اخبار داغ

آشنایی با معدن فسفات چرام از احداث تا کنون+تصویر

آشنایی با معدن فسفات چرام از احداث تا کنون+تصویر
معدن فسفات چرام سالهاست که به سرمایه‌گذار برای بهره‌برداری واگذار شده است اما این گنج نهفته در شهرستان چرام هنوز از زیر خاک بیرون نیامده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چرام، وجود معادن، جنگل‌ها، رودخانه‌ها، جاذبه‌های گردشگری و نیروی انسانی توانمند تنها گوشه‌ای از ظرفیت‌های استان کهگیلویه وبویراحمد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چرام,

این استان دارای معادن فسفات، بوکسیت، دولومیت، سلستین، سیلیس و مس است و از نظر ذخایر زیرزمینی و معدن از جمله استان‌های غنی کشور است. رونق معادن سبب محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال و همچنین توسعه اقتصادی در کشور و به تبع آن در استان می‌شود.

,

معدن فسفات چرام تنها یکی از منابع عظیم زیرزمینی استان کهگیلویه و بویراحمد است که در محدوده شهرستان تازه تأسیس چرام واقع شده و در سالهای اخیر امید به این معدن برای نجات منطقه از باتلاق بیکاری و مهاجرت دو چندان شده است .

,

راه اندازی معادن فسفات و بوکسیت چرام بارها وعده مسئولان و نمایندگان استان بوده است و قرار بود سال‌ها پیش چرخ تولید و اشتغال را در این استان بچرخاند و به عنوان یکی از قطب‌های معدنی استان در کنار نفت به عنوان دومین سرمایه مهم زیرزمینی کهگیلویه و بویراحمد به توسعه این استان کمک کند .

,

این درحالی است که عدل هاشمی پور در نطق های انتخاباتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی وعده اجرایی معدن فسفات چرام را داد.

,

در ابتدا و پس از چند سال شرکت آیرما سکانداری این معدن را برعهده داشت که اقدامات قابل توجهی صورت نگرفت.

,

اما با رایزنی نمایده جدید شهرستان های چهارگانه یعنی آقای هاشمی پور،امیدها برای اجرایی این معدن قوت گرفت.

,

سازمان اقتصادی کوثر متعهد شد که پس از بررسی و تحقیقات این معدن مجدد به راه بیافتد اما به علت مشکلاتی این سازمان کنار کشید.

,

طی مکاتبات نماینده و با ورود وزیر جدید صنعت و معدن همراه نماینده مردم چرام در مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضای شورای اداری شهرستان چرام در محل این معدن تجمع و بازدید کردند.

,

در انتهای این بازدید،شریعتمداری وزیر صنعت و معدن با هماهنگی که با شرکت ایمیدرو کرده بود،وعده اجرایی این معدن را برای بارسوم داد.

,

, ,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه