اخبار داغ

فراخوان دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی منتشر شد

فراخوان دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی منتشر شد
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه از انتشار فراخوان دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، شهلا مژده در نشست خبری با خبرنگاران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه اظهار داشت: دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در سال جاری و در سه بخش شعر عاشورایی، بخش ویژه و مقاله برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

وی با بیان اینکه بخش شعر عاشورایی اصلی ترین بخش این کنگره می باشد، افزود: در بخش ویژه کنگره هنرمندان می‌توانند شعرهایی با موضوع ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان و شهدای مدافع حرم به سه زبان فارسی، کُردی و تُرکی را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

,

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه خاطر نشان کرد: در این بخش همچنین شاعران می توانند آثار خود را در خصوص شهید محسن حججی و شهدای جوان متمسک به سیره ائمه اطهار (ع) به دبیرخانه ارسال نمایند.

,

وی افزود:  آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل حضرت امام حسین(ع) ویاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر آن از اهداف برگزاری کنگره دهم می باشد.

,

مژده با اشاره به اینکه این فراخوان به بیش از 200 نهاد علمی، فرهنگی و هنری در تمام استان‌های کشور ارسال شده است، افزود: اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان قروه و دبیرخانه دائمی سوگواره فرهنگی هنری وادبی آئین های عاشورایی استان کردستان با حمایت معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان، دهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی را در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال برگزار می کند.

,

وی با بیان اینکه آثار ارسالی در دو رده جوانان زیر 30  سال و بزرگسالان بالای 30 سال داوری خواهند شد ادامه داد: در هر رده سنی سه قطعه شعر برتر، موفق به دریافت لوح تقدیر و هدایای کنگره می‌شوند.

,

به گفته مژده ارسال آثار در تمام سبک‌ها و قالب‌های شعری بلامانع است و حداکثرسه قطعه شعر از هر شرکت‌کننده پذیرفته می‌شود.

,

وی با بیان اینکه در بخش ویژه از هر شرکت‌کننده فقط یک مقاله پذیرفته می‌شود، گفت: موضوعات بخش مقاله‌نویسی در محورهای شناخت هرچه بیشتر جریانات، فرق و مذاهب کلامی و حاکمیت سیاسی زمان ائمه(ع) است.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه اظهار داشت: علاقه‌مندان مقالات خود را با موضوع پدیدارشناسی واقعه عاشورا،شهدای حرم و فرهنگ جهادی، نهضت عاشورا از اندیشه تا عمل؛ قمه زنی عشق به عاشورا یا تحریف عاشورا، امام شافعی و نهضت عاشورا، دلایل عاشورا هراسی گروه‌های تکفیری، توانمند سازی نیروی کار در تحقق اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، بررسی آسیب های اجتماعی تاثیر شبکه های اجتماعی بر نسل جوان به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

,

وی با اشاره به جوایز دهمین دوره کنگره سراسری شعر عاشورایی ادامه داد: در بخش شعر عاشورایی رده جوانان به نفر اول لوح تقدیر ، تندیس جشنوراه و مبلغ 10 میلیون ریال؛ به نفر دوم لوح تقدیر ؛ تندیس جشنواره و مبلغ 8 میلیون ریال و به نفر سوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 6 میلیون ریال اهدا خواهد شد.

,

مژده بیان داشت: در بخش شعر عاشورایی رده بزرگسالان نیز به نفر اول لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 12 میلیون ریال، به نفر دوم لوح تقدیر تندیس جشنواره و مبلغ 10 میلیون ریال و به نفر سوم نیز لوح تقدیر ، تندیس جشنواره و مبلغ 8 میلیون ریال اهدا خواهد شد.

,

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به جوایز بخش ویزه اشاره نمود و گفت: در این بخش نفر اول برنده جایزه لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 8 میلیون ریال خواهد بود و نفر دوم برنده جایزه لوح تقدیر و مبلغ 6 میلیون ریال می شود و به نفر سوم نیز لوح تقدیر و مبلغ 4 میلیون ریال اهدا می گردد.

,

به گفته وی در بخش مقاله نیز نفر اول برنده جایزه لوح تقدیر ، تندیس جشنواره و مبلغ 8 میلیون ریال خواهد شد و به نفر دوم و سوم نیز به ترتیب لوح تقدیر و مبلغ 6 میلیون ریال و 4 میلیون ریال اهدا می گردد.

,

مژده با بیان اینکه علاقه‌مندان تا 12 مهرماه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند، گفت: ارسال آثار به نشانی کردستان، شهرستان قروه، دبیرخانه دائمی سوگواره فرهنگی هنری و ادبی آئین‌های عاشورایی یا نشانی الکترونیکی @ershadghorve2016 یا [email protected] یا [email protected] میسر است.

, [email protected], [email protected],

وی افزود: شماره تماس 08735247420 و خط همراه 09185334737 آماده پاسخگویی به سؤالات علاقه‌مندان است.

,

به گفته این مسؤول، دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در نیمه دوم ماه محرم برگزار می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه