اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی سرایان خبرداد

تولید سالانه بیش از 75 هزار تن شیرخام در سرایان

تولید سالانه بیش از 75 هزار تن شیرخام در سرایان
مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: به طور متوسط روزانه بیش از ۲۰ تن و سالانه 75 هزار و 30 تن شیرخام در شهرستان سرایان تولید و روانه بازار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی سلیمانی در گفتگو با سرایان‌بیدار، گفت: سالانه ۷۵ هزار و ۳۰ تن و روزانه 20 تن شیرخام دراین شهرستان تولیدمی شود و ارزش شیر تولیدی شهرستان بالغ بر معادل ۸۳ میلیارد ریال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان‌بیدار,

وی افزود: میزان تولید شیر خام شهرستان سرایان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

,

مدیرجهادکشاورزی سرایان اظهارکرد:: این مقدار شیر توسط پنج مرکز جمع آوری شده و به کارخانجات فرآوری شیر خام حمل می شود تا به فرآورده های لبنی تبدیل شود.

,

سلیمانی گفت: به طور میانگین ۲۰ درصد از شیر تولیدی شهرستان به کارخانه فراورده های لبنی شهرستان سرایان تحویل و ۸۰ درصد به سایر کارخانه های استان و استان های همجوار ارسال می شود.

,

وی قیمت هر کیلو شیرخام خریداری شده از دامداران را بین هزارو۵۰ تومان و هزارو ۱۰۰ تومان متغیر دانست و خاطرنشان کرد: همواره در نحوه بازپرداخت وجه شیردرشش ماه اول سال مشکلات زیادی وجود دارد و بدلیل تاخیر در پرداخت وجه شیر توسط کارخانجات، مراکز جمع آوری شیر هم در پرداخت با دامداران با مشکل مواجه می شوند.

,

مدیر جهاد کشاورزی سرایان بیان کرد: علاوه بر تاخیر بدلیل گرما و افزایش بار میکروبی و اسیدی شدن شیر میزان شیر برگشتی که با قیمتی بسیار پایین خریداری می شود در موقع تسویه حساب ناراحتی و نارضایتی دامداران را به دنبال دارد.

,

سلیمانی اضافه کرد: علاوه بر این میزان خرید و مصرف مردم هم نسبت به ماههای سردسال کمتر است که تمام این موارد سبب پایین بودن قیمت شیر و تاخیر در پرداخت ها می شود که در صورت پرداخت یارانه شیر و کاهش قیمت علوفه و خوراک بخصوص کنسانتره می توان رضایت دامداران را جلب کرد.

,

وی با تأکید بر اینکه باید توجه بیشتری به بخش دامپروری بخصوص در زمینه تسهیلات سرمایه در گردش شود، افزود: با توجه به توانمندی تولید شیر خام در شهرستان و وجود بسترهای مناسب از جمله مجتمع دامپروری و صنایع فرآوری و تبدیل شیر به لبنیات از این ظرفیت های شهرستان باید به بهترین نحو استفاده شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی سرایان، یکی از مهم ترین شاخص ها در تولید شیر سالم، کاهش بار میکروبی شیر تولیدی دانست و گفت: برنامه ریزی در جهت افزایش کیفیت و کاهش بار میکروبی شیر سرلوحه کار دامداری ها باید قرار گیرد.

,

سلیمانی با بیان اینکه با توجه به اینکه ۷۰ درصد هزینه های جاری تولید در یک دامداری صرف هزینه تغذیه دام می شود، دامداران در انتخاب نژادهای مناسب و پرتولید دقت کنند، عنوان نمود: اجرای برنامه های اصلاح نژادی دام، استفاده از دام های پربازده و بهبود مدیریت تغذیه دام از جمله اقدامات اساسی بوده که می تواند برای افزایش بهره وری در دامداری ها اجرا شود.

,

به گفته وی در حال حاضر  ۷۵۰ واحد گاوداری شیری با تعداد چهار هزار و ۳۸۴ راس گاو در شهرستان سرایان فعال است.

,

یادآورمی شودکه قبلا سرایان بیدار مشکلات صاحبان دامداریهای سنگین سرایان را ازقبیل پایین بودن قیمت شیرخام وگران بودن قیمت علوفه ودیرپرداخت شدن شیرتحویل داده شده به مراکرجمع آوری شیروکارخانجات مذکور را درگزارشی به مسئولین ذیربط منعکس نموده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه