اخبار داغ

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

صندوق قرض الحسنه "امداد ولایت" و احیای سنت قرض الحسنه

صندوق قرض الحسنه "امداد ولایت" و احیای سنت قرض الحسنه
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: هدف از تشکیل صندوق قرض الحسنه "امداد ولایت" کمیته امداد احیای سنت قرض الحسنه و کمک به توانمند سازی نیازمندان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار شاهرود پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر به شاهرود و در حاشیه بازدید از منزل تعدادی از مددجویان کمیته امداد شاهرود در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه کار کمیته امداد امدادرسانی و دستگیری از نیازمندان و محرومان است گفت: این می تواند هم به صورت نقدی و معیشتی باشد و هم می تواند به صورت پرداخت وام های قرض الحسنه باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود ,

وی اظهار کرد: آنچه در قرآن و احادیث آمده است و علما روایت می کنند این است که ثواب قرض الحسنه بسیار بالاتر از صدقه دادن و کمک نقدی است چون با عزت افراد سازگارتر است و افراد نیز تلاش می کنند تا روی پای خود بایستند.

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: کمک های کمیته امداد در طول 38 سال گذشته بیشتر به صورت پرداخت نقدی و دریافت صدقه، زکات و انفاق عمل کرده است و هر جا هم که نیاز به پرداخت وام بوده است از طریق بانک های عامل پرداخت وام انجام شده است.

,

فتاح با اشاره به مشکلات موجود در پرداخت وام های مبالغ یک تا 5 میلیون تومان از نظر طی مراحل تشریفات اداری و سپردن وثیقه و ضامن بیان کرد: برای حل این مشکل صندوق قرض الحسنه کمیته امداد با نام "امداد ولایت" با دریافت مجوز از بانک مرکزی تاسیس شد، در هر استان فقط یک شعبه دارد و از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون 350 میلیارد تومان وام به مددجویان پرداخت کرده است.

,

وی با بیان اینکه این صندوق قرض الحسنه با شعار "بهره جای دیگری است" آغاز به کار کرد افزود: میزان کارمزد مجازی که از سوی علما برای وام های بانکی اعلام شد چهار درصد است اما این صندوق قرض الحسنه کارمزد وام های خود را به سه درصد کاهش داده است.

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه این این صندوق در اولین فرصت به شبکه شتاب کشور پیوست بیان کرد: با توافقی که بین این صندوق قرض الحسنه و بانک ملی به عنوان بانک ملی انجام شده است مقرر شد علاوه بر صدور کارت اعتباری برای سپرده گذاران دسته چک هم صادر شود.

,

فتاح سقف پرداخت وام در صندوق قرض الحسنه را 5 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد برای دریافت وام یارانه یا مستمری آنها به عنوان وثیقه پرداخت وام قرار می گیرد و برای افراد عادی نیز یا یک ضمانت ساده پرداخت تسهیلات انجام می شود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه