اخبار داغ

معاون تربیت بدنی سپاه اصفهان خبر داد؛

اولین جشنواره بازی های بومی، محلی خواهران بسیجی استان اصفهان در برگزار می شود

اولین جشنواره بازی های بومی، محلی خواهران بسیجی استان اصفهان در برگزار می شود
معاون تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان از برگزاری اولین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی بازی های بومی و محلی خواهران نواحی مقاومت بسیج استان اصفهان در ورزشگاه کارگران شهرستان فلاورجان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی پیمان صفت، در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، اظهار کرد: نخستین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی بازی های بومی و محلی خواهران نواحی مقاومت بسیج استان اصفهان، روز پنجشنبه پنجم مردادماه در ورزشگاه کارگران محله افجد شهرستان فلاورجان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

معاون تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) با بیان این که این سری از مسابقات در یک روز برگزار می شود، تصریح کرد: 24 ناحیه از مجموع 27 ناحیه سرزمینی استان تا زمان حاضر اعلام آمادگی کرده اند و اسامی آن ها به دست ما رسیده است.

,

وی با بیان اینکه مسابقات در پنج رشته بومی-محلی پیگیری می شود، گفت: نواحی تیم های خود را تشکیل داده و مسابقات نیز در همان روز پیگیری خواهدشد.

,

پیمان صفت ادامه داد: از جمله رشته های این مسابقات می توان به طناب کشی، طناب زنی، دارت، هفت سنگ و دان پلان اشاره کرد.

,

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت اصفهان با بیان اینکه این مسابقات تا شامگاه روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت، خاظرنشان شد: اختتامیه این سری از مسابقات از ساعت 19 روز برگزاری مسابقات تا 20 و30 برگزار خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه این مسابقه ها همزمان با دهه کرامت، میلاد حضرت فاطه معصومه(س) و روز دختر برپا می شود، تصریح کرد: به دلیل اینکه این سری از مسابقات برای خواهران برگزار می شود، در این ایام قرار داده شده تا با مناسبت های مرتبط با بانوان نیز همخوانی داشته باشد.

,

پیمان صفت با بیان اینکه این دوره از رقایت ها، اولین دوره مسابقات بومی محلی بسیج در سطح استان و با حضور نواحی شهرستانی است، اظهار کرد: هدف اصلی ما در این مسابقات، احیای فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی است.

,

به گفته وی، رویکردها در ورزش به سمت قهرمانی و برگزاری مسابقاتی با فرهنگ وارداتی در حرکت است و از ریشه های بومی و آداب و رسوم ملی و محلی ما فاصله گرفته است که امیدواریم بتوان آن ها را احیا کرد.

,

معاون تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان، با اشاره به رشته هایی که در محله های مختلف، روستاها و عشایر کشور در اقصی نقاط کشور و به ویژه اصفهان از قدیم وجود داشته است، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از این بازی ها با پیشرفت تکنولوژی به فراموشی سپرده شده و ما امیدواریم این بازی ها را در عرصه های محلات زنده کنیم.

,

وی با بیان اینکه محله های قدیم دارای زمین های خاکی برای بازی و برپایی مرتب مسابقات مختلف بود، اذعان کرد: هدف ما  احیای فرهنگ بومی و بسط و گسترش آن در سطح جامعه است که تنها وارد حیطه بازی های وارداتی نشده و در زمینه بازی های بومی نیز فعالیت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه