اخبار داغ

طراحی سیستم هوشمند نفربرد در معادن زیرزمینی برای نخستین بار در طبس

طراحی سیستم هوشمند نفربرد در معادن زیرزمینی برای نخستین بار در طبس
رییس مرکز فنی حرفه ای طبس گفت: اختراع طراحی سیستم هوشمند و کنترل و هدایت نفربرد در معادن زیرزمینی برای نخستین بار در کشور توسط مرکز فنی و حرفه ای طبس ساخته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری طبس نیوز، کامرانی فرد رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای طبس در نشست خبری گفت: آموزش های فنی و حرفه ای، انجام فعالیت هایی است که میتواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده نماید و یا توانایی فرد را افزایش دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طبس نیوز,

وی با بیان اینکه گواینامه های مهارت فنی و حرفه ای دارای کد بین المللی است گفت: از مزایای این کارت قابل ترجمه بودن آن جهت استفاده در سایر کشورها و مورد تایید سازمان جهانی کار است.

,

وی افزود: این کارت می تواند به عنوان واحد درسی در رشته های کار و دانش جایگزین شود و امکان ارتقا شغلی در محل کار از آن بهره گیری شود.

,

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای طبس بیان کرد: کارت گواهینامه مهارت جهت اخذ پروانه کسب از مجمع امور صنفی، امکان جذب سریعتر در شرکت ها و موسسات مختلف، امکان دریافت تسهیلات مختلف از جمله وام خوداشتغالی و امکان استفاده از بیمه بکار میرود.

,

وی در بخش دیگری گفت: دوره های آموزشی گروه های صنایع خودرو، برق الکترونیک، ابزار دقیق، ساختمان و جوشکاری، تاسیسات، فناوری اطلاعات، هنرهای نمایشی، صنایع دستی سنتی، صنایع بافت، صنایع تزیینی، صنایع چرم، صنایع چوب، طلا و جواهرسازی، صنایع غذایی و سرامیک و زیرشاخه های آن رایگان است.

,

وی با بیان اینکه این مرکز دوره های ثابت و سیار آموزشی برگزار میکند گفت: دوره های ثابت در کارگاه های واقع در مرکز است و سیار در روستاهای اصفهک، فهالنج و کریت و روستاهای تابعه دیهوک و عشق آباد است که برگزاری آن بستگی به پتانسیل آنجا دارد.

,

وی با بیان اینکه دوره های آموزشی سیار در زندان نیز برگزار میشود، افزود: برگزاری این دوره ها بر حسب نیاز است و سال گذشته نمایشگاهی نیز در این رابطه برگزار شد که فروش کشوری داشت.

,

کامرانی فرد گفت: بیشترین دوره های آموزشی ما دوره های فیلم برداری و عکاسی است.

,

وی تصریح کرد: در سال ۹۵ تعداد پنج آموزشگاه فعال در سطح شهرستان داشتیم و عملکرد درآمدزایی مرکز بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان بود که از جمع فروش محصولات در قالب تبصره ۷۵۰ و قراردادهای آموزشی است.

,

وی گفت: با توجه به صرفه جویی و تاکید بر اقتصاد مقاومتی ما در سال گذشته مصرف آب تا سه درصد، گاز ۱۳ درصد و سوخت ۱۶ درصد نسبت به سال ماقبل آن داشتیم.

,

رییس نمونه کشوری فنی و حرفه ای در خصوص عملکرد واحد آزمون این مرکز گفت: سال گذشته از سه هزار و ۶۱۸ نفر آزمون گرفته شد که تعداد دو هزار و ۵۱۵ نفر قبولی و تعداد هزار و ۶۳ نفر قبول نشدند.

,

وی تشریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰ دستگاه و وسیله کمک آموزشی داخل مرکز ساختیم از جمله ربات پرچم زن، سخت برد یا برش سنگ، کنترل هوشمند موتورخانه ها، تست عملکرد سردخانه ها که توسط مربیان و کارآموزان ساخته شده است.

,

وی از ثبت اختراع جدید در مرکز فنی و حرفه ای طبس خبر داد و گفت: این اختراع طراحی سیستم هوشمند و کنترل و هدایت نفربرد در معادن زیرزمینی است که برای نخستین بار در کشور ساخته شده است.

,

وی در توضیح این اختراع گفت: این طرح نیازسنجی شد و که پله های ایمنی زیادی دارد و با  plc ساخته شده که در آن به نیروی انسانی نیاز نیست و با بی سیم انجام میشود که ساخت این طرح سه ماه طول کشید و هم اکنون تحویل موقت معدنجوی طبس شده است.

,

کامرانی فرد با اشاره به افتخارات استانی و کشوری این مرکز یادآور شد: یکی از کارآموزان این مرکز به نام مهدی هادی توانست در جشنواره کشوری تولید محتوای الکترونیک در رشته انیمیشن مقام دوم کشوری را کسب کند.

,

وی افزود: در پروژه های کشوری، رتبه اول مسابقات کشوری هفت سین، استاندارد نویسی، مسابقات ملی مهارت دیپلم افتخار و مقام چهارم جوشکاری بخشی از افتخارات این مرکز است.

,

وی گفت: سال گذشته ۹ نیرو استخدام کردیم، در شهر طبس بیشتر آقایان متقاضی آموزش و در روستاها خانم ها هستند.

,

وی در خصوص آمار اول امسال گفت: در تابستان امسال در سطح شهرستان ۹۱۵ نفر پذیرش کردیم که در تمام مقاطع و رده های سنی است.

,

کامرانی فرد با انتقاد از آموزش های موازی سطح شهرستان گفت: آموزش های موازی در سطح شهرستان زیاد است و این به آموزشگاه ما لطمه میزند.

,

رییس مرکز فنی و حرفه ای طبس گفت: اولین مرکز ایمنی در معادن طبس در حال رایزنی با ایمیدرو هستیم که در این مرکز ایجاد شود.

,

وی در بیان آمار گفت: تعداد کارگاه های آموزشی در طبس امسال ۴۲ حرفه در قالب ۳۶ دوره، در عشق آباد ۸ حرفه و ۱۵ دوره و دیهوک ۹ حرفه و ۱۸ دوره برگزار شده است.

,

وی گفت: از ویژگی های منحصر به فردی که عامل موفقیت این مرکز شده تنوع رشته ها و جابه جایی کارگاه هاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه