اخبار داغ

رخوت سوگواره حسینی در استان شکست / شاهد حضور تعداد زیادی از گروه های تعزیه در دامغان بودیم

رخوت سوگواره حسینی در استان شکست / شاهد حضور تعداد زیادی از گروه های تعزیه در دامغان بودیم
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بعد از چند سال رخوت سوگواره حسینی در سطح استان برنامه های مختلفی با حضور گروه های تعزیه در دامغان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیما رجبی معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در گفتکو با تیتریک گفت:  بعد از چند سال رخوت سوگواره حسینی در سطح استان برنامه های مختلفی با حضور گروه های تعزیه در دامغان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک ,

رجبی اظهار کرد: در سال گذشته ما شاهد حضور تعداد زیادی از گروه های تعزیه در شهرستان دامغان بودیم ولی از بعضی از شهرستانها گروهای تعزیه را در سوگواره نداشتیم.

,

وی ادامه داد: در برنامه ریزیهایی متعدد انجام شده در سال جاری برای بهتر برگزار شدن سوگواره پیش بینی برگزاری یک گردهمایی را قبل از سوگواره داشتیم با همت پشکسوتان تعزیه دامغان به ویژه جناب آقای نادعلی زاده کانون تعزیه در شهرستان دامغان شکل گرفته به دنبال راه اندازی کانون تعزیه در شهرستانهای دیگر استان نیر هستیم.

,

معاون اداره کل فرهنگ وارشاد استان گفت:ایجاد انگیزه اطلاع رسانی و تشویق گروهای تعزیه برای حضور در سوگواره دوم در ماه صفر سال جاری در دامغان که بعداز چند سال برگزار می گردد را خواهیم داشت.

,

رجبی ادامه داد: برای غنی شدن این گرد همایی پیش بینی جلسات آموزشی و پنلهای تخصصی با موضوع تعزیه را داشتیم که در خدمت اساتید محترم از داخل و خارج از استان هستیم.

,

وی اظهار کرد: امیدواریم بین گروه های تعزیه تعامل بیشتری با انجام این گونه جلسات شکل بگیرد تا بحث سوگواره در سطح استان بصورت جدی علمی و تخصصی با حضور حداکثری عزیزان علاقه مندان برگزار بشود.

,

در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم فعالیتهایی این حرکت تاثیرات معنوی و هنری خودش را بر فرهنگ استان سمنان بگذارد وشاهد رشد و پویای هنر اسلامی ایرانی هر چه بیشتر در سطح استان باشیم.

,

انتهای پیام /

,

انتهای پیام /

,

انتهای پیام /

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه