اخبار داغ

استاندار گیلان خبر داد:

کاهش تولید خاویار گیلان از ۳۰۰ تن به ۳ تن در سال / مشکلات چوکا و صنایع چوب اسالم مربوط به ۳ دهه گذشته است

کاهش تولید خاویار گیلان از ۳۰۰ تن به ۳ تن در سال / مشکلات چوکا و صنایع چوب اسالم مربوط به ۳ دهه گذشته است
استاندار گیلان گفت: با وجود اینکه در این دولت به کارخانه‌های چوکا و صنایع چوب اسالم کمک بسیاری شده است اما مشکلات این کارخانه‌ها به بیش از سه دهه بر می‌گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی از رشت، محمد علی نجفی صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های توسعه اشتغال و تولید استان گیلان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سالن اجتماعات غدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: بیشتر مشکل اشتغال در خصوص فارغ التحصیلان دانشگاههاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی با اشاره به اینکه مردم در بحث اشتغال از دولت انتظارات بیشتری دارند افزود: تامین تسهیلات، راهبری واحدهای تولیدی، بسیج نیروها در استفاده از کالا و خدمات ایرانی و کاهش سود بانکی از مواردی است که اهتمام تمام بخش ها را می‌طلبد.

,

استاندار گیلان با تاکید بر طرح های نوسازی و توسعه شرکت هایی مانند چوکا و صنایع چوب اسالم گفت: با وجود اینکه در این دولت به این کارخانه‌ها کمک بسیاری شده است اما مشکلات این کارخانه‌ها به بیش از سه دهه بر می‌گردد و اما رفع مشکلات آنها نیاز به طرح نوسازی و توسعه دارد.

,

وی با اشاره به واگذاری شرکت ایران پوپلین به بخش خصوصی اظهار کرد: گیلان ‌خاطره خوبی در واگذاری این‌گونه کارخانه جات نداشته است.

,

استاندار گیلان با اشاره به لزوم توجه به تخصیص تسهیلات لازم از سوی دولت برای تکمیل برخی پروژه های گردشگری استان افزود: از دولت تقاضا داریم تسهیلات مورد نیاز با نرخ بهره قابل قبول برای تکمیل بخش‌های گردشگردی و شیلاتی را در اختیار استان‌ قرار دهد.

,

نجفی با اشاره به کاهش نرخ تولید خاویار در استان گفت: متاسفانه تولید از ۳۰۰ تن به ۳ تن کاهش یافته است، با این وجود ما در بخش تولید خاویار عزم جدی داریم.

,

وی خواستار ازدیاد اختیارات بانک های استان شد و خاطر نشان کرد: مدیران برخی بانک ها مخصوصا ملت در حد یک مدیر درجه دو یا سه تهران هم اختیار عمل ندارند.

,

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به اشتعال روستاییان گفت: توجه به اشتغال روستاییان و رفع مشکلات در بهره وری از تسهیلات بانکی باید مورد نظر قرار گیرد امروز یکی از مشکلات این است که بسیاری از بانک ها سند روستایی را نمی پذیرند.

,

نجفی خطاب به رئیس سازمان برنامه ریزی کشور اظهار کرد: می‌خواهیم پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه های ملی و استانی سریعتر به دولت ابلاغ شود، تخصیص سه ماهه اول طرح‌های عمرانی می‌تواند در کاهش بیکاری استان بسیار موثر باشد.

,

وی با بیان اینکه بحث پسماند استان نیازمند یک نگاه ملی است گفت: پسماند رودخانه های زرجوب و گوهر رود موحب آلودگی هرچه بیشتر تالاب انزلی می‌شود و با امکانات استانی نمی توان چنین موضوع بزرگ ‌ملی را حل کرد.

,

استاندار گیلان افزود: بابد به این مقوله نگاه ملی صورت گیرد، بحث گردشگری و استفاده از اقتصاد دریا محور نیز از مواردی است که گیلان در این بخش اقدامات خوبی انجام داده است اما هنوز کمک ملی در این بخش نگرفته ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه