اخبار داغ

سفر ترامپ به عربستان؛

هراس آمریکا ازشکل گیری قدرت بومی در منطقه خاورمیانه

هراس آمریکا ازشکل گیری قدرت بومی در منطقه خاورمیانه
کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی شهرستان سامان با بیان اینکه جمهوری اسلامی، لبنان و انصار الله یمن خطر جدی برای منطقه هستند ، بیان داشت:غربی ها متعقدند که توان رویاروی با ایران را نداند در نتیجه امریکا و غرب به دنبال این هستند که از ظرفیت سعودی ها برای تضعیف منطقه استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی مولوی کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی شهرستان سامان در گفتگو با سامان ما با بیان اینکه خاورمیانه یکی از مناطق مهم و استراتژیک دنیا است و موقعیت جغرافیایی، وجود ذخایر نفتی و ... از جمله عوامل مهم بودن خاورمیانه است، اظهار داشت: کشور های حوزه خلیج فارس عمدتا تولید کننده ذخایر نفت و گاز هستند و مصرف کنندگان ذخایر نفتی کشور های غربی و اروپایی هستند.

مولوی با اشاره بر اینکه در حال حاضر آمریکا به دنبال خرید نفت از کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه است، بیان داشت: امریکا به دنبال کنترل رقبا به خصوص کشور چین در منطقه است.

مولوی با بیان اینکه وجود اسرائیل در منطقه به عنوان نماینده لیبرال دموکرات است، بیان داشت: اسلام یک نوع چالش جدی برای جهان غرب است.

وی با اشاره براینکه شکل گیری قدرت جدید جمهوری اسلامی در خاورمیانه که موقعیت مهم و اساسی در منطقه دارد، چرا که پل ارتباطی خلیج فارس با خزر است، بیان کرد: جمهوری اسلامی داعیه دار اسلام سیاسی و انقلابی است و ایران تمدن جدید را دردنیا مطرح کرد.

مولوی با بیان اینکه ترامپ برای حل بحران تروریست به عربستان سفر کرد، بیان داشت: آمریکا در حقیقت به فکرایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و تسلط بر منطقه و جلوگیری از ایجاد قدرت بومی است.

کارشناس مسائل سیاسی و بین اللملی با بیان اینکه قدرت بومی در منطقه جمهوری اسلامی با محور مقاومت در منطقه است، عنوان کرد: غرب نمی خواهد قدرت بومی در منطقه شکل بگیرد چرا که به دنبال این هستند که تسلط کامل بر منطقه داشته باشند.

مولوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی، لبنان و انصار الله یمن خطر جدی برای منطقه هستند، بیان داشت: غربی ها متعقدند که توان رویای با ایران را ندارند در نتیجه امریکا و غرب به دنبال این هستند که از ظرفیت سعودی ها برای تضعیف منطقه استفاده کنند.

مولوی با بیان اینکه هدف سفر ترامپ به عربستان حل بخشی از مشکلات داخلی کشور امریکا و تضعیف جمهوری اسلامی و محور مقاومت در منطقه است، عنوان کرد: عمده هدف امریکا ایجاد محور غربی، عربی عبری در منطقه است و با خرید اسلحه عربستان از آمریکا احتمالا چالش امنیتی را در منطقه شاهد خواهیم بود.

وی بیان داشت: مانور ترامپ و کشور های عربی و غربی برای اجماع منطقه ای و بین الملی بوده است.


انتهای پیام/
 
 
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سامان ما,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه