اخبار داغ

در سومین نشست هم اندیشی اساتید با مسئولان استانی مطرح شد؛

نسل سوم دانشگاه ها در زنجان شکل بگیرد/سند بومی اقتصاد مقاومتی استان زنجان تدوین شده است

نسل سوم دانشگاه ها در زنجان شکل بگیرد/سند بومی اقتصاد مقاومتی استان زنجان تدوین شده است
استاد دانشگاه زنجانی گفت: دانشگاههای ما نباید در دانشگاه نسل دوم باقی بمانند و باید به سمت دانشگاههای کارآفرین و نسل سوم حرکت کنیم که در این زمینه حرکتهایی انجام شده است اما این این حرکتها نیز محدود بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  زنجانم ، این مراسم که به همت سازمان بسیج اساتید استان زنجان برگزار شده بود با استقبال خوب مسئولان و اساتید استان همراه بود که در ابتدای این مراسم ۵ تن از اساتید به بیان مسائل استانی پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم ,

در ابتدای این مراسم حسین محمدی عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد استان زنجان با اشاره به فرا رسیدن روز بسیج اساتید و لزوم تکریم مقام استاد اظهار داشت: هدف از برگزاری چنین نشستهایی افزایش تعامل بین جامعه علمی و مسئولان استانی است که بتوان از ظرفیتهای علمی این اساتید در پیشبرد اهداف توسعه استان بهره برد و باید این فرهنگ را به جامعه القا کنیم که مقام استاد قابل تکریم است .
این کارشناس مسائل اقتصادی یکی از مهمترین فعالیت بسیج اساتید استان را راه اندازی حلقه های علمی دانست و گفت: راه اندازی این حلقه های علمی با هدف کاربردی کردن ایده های علمی است که استان زنجان یکی از فعالترین استانها در این زمینه بوده و بیش از ۲۵۰حلقه علمی در استان راه اندازی شده است.

,
,

, , ,

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات شاخص بسیج اساتید استان تدوین سند اقتصاد مقاومتی زنجان است که یک طرح بومی و خلاق در حوزه  مباحث اقتصادی استان است که با نهایی شدن این سند به مسولان ارائه می شود .

,

در ادامه استاد محمودی با تاکید بر لزوم توجه به فرمایش مقام معظم رهبری بر توسعه کشو بر مبنای علم و تولید خاطرنشان کرد: مقام معظم  رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد دانش بینان و توجه به توسعه راه اندازی شرکتهای دانش بنیان تاکید  دارند که مادر صنایع محسوب می شود
وی با اشاره به ضرورت توجه به توسعه علمی کشور که در سند نقشه جامع علمی کشور و سند بیست ساله توسعه مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: سمتگیری دانش باید بسوی عمل و کاربردی کردن و علم محوری بوده و ما نیازمند فرهنگ سازی در زمینه کارآفرینی هستیم.

,
,

 

,

* باید بسیاری از اقدامات در دانشگاه شکل بگیرد

,

این استاد دانشگاه افزود: یک حلقه مفقوده در کشور داریم و آن عدم متولی بودن دانشگاه در بسیاری از مسائل مرتبط علمی استان است چرا که باید بسیاری از اقدامات در دانشگاه شکل بگیرد.

,

وی با اشاره به لزوم توجه به ایجاد و توسعه دانشگاههای نسل سوم در استان ابراز کرد:  دانشگاههای ما  نباید در دانشگاه نسل دوم باقی بمانند و باید به سمت دانشگاههای کارآفرین و نسل سوم حرکت کنیم که در این زمینه حرکتهایی انجام شده است اما این  این حرکتها نیز محدود بوده است.

,

محمودی خاطرنشان کرد: نتوانسته ایم ارتباط خوبی بین صنعت و دانشگاه ایجاد کنیم که در این زمینه هم دانشگاه و هم بخش صنعت ما مقصر است.
وی تاکید کرد: برای رسیدن به سه سند بالادستی در کشور نیاز به دانشگاههای نسل سوم داریم و باید دانشگاه ها به سمت دانشگاه های کارآفرین حرکت کنند .

,
,

, ,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید دانشگاه ها کارافرین تربیت کنند تصریح کرد: دانشگاه باید در متن اشتغال قرار بگیرد که در این راستا لازم است به نظام آموزش و پرورش کشور نیز توجه داشته باشیم چرا که این نظام آموزشی پاسخگوی نیازهای امروز ما نیست.

,

وی ابرازکرد:  در نظام آموزش و پرورش ما کمترخلاقیت و کارآفرینی مور توجه  قرار گرفته است.
محمودی گفت: آموزش و پرورش بابد خلاقیت  وکارآفرینی را به دانش آموزان ارائه دهد و خلاقیت انها را تقویت کند
و سرمایه گذاری انجام شده بر روی نسل جوان باید متناسب با نیازهای کشور و متناسب با نیازهای به روز جامعه باشد.
*استفاده از ظرفیت شاهراه ارتباطی زنجان

,
,
,
,

احمد نقیلو معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز به عنوان یکی دیگر از اساتید به ارائه دیدگاههای خود در رابطه با توسعه شهری زنجان پرداخت و گفت: زنجان به عنوان شاه راه ارتباطی است که می تواند خدمات بسیاری را به استانهای همجوار ارائه دهد.

,

وی با اشاره به سابقه تاریخی این شهر به عنوان یک شاه راه ارتباطی و محل عبور جاده ابریشم اشاره کرد و خاطرنشان کرد:  وجود بازارچه زنجان ،کاروانسراهای متعدد ساخته شده در زمان قاجاریه نشان می دهد در این دوره از این شاهراه ارتباطی به درستی استفاده شده است که امروزه نیز این مزیت برای استان و شهر زنجان وجود دارد که باید بتوان این ظرفیت را احیا کرد.

,

کارشناس مسائل اقتصادی  با اشاره به ضرورت توجه به توسعه مراکز خرید زنجان و هدایت مسافران برای خرید از این مراکز عنوان کرد: درحال حاضر منطقه اسلام اباد بهترین منطقه برای انجام خرید بوده و باید به فکر راه اندازی بازارچه های متعدد خریدو استفاده از  تبلیغات دهان به دهان برای حضور مسافران از این منطقه کرد.
وی افزود: استفاده از منابع تخصیص یافته به شهرهایی که در محور جاده ابریشم قرار داشته اند باید مورد توجه مسئولان شهری استان باشد چرا که بسیاری از شهرها از این منابع استفاده کردند.

,
,

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیتهای تاریخی استان برای جذب گردشگر و سرمایه گذار در استان عنوان کرد: گذر جاده ابریشم از استان زنجان ظرفیت مهمی برای سرمایه گذاری است .

,

 

,

*ستاد اجرایی سیاستهای خانواده در زنجان شکل بگیرد

,

آذر آوازه از دیگر اساتید استان زنجان و کارشناس مسائل خانواده نیز با تبیین نقش خانواده در توسعه استان اظهار کرد: توسعه و تحقق آن با توجه به تمام ابعاد آن محقق می شود و هر توسعه بر اساس هرگونه مدل افتصادی که تببین شده باشد باید در مرحله نخست بنیاد خانواده را مورد توجه قرار دهد.

,

وی ابراز کرد: ایجاد  تحول بنیادین در سطح اجتماع باید از بنیان خانواده پیگیری شود و رکن اساسی توسعه در بازسازی بنیان خانواده شکل گرفته است.

,

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه با توجه به توسعه بنیان خانواده می توانیم به توسعه پایدار برسیم، عنوان کرد: امروزه با انفجار ارتباطات، ورود فرهنگ های غربیشاهد بسیاری از مسائل همچون اعتیاد، حیا زدایی، طلاق و بسیاری از آسیبهای اجتماعی دیگر هستیم.

,

وی با لزوم ایجاد ستاد اجرایی سیاستهای خانواده در استان ابراز کرد: برای بنیان خانواده ها چیزی جامع و کاملتر از  سیاستهای کلی خانواده نمی یابیم که این سیاستها در ۱۶بند به روسای قوای سه گانه ابلاغ شده است که لازم است ستاد اجرایی سیاستهای خانواده در استان تشکیل شود
این استاد دانشگاه  با اشاره مشارکت دادن بانوان در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی عنوان کرد: توجه و دقت نظر در انتصاب مدیران زن انقلابی ضروری است.

,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه