اخبار داغ

شور حسینی یا شعور حسینی؟!

شور حسینی یا شعور حسینی؟!
شور حسینی یا شعور حسینی مسئله این است؟! در جواب این سوال باید بگوییم که شور حسینی در صورتی قابل قبول ومثمرثمر خواهد بود که با شعور حسینی همراه گردد و این دو باید مکمل هم باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل برهان،شور حسینی یا شعور حسینی مسئله این است؟! در جواب این سوال باید بگوییم که شور حسینی در صورتی قابل قبول ومثمرثمر خواهد بود که با شعور حسینی همراه گردد و این دو باید مکمل هم باشند ؛یعنی اینکه فقط در ماه محرم به عزاداری و ناله اکتفا نکنیم ؛ بلکه باید سعی شود که با شناخت ابعاد مختلف زندگی امام حسین (ع) و خصوصیات ایشان و هدف قیام وی اولا آن را به خوبی درک کنیم و اهمیت آن را مشخص سازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل برهان,

دوما از مکتب امام حسین(ع)بهترین شناخت را بدست آوریم و سپس آن را به عنوان یک مکتب بزرگ و الگو برای مسلمانان وجهانیان معرفی کنیم.

,

مکتب امام حسین(ع) گویای نکات خیلی مهم و ارزنده ای است که اگر بتوانیم آن نکات را هر چند جزئی در زندگی خود نهادینه کنیم و به عنوان یک الگو از آن مکتب کمک بگیریم قطعا ثمرات مثبت و ارزشمندش را در زندگی خود و از همه مهم تر در جامعه و کشور خود خواهیم دید.

,

کربلا درس زندگی است و هر کسی می خواهد این درس زندگی را به خوبی یاد بگیرد و موفق شود باید به خوبی آنرا مطالعه و برای خودش تفسیر کند و هر چقدر که درباره ی امام حسین(ع) و کربلا مطالعه شود ابعاد و افق های جدید پیش روی ما قرار خواهد گرفت.

,

امام حسین(ع) با ایستادگی در مقابل ظلم و ستم به ما یاد داد که هیچ موقع نباید در مقابل ستمکاران سر فرود آورد و در مقابل آنها تسلیم شد حتی اگر خانواده ات در این راه کشته شوند،

,

امام به ما یاد داد که برای دین حتی اگر سرت هم بالای نیزه برود باز کم است و باید برای دین خود تا لحظه ی آخر پای کار باشیم.

,

یاران حسین به ما یاد دادند که همیشه باید گوش به فرمان مولای خود بود و هیچ وقت نباید پشت مولای خود را ترک کرد حتی اگر تعدامان کمتر از انگشت های دست باشد.امام بیشتر فریاد کیست مرا یاری کند سر می داد و تشنه ی تفکر بود و می خواست با این کارش مردم را به تفکر وادارد اما چه کسی امام را یاری کرد؟
دقیقا تعداد محدودی که دنیا نتوانسته بود بر آنها غالب شود و به وعده ی الهی اطمینان کامل داشتند و شهادت را خیلی والاتر از این دنیا می دانستند.

,
,

البته اگر خوب دقت کنیم تاریخ تکرار شده است و مردمی که زمانی پشت علی(ع) را خالی کردند و حق او را ناحق کردند در زمانی دیگر حق امام حسن(ع) را ضایع کردند و در یک برهه از تاریخ بدترین ظلم را با نوه ی پیامبر (ص) کردند و سر اورا بر نیزه کردند که اگر دقت کنیم درس های زیادی نصیبمان می شود.

,

مردم که فریب افراد به ظاهر دین دار را خوردند و اصل دین را نادیده گرفتند و موجب شدند که اسلام از مسیر خود خارج شود.

,

شعور حسینی را جدی بگیریم و در زندگی خود از مکتب حسین(ع)به بهترین نحو استفاده کنیم و مانند کوفیان نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه