اخبار داغ

هر صبح یک فنجان دمنوش گیاهان دارویی؛

آغاز برداشت گیاهان دارویی در کمیجان+عکس

آغاز برداشت گیاهان دارویی در کمیجان+عکس
برداشت گیاهان دارویی همچون چای کوهی، آویشن، توت فرنگی درویشان، گل گاوزبان از سطح مراتع کمیجان آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام کمیجان، گیاهان دارویی گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آنها حاوی ماده موثری بر سلامت آدمی است. اکثر گیاهان دارویی در فصل بهار می‌رویند و در خردادماه زمان برداشت آنها از دل طبیعت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان,

تصاویر زیر توسط خانم آرزومند کارآفرین نمونه شهرستان کمیجان از مزرعه گیاهان دارویی اسفندان برای این پایگاه خبری ارسال شده است.

,

گل گاوزبان

,

, ,

, ,

, ,

, ,

گاو زبان گیاهی است علفی و یک‌ساله که ارتفاع ساقه آن تا ۶۰ سانتیمتر می رسد ساقه آن شیار دار و خاردار است و برگهای این گیاه ساده و پوشیده از تارهای خشن است. 

,

ترکیبات شیمیایی:

,

گل گاو زبان و برگ‌های آن دارای لعاب فراوان است. این گیاه دارای نیترات پتاسیم، رزین هاف مالات کلسیم، منگنز، منیزیوم، اسید فسفریک و آلانتوئین و از جمله گیاهان دارویی است که به دلیل خواص درمانی و طعم مطلوبی که دارد به میزان چشمگیر در میان مردم بسیاری از کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

,

 آویشن

,

, ,

آویشن گیاهی است علفی، دارای شاخه‌های زیاد و چوبی به ارتفاع ۳۰ سانتی متر که در نواحی کوهستانی در بین تخته سنگ‌ها می‌روید. ساقه‌های این گیاه پوشیده از کرک و برگ‌های کوچک زیادی است. گل‌ها کوچک، گلی رنگ یا سفید و به صورت مجتمع در انتهای ساقه قرار گرفته‌اند.

,

قسمت مورد استفاده‌ی گیاه، گل و به ویژه برگ‌های آن است. این گیاه، به طور محدود و برای تهیه‌ی داروها، در ایران کشت می‌گردد.

,

مهم‌ترین ترکیب گیاه، اسانس آن است که به میزان ۵/۲- ۱ درصد در برگ‌های آن وجود دارد. مهم‌ترین اجسام اسانس شامل تیمول و کارواکرول که به ترتیب از ۷۰ – ۳۰ درصد اسانس و ۳۰ – ۱۵ درصد اسانس را تشکیل می‌دهند.

,

مصرف خوراکی آویشن دارای اثر خلط آور و ضد سرفه‌ی خوبی می‌باشد. به همین دلیل محصولات زیاد به ویژه به صورت شربت از آن تهیه شده است. هم چنین در برونشیت، سیاه‌سرفه و نزله‌ها، به خوبی می‌توان از آن استفاده کرد و هزاران خواصی که می‌توان در این گیاه جستجو کرد.

,

 چای کوهی

,

, ,

, ,

 

,

چای کوهی از تیره گیاهان معطر و آرامش بخش اعصاب است. گل این گیاه که به صورت سنبله ای از گل‌های ریز صورتی مایل به سرخ رنگ است، در میان کاسبرگ هایی با رنگ سبز روشن نقره‌ای و پشمالو قرار دارد. 

,

این گیاه مفرح، نشاط انگیز و شادی آور بوده و دارای خاصیت ضد درد به ویژه دردهای مفصلی، رماتیسمی، سردرد، سرگیجه و دردهای عصبی است.

,

توت فرنگی درویشان

,

, ,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه