اخبار داغ

به بهانه انفجار بمب در حرم امام رضا(ع) توسط منافقین کور دل؛

از بمب گذاری در حرم امام رضا تا حمله موشکی سپاه به داعش+ تصاویر

از بمب گذاری در حرم امام رضا تا حمله موشکی سپاه به داعش+ تصاویر
ایران اسلامی ما، از دیرباز تاکنون تحت توطئه کوردلان و متجاوزان و بروز حوادث ناگوار بوده و هست؛ یکی از این حوادث، انفجار بمب در حرم امام رضا(ع) توسط منافقین در سال ۱۳۷۲شمسی و دیگری حمله داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم امام(ره)می باشد که سپاه پاسداران، پاسخ دندانشکنی به آنان دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایت کریمه، بیست و چهار سال پیش، درست در یک چنین روزی، جنایت هولناکی از سوی منافقین کوردل در حرم امام رضا(ع) صورت گرفت؛ جنایتی که همیشه در سینه پر درد انقلاب اسلامی خواهد ماند تا شاید عبرتی باشد برای آیندگان.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کریمه,

ماجرا از این قرار است که در روز عاشورای سال 1372 ش، در ساعت 14:26 دقیقه، در حالی که رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر، مملو از جمعیت عاشقانی بودند که ذکر یا حسین بر لبان ‌آن‌ها جاری بود و صدای نوحه صحن رضوی را عطرآگین کرده بود، انفجاری سهمگین همه جا را به لرزه درآورد!

,

 

, ,

این بمب که قسمت بالای سر مبارک امام رضا(ع) منفجر شده بود، به شهادت 26 نفر و مجروح شدن 300 نفر از زائران بی­گناه منجر شد که اعضای بدن تعدادی از آنان همچون سر و دست و پا و انگشتشان جدا و به سطح دیوارهای حرم، پشت بام حرم و سقف ضریح مطهر پراکنده کرد.

,

 

, ,

در این بین خدام حرم برای کمک به مردم و نجات مجروحان به داخل حرم شتافته و مردم را به بیرون حرم راهنمایی و مجروحان حادثه را به صحن آزادی و صحن انقلاب اسلامی برده تا با وسایل نقلیه شخصی و آمبولانس، به بیمارستان های مشهد منتقل شدند.

,

 

, ,

پیام مقام معظم رهبری در مورد هتک حریم مطهر حضرت رضا(ع)

, پیام مقام معظم رهبری در مورد هتک حریم مطهر حضرت رضا(ع),

بسم الله الرحمن الرحیم انالله و انا الیه راجعون

,

با اندوه و تاْسف اطلاع یافتیم که دست جنایتکار دشمنان اسلام به جنایتی بزرگ آلوده شده و با هتک حریم مطهر و مقدس بارگاه رضوی علیه الاف التحیه و الثنا عده ای از زوار مظلوم را در حرم مطهر امام هشتم(ع) و در روز عاشورای حسینی به خون غلطانده است. دشمنان منافق و معاند و سنگدل با این کار نشان می دهند که به هیچ یک از موازین انسانی پایبند نیستند و دشمنی آنان با ملت غیور و مؤمن هیچ حد و مرزی نمی شناسد.

,

منافقین کور دل و خائن نشان می دهند که برای حریم مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز، هیچ گونه حرمتی قایل نیستند و زمان و مکانی به این عظمت و قداست مانع و رادع خونخواری و ددمنشی و کینه سبعانه آنان نسبت به ملت ایران نیست. لعنت خدا و نفرین و نفرت بندگان خدا بر آن دست های جنایتکار و دل های سیاه باد.

,

دشمنان ملت ایران با این گونه کارها عجز و ناتوانی خود را به اثبات می رسانند و ثابت می کنند که محکوم به زوال و نابودی اند. این جانب ضمن عرض تسلیت به حضرت ولی الله الاعظم روحی فداه و به خانواده هایی که عزیزان شان قربانی خباثت و جنایت دشمنان شده اند و به ملت شجاع و بزرگ ایران اسلامی و درخواست علو درجات برای شهدای این فاجعه جانسوز، از مسئولین امر و نیروهای امنیتی و انتظامی می خواهم که با جدیت بدنبال عاملان این جنایت باشند و در اسرع وقت ممکن آن خفاشان خونخوار را به دست عدالت بسپرند.

,

«وسیعلموا الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون»

,

سید علی خامنه ای

,

مطبوعات ‌اروپا همچون روزنامه‌ فرانسوی ‌فیگارو در گزارش‌ خود درباره ‌حادثه ‌مشهد، ‌می‌نویسد: این‌بار این ‌منابع ‌رسمی ‌ایران‌ نیستند که ‌مجاهدین ‌خلق ‌را مسئول حادثه ‌بمب‌گذاری‌ در مشهد معرفی ‌می‌کنند بلکه‌ نظر کارشناسان ‌و افراد صاحب‌نظر نیز بر همین ‌امر دلالت ‌می‌کند.

,

همچنین روزنامه ‌آمریکایی ‌هرالد‌تریبون، در این باره نوشت: پس‌ از پایان‌جنگ ‌هشت ‌ساله ‌ایران ‌و عراق ‌این ‌حادثه‌ یکی ‌از فجیع‌ترین ‌عملیات­ های ‌تروریستی ‌در داخل‌ ایران ‌است‌.

,

روزنامه ‌گاردین اما با درج ‌خبر انفجار بمب ‌در حرم ‌حضرت‌ امام‌رضا (ع‌) نوشت: این‌فاجعه‌ در مقایسه ‌با قتل‌عام‌ نمازگزاران ‌مسجد الخلیل ‌در اسرائیل ‌و حادثه ‌انفجار بمب ‌در یک ‌کلیسا در لبنان‌به­قدری ‌تکان‌دهنده ‌است‌ که ‌بسیار بعید به‌نظر می‌رسد عاملین‌ این ‌جنایت ‌مسئولیت ‌آن‌را بپذیرند.

,

لازم به ذکر است که جمهوری اسلامی ایران منطبق بر اسناد متقن گروهک منافقین را عامل این حادثه دانست و اعلام کرد که هدف آن سازمان از این کار اختلاف افکنی بین شیعه و سنی بوده‌ است.

,

امروزه نیز داعش که آلت دست دشمنان قسم خورده اسلام است سعی دارد که با پررنگ کردن شعارهای ضد شیعی، امنیت منطقه را سلب کند، پیروان مذاهب اسلامی را در مقابل هم قرار دهد؛ لذا برای این کار با هدف ایجاد رعب و وحشت و اسلام هراسی دست به حملات تروریستی در سطح منطقه و جهان می زند.

,

به عنوان مثال؛ قریب به دو هفته‌ی پیش بود که گروه تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم امام(ره) حمله و با تیراندازی قصد داشتند وارد این اماکن شوند که موفق نشدند؛ اما متاسفانه بر اثر تیراندازی عوامل این گروه، چند تن از هموطنان عزیزمان زخمی و به شهادت رسیدند.

,

در پی این دو اقدام تروریستی داعش، سپاه پاسداران در پاسخی شدید و دندانشکن به آن، به مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه با هدف مجازات عاملان جنایت تروریستی اخیر تهران حمله و پایگاه‌های آنها را منهدم ساخت.

,

این عملیات با پیام های برخی از مسئولان و کارشناسان در فضای مجازی همراه شد که در ذیل به برخی از آن ها اشاره شده است:

,

نخستین واکنش از سوی صفحه شخصی مقام معظم رهبری در یکی از شبکه های اجتماعی بود. در این پیام که به همراه عکس شلیک موشک همراه بود، نوشته شده: «ما به آنها سیلی خواهیم زد، این را هم دشمنان بداند و هم دوستانی که دلشان می لرزد.»

,

, ,

سردار سلیمانی هم با انتشار عکسی که در کنار رهبری هستند، یک آیه سوره شعرا را منتشر کرد؛ با این مضمون که «آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست، به چه کیفرگاهی بازمی گردند.»

,

, ,

الیاس نادران، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی هم با انتشار عکس موشک شهاب نوشت: یک‌ روز می‌گفتیم موشک جواب موشک... حالا به پشتوانه جوان‌های سپاه می‌گوییم موشک جواب ترقه!

,

, ,

خلاصه مطلب آن که ایران اسلامی ما، از دیرباز تاکنون تحت توطئه کوردلان و متجاوزان و بروز حوادث ناگوار بوده و هست؛ اما حضور همیشگی مردم غیور و انقلابی در برهه­ های حساس تاریخ انقلاب، نقشه های شوم آنان را نقش بر آب کرده است.

,

علاوه بر این، امروزه امنیت پایدار نظام اسلامی را مرهون رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، رشادت­ های نیروهای نظامی و مدافعان حرم اهل بیت (ع) هستیم که همچون سد محکمی در برابر دشمنان بین­ المللی نظام اسلامی و ایادی منطقه ­ای آنها ایستاده اند.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه