اخبار داغ

٢٧ درصد خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در مراکز ملکی انجام می شود

٢٧ درصد خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در مراکز ملکی انجام می شود
سازمان تامین اجتماعی یا در مراکز ملکی یا در سایر مراکز درمانی طرف قرارداد، خرید خدمت به مردم خدمات ارائه میدهد که حدود ٢٧ درصد خدمات درمانی این سازمان در مراکز ملکی ارائه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ با توجه به فرنگ اسلام و مردم کشورمان از دیرباز مردم از خدمات اجتماعی که توسط خانواده ها، مساجد، افراد نیکوکار و ... ارائه می شده و همچنان خواهد شد و موسسات اجتماعى کوچک و بزرگ با تکیه بر نهاد وقف، نه تنها در حوزه بهزیستى بلکه در سایر امور فرهنگى، اجتماعى و اقتصادى به فعالیت مى پرداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

سازمان بهزیستی به منظور رسیدن به اهداف خود به تدابیر لازم و حمایتهای گوناگون از کودکان نیازمند، زنان و کودکان بی سرپرست و ارائه خدمات توانبخشی به افرادی که از لحاظ جسمی و ذهنی معلول هستند و همچنین مبتلایان به بیماری های صعب العلاج، معتادان و ناسازگاران اجتماعی و پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی با توجه به حفظ ارزش ها و کرامات والای انسانی و تکیه بر تعاون و همیاری مردم نیکوکار و همکاریهای نزدیک روحانیون متعهد و سایر طبقات دلسوز کشور تلاش می کند.

,

به همین منظور 25 تیرماه هر سال در کشورمان « روز بهزیستی و روز تامین اجتماعی » نامگذاری شده است و این سازمان مبنای به وجود آمدنش کمک به تامین زندگی افراد نیازمند بوده است.
همانگونه که در دین اسلام به کمک به افراد نیازمند سفارش شده است و از آنجایی که همه در دنیا ضعیف و فقیر نیستند و افراد ثروتمند هم در جامعه هستند و کسانی نیز هستند که لحاظ جسمانی ضعف و معلولیت دارند، در دین اسلام ملاک قبولی در آزمون ها را میزان اخلاص در کمک به دیگران قرار داده است.

,
,

با توجه به اینکه نیمی از جمعیت ایران تحت‌پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و برای دریافت خدمات از سوی این سازمان بعضا به بیمارستان ها و مراکزی که طرف قرار داد این سازمان هستند و یا به بیمارستان تامین اجتماعی که در مستقیم به با بیمه تامین اجتماعی در ارتباط و مرتبط با همین سازمان است مراجعه می کنند، اما به وفور دیده شده است که مراجعه کنندگان از ازدحام جمعیت در صف انتظار مراکز درمانی رنج می برند و صبرشان لبریز می شود.

,

از این رو مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این باره می گوید "سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات درمانی به مردم از دو طریق عمل می‌کند. یا در مراکز ملکی این سازمان، خدمات درمانی ارائه می‌دهد یا این‌که در سایر مراکز درمانی طرف قرارداد، خرید خدمت انجام می‌شود. حدود ٢٧ درصد خدمات درمانی این سازمان در مراکز ملکی ارائه می‌شود. یعنی اگر سالانه ٣٣٠ میلیون مراجعه سرپایی در حوزه درمان داریم، حدود ١٣٠ میلیون مراجعه سرپایی در مراکز ملکی انجام می‌شود. در حوزه خدمات بستری هم از حدود چهار میلیون بیمه شده‌ای که نیاز به بستری دارند، حدود یک میلیون نفر از آنها در مراکز ملکی تامین اجتماعی بستری می‌شوند.

,

ارائه خدمات در مراکز ملکی تامین اجتماعی رایگان است، اما باید در نظر داشته باشیم که هر چقدر هم تعداد این مراکز ملکی بیشتر شود، باز هم توان پاسخگویی کامل به همه بیمه شده‌ها را ندارد. به همین دلیل است که از طریق خرید خدمات درمانی نیز تلاش می‌شود نیازهای درمانی بیمه‌شدگان را تامین کنیم."

,

بر اساس این گزارش، از دیرباز برای دریافت و استفاده از خدمات درمانی تامین اجتماعی می بایست هنگام مراجعه به مراکز درمانی دفترچه بیمه ارائه می شد و یا به صورت آزاد از خدمات درمانی استفاده می شد اما از 2 سال پیش با بررسی های انجام شده از سوی سازمان برای ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی دفترچه بیمه درمانی حذف شد و اینک مراجعه کنندگان با کد ملی می توانند هم از خدماتی درمانی استفاده کنند و هم برای دریافت دارو از کد ملی استفاده کنند که در این حالت دارو به شکل دیجیتال، پیچیده می‌شود و پرونده الکترونیک و استحقاق درمانش به صورت آنلاین چک می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه