اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

ما با حداقل هزینه خاکریز را به کشور سوریه برده ایم/ بهترین نقطه ضعف آمریکا رژیم صهیونیستی است

ما با حداقل هزینه خاکریز را به کشور سوریه برده ایم/ بهترین نقطه ضعف آمریکا رژیم صهیونیستی است
کارشناس مسائل سیاسی گفت : ما با حداقل هزینه ها خاکریز را به سوریه برده ایم تا مرزهایمان در امان باشد ولی این را برخی از داخل نمی فهمند که ما اکنون موفق به تشکیل بسیج بین المللی شده ایم و آمریکا هم از این هراس دارد که یک جبهه بین المللی برعلیه اسرائیل ایجاد شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان ؛ سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل سیاسی در جمع دانشجویان طرح ولایت استان کرمان اظهار داشت : طبق گفته محمد بن مسلمان،ایران  مجموعه ای از قومیت ها و مذاهب هست که اکثرا در مناطق مرزی زندگی می کنند و ما باید سلاح و هزینه برای از بین بردن دولت فارسی مرکزی در اختیار آن ها قرار دهیم و این نشان دهنده صف آرایی سیاسی عربستان با ایران است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان ؛, آرمان کرمان ؛,

وی گفت : آمریکا در برخورد ها و تنش های خود با ما می گوید چرا ایران ماهواره پرتاب می کند و از سوی دیگر ترامپ ما را تحریم مادر می کند که البته مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تنظیم پاسخ هستند.

,

آمریکا به دنبال جایگزینی پروژه ایران هراسی در منطقه است

, آمریکا به دنبال جایگزینی پروژه ایران هراسی در منطقه است, آمریکا به دنبال جایگزینی پروژه ایران هراسی در منطقه است,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد : آن ها می گویند ایران در عراق ، سوریه و لبنان دخالت می کند و معتقدند که ایران به دنبال بمب اتم است و  تلاش برای جایگزینی پروژه ایران هراسی به جای رژیم صهیونیستی هراسی دارند.

,

سید افقهی با اشاره به قرار داد ایران با روسیه و تحریم آمریکایی ها عنوان کرد : از لحاظ اخلاقی ما در امضای قرارداد هسته ای برد داشته ایم زیرا دنبال بمب اتم نبوده و ثابت کردیم که اسرائیل ۲۱۰ کلاهک هسته ای دارد.

,

وی ابراز داشت : گاهی آمریکاها ما را تهدید می کنند و در مقابل جوابی نمی شنود زیرا برخی ها به این بهانه که مصرف داخلی دارد جواب آمریکا را نمی دهند در صورتی که مقام معظم رهبری فرموده اند که پاسخ دهید تا این اقوال به افعال تبدیل نشود.

,

کارشناس مسائل سیاسی افزود : کشورهای اروپایی ، شرکت ها ، هیات ها و مجالس اطلاعات ما را دریافت می کنند و به نوعی از کشور ما جاسوسی می کنند حال باید پرسید با وجود ورود 350 هیات خارجی به کشور خروجی آن ها چه بوده است ؟

,

سید افقهی با اشاره به وضع میدانی کشور عراق گفت : داعش با آمدن خود فتوای جهاد کفایی داد و حشد الشعبی تشکیل شد که حدود ۷۰ درصد آن ها شیعه ، ۲۵ درصد اهل سنن و ۵ درصد از مذاهب دیگر هستند ؛ حال وقتی داعش این مناطق را گرفت حشد الشعبی به ارتش عراق ملحق شد و داعش تا نزدیکی بغداد رسید.

,

وی ادامه داد : ایران به التماس نوری مالکی به کمک عراق رفت چون اگر وارد عمل نمی شدیم داعش به مرز ایران می رسید و اکنون تقریبا داعش در عراق در حال پاکسازی است .

,

جریان صدری ها و حکیم از جمله مشکلات سیاسی در عراق هستند

, جریان صدری ها و حکیم از جمله مشکلات سیاسی در عراق هستند , جریان صدری ها و حکیم از جمله مشکلات سیاسی در عراق هستند ,

این کارشناس مسائل خاورمیانه وضع سیاسی عراق را خوب ندانست و ابراز داشت : عراق دارای ۵ مشکل است که یکی از این مشکلات جریان صدری ها می باشد و مقتدی صدر یکی از رهبران این جریان های سیاسی در عراق است که مرجعیت را قبول ندارد اما دارای پایگاه مردمی قوی است.

,

سید افقهی جریان حکیم را یکی دیگر از این مشکلات دانست و گفت : حکیم رییس مجلس اعلی عراق بود و اکنون سید عمار حکیم از مجلس رهبری خارج شد ولی رهبری مصلحت ندانستند و سید عمار جریان ملی حکمت را تشکیل داد.

,

وی عنوان کرد :سومین اشکال در عراق اشکالات قانون اساسی غیر کرد است که حق ندارد رییس جمهور شود و استقلال کردستان عراق نیز یکی دیگر زا این مشکلات است که مسعود خان به دنبال کردستان بزرگ آرمانی است.

,

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد : اکنون وضع میدانی عراق خوب است  اما وضع سیاسی خوبی ندارد  و بعد از داعش به دنبال داعش سیاسی هستند و این بدان معناست که یک جنگ چندلایه بین سیاسیون است که البته هدف نهایی همه آن ها از بین بردن مقاومت اسلامی و در راس آن ایران است .

,

سید افقهی در رابطه با وضع سیاسی و مردمی در سوریه و این که اکنون ما در سوریه چکاری انجام می دهیم ، اظهار کرد :  اگر حکومت بشار اسد سرنگون شود حزب الله خلع سلاح خواهد شد زیرا عمق استراتژیک حزب الله سوریه است؛ حال اگر سوریه در تصرف آمریکا ، عربستان و داعش باشد مطمئنا حزب الله خلع سلاح شده و اسرائیل به ایران حمله می کند.

,

ما با حداقل هزینه خاکریز را به کشور سوریه برده ایم/هراس آمریکا از بسیج بین المللی علیه اسرائیل

, ما با حداقل هزینه خاکریز را به کشور سوریه برده ایم/هراس آمریکا از بسیج بین المللی علیه اسرائیل, ما با حداقل هزینه خاکریز را به کشور سوریه برده ایم/هراس آمریکا از بسیج بین المللی علیه اسرائیل,

وی توضیح داد : ما با حداقل هزینه ها خاکریز را به سوریه برده ایم تا مرزهایمان در امان باشد ولی این را برخی از داخل نمی فهمند که ما اکنون موفق به تشکیل بسیج بین المللی شده ایم و آمریکا هم از این هراس دارد که یک جبهه بین المللی برعلیه اسرائیل ایجاد شود .

,

کارشناس مسائل منطقه در پاسخ به این سوال که چرا اکنون روس ها وارد عمل شده اند ، عنوان کرد : روس ها به چند دلیل از جمله دفن کردن تروریست هایی که از اطراف روسیه به سوریه رفته اند ، پایگاه های روس ها در عراق و لیبی جمع شده است و فقط پایگاه در سوریه دارند، منطقه بلاد شام پر از نفت و گاز است ، خط لوله گاز از روسیه به اروپا می رود ، توازن استراتژیک بین آمریکا و روسیه در منطقه است .

,

سید افقهی در ادامه بیان کرد : ما اکنون در اکثر مناطق به پوشش هوایی روسیه در سوریه نیاز داشتیم و روس ها با ورود خود اتاق جنگی را تشکیل دادند و عملیات به نفع ارتش سوریه ، حزب الله شروع شد و داعش نسبت به دو سال پیش در سوریه و عراق بسیار عقب نشینی کرده است .

,

وی در رابطه با دلایل ورود ترکیه به خاک سوریه تشریح کرد : ترکیه بدون اجازه برای جلوگیری از شکل گیری اقلیم کردستان سوریه وارد عمل شد و از سوی دیگر هم سوریه می ترسد که کردها به هم برسند .

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که حمله ترامپ  به سوریه دارای چندین پیام است ، تشریح کرد : کاهش محبوبیت ترامپ به دلیل دیوانه بازی هایش یکی از دلایل حمله به سوریه بود و از سوی دیگر ترامپ می خواست با این حمله به ایران ، کره شمالی و روسیه هشدار دهد .

,

سید افقهی گفت : حزب دموکرات مرتب می گوید که ترامپ به کمک روس ها در انتخابات برنده شده است لذا ترامپ با این حمله به سوریه خواست نشان دهد که از روسیه حساب نمی برد و مسئله دیگر اطمینان بخشی به رژیم اسرائیل بود.

,

بهترین نقطه ضعف آمریکا رژیم صهیونیستی است

, بهترین نقطه ضعف آمریکا رژیم صهیونیستی است, بهترین نقطه ضعف آمریکا رژیم صهیونیستی است,

وی افزود : بهترین نقطه ضعف آمریکا رژیم صهیونیستی است زیرا ترامپ نمی تواند مستقیم با ما وارد جنگ شود و به دلیل هزینه بر بودن هم نمی تواند تا آخر کنار اسرائیل باشد و اکنون هم محمد بن سلمان با شنیدن افزایش برد موشکی حزب الله دچار وحشت شده است بنابراین سراسیمه مسئولینی را به ایران می فرستد تا بگوید که ما مشکلی با ایران نداریم .

,

این کارشناس منطقه در پایان بیان کرد : تا کنون در بحث سیاسی هفت اجلاس بین معارضین سوری و نماینده های سوریه انجام شده است که در نشست آستانه به نتیجه نسبتا معمولی رسیده اند و قرار شده است که در چهار نقطه حساس سوریه کاهش تنش صورت گیرد که این خود به نفع ارتش سوریه است .

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه