اخبار داغ

یادداشت/ رحیم رضاخانی

تمسک به قرآن و اهل بیت در شب‌های قدر راه مقابله با دشمنان است

تمسک به قرآن و اهل بیت در شب‌های قدر راه مقابله با دشمنان است
حضور گسترده جوانان و نوجوانان در مساجد و حسینیه‌ها برای احیای شب قدر، وجه‌ای سیاسی را نیز بدان می‌دهد چرا که دین از سیاست جدا نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از لرسو؛ یکی از مناسبت‌های بسیار مهم شیعیان در ماه مبارک رمضان رخ داده است و آن شب‌های قدر می‌باشد که مسلمانان و شیعیان امیرالمومنین علی(ع) در این 3 شب با خدای خود راز و نیاز می‌کنند و مقدرات یک سال آتی را دراین شب‌های حساس و ساعات بسیار مهم تعیین می‌نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لرسو,

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است، خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر، برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند، شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

,

شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل. این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی‌ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم. نیکو و شایسته است با صدقات قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم. شب‌زنده‌داری در شب قدر موجب می‌شود تا خداوند نام ما را در گروه نیک‌بختان ثبت ‌کند و آتش جهنم را بر ما حرام ‌سازد. آیا توفیقی بالاتر از این هست که آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزدیک‌تر شویم؟

,

دعاهای شب‌های رمضان مجموعه‌ای است روشنی‌بخش که با تکرار تلاوت آنها، آموزش‌های آن‌ها به صورت هدف‌هایی برای ما در می‌آیند. پس هنگام خواندن این ادعیه شایسته و بهتر است مفهوم آنها را نیز همواره مدنظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش به سوی این هدف‌های مطرح‌شده در دعاها گام برداریم.

,

حضور گسترده جوانان و نوجوانان در مساجد و حسینیه‌ها برای احیای شب قدر، وجه‌ای سیاسی را نیز بدان می‌دهد چرا که دین از سیاست جدا نیست. احیای شب‌های قدر و مناجات خالصانه با پروردگار عالمیان موجب باز شدن چشم دل می‌شود و انسان را در یاری دین کمک خواهد ساخت. چشم دل که باز باشد، انسان از فتنه‌ها به خوبی و به سلامت عبور خواهد کرد و راه را از بیراهه به خوبی تشخیص خواهد داد. البته در این شب‌های مقدس بایستی متضرعانه از خداوند متعال این موارد طلب شوند. آگاه باشیم که تمسک به قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام در شب‌های قدر راه مقابله با دشمنان است.

,

جوانان ایران با قدرتی باشکوه و اندیشه‌ای بلند با این ایمان راسخ آماده مقابله با هرگونه فتنه آمریکایی، اسرائیلی و سعودی در منطقه هستند و انقلاب را پیش خواهند برد. ملت فهیم و مؤمن ایران اسلامی در حوادث گوناگون از سال 1357 تاکنون در مناسبت‌ها و فرصت‌های مختلف کنار آرمان‌های خود ایستاده‌اند. این استقبال بی‌نظیر ملت، بخصوص جوانان و نوجوانان از شب‌های قدر و یا در مناسب‌های معنوی دیگر همچون دهه اول ماه محرم و یا مراسم جهانی و عظیم اربعین حسینی(ع)، به دنیا و بخصوص به استکبار جاهل جهانی و در رأس آنها آمریکای شیطان صفت، انگلیس و اسرائیل پلید، نشان می‌دهند که همیشه ایرانیان حامی و معتقد به حفظ مناسک دینی و مذهبی و ملی خود هستند و دشمنان قسم خورده کشورمان در این روزها و شب‌هاست که مأیوس می‌شوند و تمام نقشه‌هایشان بی اثر می‌شود.

,

آری اینجا ایران است و این شب‌های قدر لرزه بر اندام دشمنان بخصوص گروهک‌های تروریستی نفرین شده می‌اندازد که این سرزمین با وجود چنین جوانان مؤمن و معتقدی همواره امن خواهد ماند و اجازه دست‌درازی کفار و منافقان به این آب و خاک مقدس را در هیچ زمانی نخواهند داد.

,

انتهای پیام/

,

رحیم رضاخانی؛ کارشناس مسائل مذهبی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه