اخبار داغ

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد:

زندگی حضرت فاطمه (س) بهترین نمونه تعالی معنوی است

زندگی حضرت فاطمه (س) بهترین نمونه تعالی معنوی است
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) زندگی حضرت فاطمه (س) را سراسر هدایت بخش دانست و گفت: یاد خداوند و نعمتهای او شکرگزاری و اطاعت به همراه دارد و این به انسان کرامت می‌بخشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طرقبه نیوز؛ با حضور حجت الاسلام محمد جواد نظافت مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی شب گذشته برای قرآن آموزان دار القرآن امامزادگان یاسرع) و ناصر(ع) طرقبه برگزار شد که در این کارگاه آموزشی بیش از 130 نفر از خواهران قرآنی شرکت داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرقبه نیوز,

حجت الاسلام نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی مشهد در این کارگاه  آموزشی، مهارتهای زندگی را در قالب سبک زندگی اسلامی آموزش داد و همچنین در این کارگاه آموزشی مباحث توکل به خداوند در زندگی و تأثیر یاد خداوند بر زندگی انسان را با استناد به آیات قرآنی و احادیث و روایات معصومین(ع) تدریس کرد.

,

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) در بخشی از کارگاه آموزشی با اشاره به توکل بر خداوند در زندگی اظهار کرد: خداوند به کسانی ثواب حسنه می دهد که دارای سه امتیاز باشد.

,

وی افزود: انسانی که قلبش ذاکر باشد و زبانش شاکر، چنین کسی هم در دنیا و هم در آخرت دارای حسنه خواهد بود.

,

حجت الاسلام نظافت با بیان اینکه زندگی را با یاد خداوند آمیخته کنیم، نماز یکی از جلوه های یاد خدا است تصریح کرد: یاد نعمت ها و شکرگزاری نعمتهای خداوند در زندگی از جلوه های یاد خدا می باشد.

,

وی در ادامه به تاثیر یاد خداوند بر زندگی انسان اشاره داشت و افزود: یاد خدا به دلها جلا می بخشد و سختی دل را نرم می کند و شیرینی زندگی را دو چندان می کند، صبر و بردباری انسان را بالا می برد.

,

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) خاطرنشان کرد: یاد خداوند و نعمتهای او شکرگزاری و اطاعت به همراه دارد و این به انسان کرامت می‌بخشد.

,

وی به برخی مشکلات جامعه امروز اشاره داشت و تصریح کرد: برخی به دلیل پرتوقعی خوبی های دیگران را نمی بینند ولی فرمول خوشبختی دنیا اینست که توقع انتظار خود را از انسانها پایین آورده و فقط امید و توکل به خداوند داشته باشیم.

,

حجت الاسلام نظافت با بیان اینکه در مشکلات و سختی های زندگی صبور و بردبار باشیم و از خداوند مدد بگیریم گفت: مشاورینی که آگاه، امین و با تجربه و دلسوز باشند، می توان به آ نها مراجعه کرد و درباره مشکلات زندگی از آنها کمک خواست.

,

وی افزود: اگر خداوند به کسی همسری عنایت کرده که در امور دنیا آخرت همراه و کمک اوست در حقیقت به او حسنه بخشیده و همسر خوب کسی است که در زندگی مشترک یار واقعی باشد، حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین نمونه همسر یار و فداکار می باشد.

,

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) زندگی حضرت فاطمه (س) را سراسر هدایت بخش دانست و خاطرنشان کرد: هنر آن بانوی بزرگوار این بود که با یک زندگی قانع و ساده، خانه ای پر از آرامش و نشاط و رشد و تعالی برای همسر و فرزندانش فراهم کرده بود.

,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه