اخبار داغ

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان:

"توانمندسازی منابع انسانی" مقدمه رونق اقتصادی است/ضرورت تناسب آموزش های مهارتی با نیاز بازار کار

"توانمندسازی منابع انسانی" مقدمه رونق اقتصادی است/ضرورت تناسب آموزش های مهارتی با نیاز بازار کار
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه متناسب سازی آموزش های مهارتی با نیاز بازار کار ضروری است گفت: توانمندسازی نیروی انسانی مقدمه رونق اقتصادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، ابراهیم محمودی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که به مناسبت هفته مهارت در این اداره کل برگزار شد با اشاره به نامگذاری سال 96 به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار کرد: توانمندسازی و مهارت آموزی نیروی انسانی مقدمه هرگونه رونق اقتصادی در کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

ضرورت تناسب آموزش های مهارتی با نیاز بازار کار

, ضرورت تناسب آموزش های مهارتی با نیاز بازار کار,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه پتانسیل های فراوانی در استان سمنان وجود دارد گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم در آینده وضعیت تولید و بویژه اشتغال در استان سمنان بهبود قابل توجهی داشته باشد.

,

محمودی متناسب سازی آموزش های مهارتی با نیاز بازار کار را ضروری دانست و افزود: در این خصوص طرحی با نام طرح تکاپو در سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حال پیگیری و انجام است.

,

وی یکی از مزیتهای نسبی دیده شده در طرح تکاپو را توجه به گردشگری عنوان کرد و گفت: در خصوص صنعت بوم گردی تفاهم نامه های متعددی با دستگاههای اجرایی استان منعقد شده است که خروجی های آن در پایان سال مورد ارزیابی دقیق قرار خواهد گرفت.

,

رشد 10 درصدی ورود مهارت آموزان فنی و حرفه ای استان به بازار کار

, رشد 10 درصدی ورود مهارت آموزان فنی و حرفه ای استان به بازار کار,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان به آمار ورود مهارت آموزان این اداره کل به بازار کار در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: در سال 94 بین 40 تا 45 درصد مهارت آموزانی که به دنبال اشتغال بودند جذب بازار کار شدند.

,

محمودی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در سال 95 آمار ورود نیروهای مهارت دیده این سازمان به بازار کار استان به 55 درصد افزایش یافت.

,

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با یادآوری مصوبه شورای عالی اشتغال در سال گذشته تصریح کرد: شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور محترم مصوب کرد طرح کارورزی در مراکز صنعتی و واحدهای تولیدی به طور جدی در سال 96 اجرایی شود که این موضوع تحت نظر سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار دارد.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اعطای معافیت های مالیاتی به واحدهای بکارگیرنده کارورزان را یکی از مشوق های این مصوبه خواند و گفت: ارائه آموزش های واحدهای تولیدی و صنعتی تحت نظر این اداره کل انجام می شود.

,

انعقاد تفاهم نامه با دستگاههای استان برای ارتقای سطح مهارت منابع انسانی

, انعقاد تفاهم نامه با دستگاههای استان برای ارتقای سطح مهارت منابع انسانی,

محمودی به اجرای طرح هر دانش اموز یک مهارت در مدارس استان اشاره کرد و افزود: به جز این طرح که در سازمان آموزش و پرورش اجرا می شود طرح های دیگری در کمیته امداد، بهزیستی، نظام مهندسی، بسیج و سایر سازمان ها برای ارتقای سطح مهارت در جامعه در حال انجام است.

,

وی از انعقاد بین 30 تا 35 تفاهم نامه با دستگاههای اجرایی استان برای برگزاری دوره های مهارت آموزی در سال 96 خبر داد و گفت: کلیه تفاهم نامه ها تحت نظارت شورای مهارت استان به ریاست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان قرار دارد و کارایی و اثربخشی آنها نیز به طور مداوم رصد می شود و مورد سنجش قرار می گیرد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به نتایج آزمون های تخصصی این اداره کل اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 67 درصد از مهارت آموزان این اداره کل موفق به قبولی در آزمون و دریافت گواهینامه مهارت شدند که استاندارد بین المللی آن 60 درصد است.

,

فعالیت 18 پایگاه دولتی و 86 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان

, فعالیت 18 پایگاه دولتی و 86 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان,

محمودی در بخش پایانی این نشست خبری از فعالیت 18 پایگاه آموزش فنی و حرفه ای در استان سمنان خبر داد و گفت: این پایگاه ها تحت نظارت 11 مرکز اصلی فعالیت می کنند که به عنوان نمونه پایگاه سرخه تحت نظر مرکز شهرستان سمنان و پایگاه آرادان تحت نظر مرکز شهرستان گرمسار قرار دارند.

,

وی به فعالیت 86 آموزشگاه آزاد در استان اشاره کرد و افزود: 66 آموزشگاه آزاد ویژه بانوان، 3 آموزشگاه ویژه آقایان و 17 آموزشگاه نیز به طور دو منظوره توسط بخش خصوصی اداره می شوند.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ادامه داد: در سال 95 بالغ بر 2 میلیون و 463 هزار و 377 نفر ساعت در مراکز این اداره کل در نقاط مختلف استان و 1 میلیون و 62 هزار و 607 نفر ساعت نیز در آموزشگاه های آزاد استان آموزش دیده اند.

,

محمودی با بیان اینکه بیش از 17 هزار نفر دوره شامل 7 هزار و 800 زن و 10 هزار و 766 مرد در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان آموزش دیده اند گفت: در سال گذشته همچنین در آموزشگاه های آزاد استان نیز بیش از 4 و 900 نفر دوره، آموزش دیدند.

,

دبیر شورای مهارت استان سمنان تعهد فنی و حرفه‌ای این استان در بخش دولتی در سال 96 را دو میلیون و 600هزار نفر ساعت اعلام کرد و خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون و 100هزار نفرساعت نیز تعهد ما در بخش خصوصی است که در چهار ماهه امسال 24 درصد تعهدات ما در بخش دولتی و 28 درصد تعهدات ما در بخش خصوصی محقق شده است.

,

گفتنی است در پایان این نشست خبری، خبرنگاران حاضر ضمن بازدید از کارگاههای مرکز آموزش فنی و حرفه ای سمنان از جزئیات دوره های آموزشی این مرکز مطلع شدند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه