اخبار داغ

حاشیه‌های مراسم روز ملی صنعت و معدن در سنندج/از غیبت معاون وزیر تا بادیگاردهای عظیم‌الجثه

حاشیه‌های مراسم روز ملی صنعت و معدن در سنندج/از غیبت معاون وزیر تا بادیگاردهای عظیم‌الجثه
روز گذشته مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن همراه با حاشیه‌هایی در سنندج برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، دیروز (31 تیرماه) طی مراسمی روز 10 تیر که در تقویم ایران اسلامی روز ملی صنعت و معدن نامگذاری شده با حضور مسؤولان استان کردستان در سنندج گرامی داشته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

برخی از فعالان صنعتی حاضر در این مراسم بر این باور بودند که این تأخیر در برگزاری گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در کردستان بیانگر وضعیت نابسامان صنعت و تولید در این استان است که حتی خود مسؤولان نیز زیاد به آن بها نمی‌دهند.

,

 

,

, ,

 

,

محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور مهان ویژه این مراسم بود که در لحظه ورود به محل برگزاری مراسم، بنرهای خوش‌آمد گویی به وی با رنگ‌های مختلف به چشم می‌خورد که متأسفانه حضور پیدا نکرده بود و این موضوع موجب اعتراض برخی از سخنرانان و فعالان اقتصادی و صنعتی حاضر در این مراسم هم شد.

,

 

,

, ,

 

,

صالحی‌نیا به دلیل اینکه پرواز تهران سنندج لغو شده بود نتوانسته بود در این همایش شرکت کند.

,

 

,

این عدم حضور معاون وزیر موجب اعتراض سیداحسن علوی نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شد و وی در سخنانی انتقادی و معنادار عنوان کرد: من اگر جای معاون وزیر بودم که نیستم! و نمی‌توانم هم باشم! از طریق کرمانشاه یک ساعته خود را به این مراسم می‌رساندم.

,

 

,

علوی تصریح کرد: دغدغه‌ها و مشکلات بخش صنعت و فعالان این حوزه در کردستان بیشمار است و لازم بود که حتما شخص معاون وزیر در این جلسه حضور می‌داشتند.

,

 

,

وی افزود: آقایان مرکزنشین اگر به فکر رشد صنعت و تولید استان‌های محروم هستند باید به خود زحمت دهند و از تهران خارج شوند و از نزدیک مشکلات و دردها را ببینند.

,

 

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی سنندج نیز با انتقاد از غیبت معاون وزیر، ادامه داد: انتظار داشتیم که شخص معاون امور صنایع وزیر صنعت در این مراسم حضور می‌داشتند و از نزدیک دغدغه‌ها و مشکلات تولیدکنندگان، صنعتگران و معدن‌کاران را می شنیدند.

,

 

,

عبدالله کاردانی رئیس خانه صنعت و معدن کردستان نیز با انتقاد از این موضوع گفت: دولت باید در عمل به فکر تولید باشد و برای بهبود وضعیت آن تلاش کند.

,

 

,

از دیگر حاشیه‌های این مراسم حضور مهندس مارات سرمایه‌گذار خارجی معدن طلای ساریگونی قروه و مدیرعامل شرکت زرکوه همراه با بادیگاردهای عظیم الحثه‌اش بود که گهگاهی این بادیگاردها با بلندشدن از سرجای خود و این طرف و آن طرف رفتن توجه حاضرین را به خود جلب می‌کردند و موجب تنوع بخشیدن به این مراسم می‌شدند.

,

 

,

, ,

 

,

ظاهراً مهندس مارات از آن دسته از سرمایه‌گذاران خارجی در کردستان است که علارغم اینکه به گوشش رسانده‌اند که کردستان امنیت ندارد! ترجیح داده است فراری نشود! و با تکیه بر این بادیگاردهای عظیم‌الحثه که حتی اجازه عکس گرفتن هم نمی‌دادند از خود محافظت کند و از سرمایه خود بهره ببرد!

,

 

,

مراسم روز ملی صنعت و معدن با تأخیر 20 روزه با تمام حاشیه‌هایش در سنندج برگزار شد و دقیقاً همان دغدغه‌ها و مشکلات مراسم سال گذشته در مراسم امسال نیز مطرح شد و اگر عمری باقی باشد مطمئناً سال آینده نیز همین مشکلات و دغدغه‌ها عنوان خواهد شد و نگارنده که در هر دو مراسم حضور داشته است به این یقین رسیده که این مراسمات به جای اینکه مشکل‌گشا باشد بیشتر حالت رفع تکلیف و بیان درد دل به خود گرفته است!

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه