اخبار داغ

رئیس بهزیستی شهر کوهپایه:

هدف بهزیستی پیشگیری از معلولیت در سطح جامعه است/ ازدواج فرزندان تحت پوشش، شیرین ترین بخش خدمت قلمداد می شود

هدف بهزیستی پیشگیری از معلولیت در سطح جامعه است/ ازدواج فرزندان تحت پوشش، شیرین ترین بخش خدمت قلمداد می شود
رئیس بهزیستی شهر کوهپایه گفت: هدف ما پیشگیری از معلولیت هاست و با توجه به عصر تکنولوژی، بهزیستی وظیفه غربالگری شنوایی و بینایی و مشاوره ژنتیک قبل و حین ازدواج را دارد تا مردم کمتر دچار معلولیت و بیماری شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اصفهان شرق؛ «من از سازمان بهزیستی به خاطر وظیفه سخت و سنگینی که بر عهده دارد تشکر می کنم.» رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان شرق,

بی شک وجود اداره بهزیستی در بخش های وسیع شرق اصفهان یکی از مهم ترین خواسته های مردمی است که با همت و تلاش در اکثر مناطق وسیع شرق اصفهان دایر شده و در حد وسع خود بهترین خدمات را به نیازمندان و مددجویان ارائه می کند.

,

شهر کوهپایه سال هاست از وجود اداره بهزیستی بهره ها برده است و در این میان خدمات بسیاری به افراد نیازمند از طریق پیگیری های شبانه روزی ارائه شده است.

,

بر این اساس و برحسب مهم بودن فعالیت های این مرکز بر ان شدیم تا مصاحبه دو ساعته با مسئول بهزیستی کوهپایه به شرح ذیل داشته باشیم.

,

فرهاد شهریاری محمدی متولد دهه پنجاه از شهرستان نایین و دارای مدرک تحصیلی ارشد مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی تهران و سابقه 17 سال خدمت در بهزیستی استان اصفهان را داراست. از سوابق کاری وی شاغل بودن در پست های کاردانی، کارشناسی بهزیستی استان اصفهان، ریاست بهزیستی شهرستان نایین و تدریس در دانشگاه رشته مددکاری اجتماعی گرایشهای خانواده و اورژانس اجتماعی و تدریس مهارتهای زندگی، عضو انجمن مددکاری اجتماعی ایران را می توان اشاره کرد.

,

همچنین وی مدت سه سال است که در بهزیستی الزهرا(س) کوهپایه به عنوان سرپرست و مدد کار اجتماعی با همکاری دیگر مدد جویان مجتمع و همکاران در بهزیستی توانسته است خدمات خوب و مثمر ثمری به جامعه و مردم مخصوصا جامعه هدف تحت پوشش ارائه کند.

,

اصفهان شرق: قطعا خدمات بسیاری به مددجویان از طریق بهزیستی الزهرا(س) داشته اید، به اختصار و به منظور شناخت مردم کوهپایه، عناوین خدمات خاص را بازگو کنید؟

, اصفهان شرق: قطعا خدمات بسیاری به مددجویان از طریق بهزیستی الزهرا(س) داشته اید، به اختصار و به منظور شناخت مردم کوهپایه، عناوین خدمات خاص را بازگو کنید؟, اصفهان شرق: قطعا خدمات بسیاری به مددجویان از طریق بهزیستی الزهرا(س) داشته اید، به اختصار و به منظور شناخت مردم کوهپایه، عناوین خدمات خاص را بازگو کنید؟,

در سال 1394و 1395 از جمله خدمات آموزش مهارت های زندگی، طرح آمبلیوپی کودکان سه تا شش سال، خدمات به کودکان مهدهای کودک شهری و روستایی و آدینه مهد کوهپایه، خدمات توانبخشی از جمله برقراری مستمری، پرداخت شهریه دانشجویان، کمک هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان، خدمات گفتار درمانی، خدمات کمک هزینه تعمیر مسکن، ازدواج فرزندان تحت پوشش، جهیزیه، خدمات به خانواده های دارای فرزندان دو و سه قلو اعم از پرداخت کمک هزینه، تامین شیرخشک و معرفینه های مختلف در زمینه های پزشکی، فرهنگی، تحصیلی، اوقات فراغت، ثبت نام دانش آموزان تحت پوشش با همکاری آموزش و پرورش، خدمات با همکاری بخشداری و شهرداران هر سه شهر کوهپایه، تودشک، سجزی به مردم و جامعه هدف داده شده است.

,

اصفهان شرق: یکی از موارد مهمی که شما در گفتگو های قبلی به ان تاکید داشتید، خدمات مشاوره برای پیشگیری از آسیب ها عنوان شد، چه براوردی نسبت به این مهم دارید؟

, اصفهان شرق: یکی از موارد مهمی که شما در گفتگو های قبلی به ان تاکید داشتید، خدمات مشاوره برای پیشگیری از آسیب ها عنوان شد، چه براوردی نسبت به این مهم دارید؟, اصفهان شرق: یکی از موارد مهمی که شما در گفتگو های قبلی به ان تاکید داشتید، خدمات مشاوره برای پیشگیری از آسیب ها عنوان شد، چه براوردی نسبت به این مهم دارید؟,

در سال 96 به یاری خداوند و مساعدت مسئولان در نظر داریم خدمات مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، طلاق و اعتیاد را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد و همراه با آموزش و آگاهسازی به مردم مشاوره را با جدیت دنبال می کنیم.

,

 

,

 

,

 

,


 

, , ,
,

اصفهان شرق: شعار امسال هفته بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی بود، به نظر شما آیا خدمات ارائه شده توانست گرهی از مشکلات مددجویان باز کند؟

, اصفهان شرق: شعار امسال هفته بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی بود، به نظر شما آیا خدمات ارائه شده توانست گرهی از مشکلات مددجویان باز کند؟, اصفهان شرق: شعار امسال هفته بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی بود، به نظر شما آیا خدمات ارائه شده توانست گرهی از مشکلات مددجویان باز کند؟,

امسال هفته بهزیستی با شعار بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی نامگذاری شد تا بیشتر به اهمیت سلامت اجتماعی پی برده شود. این شعار نشان از مسئولیت اجتماعی در کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از معلولیت هاست و در این راستا بهزیستی با ارائه طرحها و برنامه های مختلف نقشی فعال در این زمینه دارد. امروزه هدف ما پیشگیری از معلولیت هاست و با توجه به عصر تکنولوژی بهزیستی وظایف غربالگری شنوایی و بینایی و مشاوره ژنتیک قبل و حین ازدواج را دارد تا مردم کمتر دچار معلولیت و بیماری شوند. می طلبد مردم هم مشارکت بیشتری در این طرح ها داشته تا جامعه ای سالم داشته باشیم و در آینده و فرزندانی سالم تحویل جامعه دهیم.

,

اصفهان شرق: به نظر شما بهزیستی مناطق حاشیه کلان شهرها نظیر شهر کوهپایه، تاکنون توانسته است در انجام شرح وظایف خود موفق عمل کند؟

قطعا هر بخشی با هدف گذاری و برنامه ریزی دقیق بر حسب وظایف محوله خود می تواند، نقش مفیدی در بین مردم ایفا کند و در این زمینه باید با بررسی دقیق وضعیت و تعامل با ارگان های ذیربط در انجام برنامه ها موفق باشد.  در این خصوص برنامه هایی نظیر تامین و عرضه خدمات حمایتی برای کلیه گروه های سنی و خانواده ها و همچنین افراد نیازمند از طریق ایجاد و تعمیم واحد های مناسب در قالب شبکه های بهزیستی، بر اساس نیازهای محلی یکی از برنامه های مهم و عملیاتی در این رابطه است.

, اصفهان شرق: به نظر شما بهزیستی مناطق حاشیه کلان شهرها نظیر شهر کوهپایه، تاکنون توانسته است در انجام شرح وظایف خود موفق عمل کند؟, اصفهان شرق: به نظر شما بهزیستی مناطق حاشیه کلان شهرها نظیر شهر کوهپایه، تاکنون توانسته است در انجام شرح وظایف خود موفق عمل کند؟,
,
,

همچنین تامین و عرضه خدمات مربوط به معلولین جسمی، ذهنی، روانی، اجتماعی، قابل توانبخشی و غیر قابل توانبخشی از طریق نگهداری و مراقبت و همچنین گسترش خدمات توانبخشی، بازپروری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کمک به حداقل تامین نیازهای اساسی گروه های کم در آمد از دیگر برنامه های این بخش قلمداد می شود.

,

, , ,

اصفهان شرق: خدماتی که به جامعه هدف می توان ارائه کرد باید به گونه ای در نظر گرفته شود که در حفظ ارزش و کرامت انسانی بهترین جایگاه را ایفا کند، شما در این رابطه چه حمایت هایی را به جامعه هدف خود ارائه کردید؟

, اصفهان شرق: خدماتی که به جامعه هدف می توان ارائه کرد باید به گونه ای در نظر گرفته شود که در حفظ ارزش و کرامت انسانی بهترین جایگاه را ایفا کند، شما در این رابطه چه حمایت هایی را به جامعه هدف خود ارائه کردید؟, اصفهان شرق: خدماتی که به جامعه هدف می توان ارائه کرد باید به گونه ای در نظر گرفته شود که در حفظ ارزش و کرامت انسانی بهترین جایگاه را ایفا کند، شما در این رابطه چه حمایت هایی را به جامعه هدف خود ارائه کردید؟,

اتخاذ تدابیر لازم و ارائه خدمات و حمایت های غیر بیمه ای به جامعه هدف با حفظ ارزش ها و کرامات والای انسانی، تکیه بر مشارکت مردم و ارزیابی ادواری از زندگی افرادی که از خدمات حمایت و توانبخشی بهزیستی بهره مند شده اند و استفاده از اطلاعات به دست آمده در بهبود و کیفیت و کمیت خدمات را از دیگر خدمات بهزیستی به جامعه هدف خود می توان ارائه کرد و قطع به یقین افراد علاقمند جهت مشارکت عمومی در فعالیت ها و خدمات بهزیستی با استفاده از نیروی خودی بهترین وجه کار داوطلبانه است.

,

اصفهان شرق: بهزیستی چه فعالیت هایی را در خصوص آگاه سازی عموم مردم از خطرات اجتماعی انجام داده است؟

, اصفهان شرق: بهزیستی چه فعالیت هایی را در خصوص آگاه سازی عموم مردم از خطرات اجتماعی انجام داده است؟, اصفهان شرق: بهزیستی چه فعالیت هایی را در خصوص آگاه سازی عموم مردم از خطرات اجتماعی انجام داده است؟,

برپایی نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر چندسالی است که در بخش کوهپایه برپا می شود و قطع به یقین هدف از برگزاری این نمایشگاه، آگاه سازی عموم مردم خصوصا جوانان است.
کلیه عموم مردم دعوت می شود از نمایشگاه دائمی آگاهسازی و مبارزه با مواد مخدر در بهزیستی کوهپایه بازدیدی داشته باشند و آگاهی خود را در زمینه آسیب های فردی و اجتماعی مواد مخدر و عوارض سو مصرف این مواد ارتقا دهند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه