اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی اردستان خبرداد؛

آغاز برداشت گردو و بادام در اردستان

آغاز برداشت گردو و بادام در اردستان
مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: باغ های بارور موجود گردو در اردستان ۱۷۴ هکتار است که ۵۰ هکتار نیز نهال بوده و عملیات برداشت گردو از آنها آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح اردستان؛ علی اکبر صالح  اظهار کرد: از مجموع پنج هزار و 823 هکتار باغهای اردستان 224 هکتار به کشت گردو اختصاص دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح اردستان, صبح اردستان,

مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: باغ های بارور موجود گردو در اردستان 174 هکتار است که 50 هکتار نیز نهال بوده و عملیات برداشت گردو از آنها آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

,

وی افزود: پیش بینی می شود در سال جاری به دلیل خشکسالی و سرما زدگی تولید گردو 20 درصد خسارات وارده شده باشد و متوسط عملکرد گردو در اردستان طبق گزارش ها حدود سه هزار کیلوگرم در هکتار بوده است.

,

صالح با بیان اینکه عمده محصول گردوی اردستان به ترتیب به دهستان های برزاوند، سفلی و همبرات اختصاص دارد، تصریح کرد: برداشت بادام همزمان در اردستان شروع شده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی اردستان همچنین افزود: از باغهای موجود اردستان 370 هکتار آن به کشت بادام اختصاص یافته که 280 هکتار آن بارور و 90 هکتار آن نهال است.

,

وی با توجه به خشکسالی و سرمازدگی اعلام کرد: از 150 هکتار سطح باغ های بادام بیش از 70 درصد آن خسارت دیده و به نظر می رسد بیش از 300 تن بادام برداشت شود.

,

صالح متوسط عملکرد بادام در اردستان را طبق سالهای قبل حدود دو هزار و 500 کیلوگرم در هکتار اعلام کرد و افزود: عمده محصول بادام  اردستان به ترتیب به دهستانهای برزاوند، سفلی و همبرات اختصاص دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه