان از این دارد که تلاش های اینچنینی و سعی در دخالت در روند اجرای مناظره تاثیر چندانی در نتیجه مناظره نخواهد داشت.

, هادی خادم حسینی(فعال فرهنگی):]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه