اخبار داغ

پیرامون برکات پیاده روی اربعین؛

پیاده روی اربعین موجب اتحاد و انسجام بین مسلمانان می شود

پیاده روی اربعین موجب اتحاد و انسجام بین مسلمانان می شود
یکی از زائران اربعین می گوید: این سفر عجب صفایی دارد! وقتی که به این سفر می روی انگار با خودت روراست تر می شوی و در آن همه شلوغی و همهمه آرامش خاصی داری و تنها فکر و دغدغه ات دیدن و بوسیدن و در آغوش کشیدن ضریح مطهر آقایت را داری.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قم فردا، آرام آرام اربعین حسین (ع) باری دیگر از راه می رسد و قرار هر ساله عاشقان حسینی تکرار می شود. قراری که بر طبق آن مشتاقان کربلا و دوستداران اباعبدالله الحسین (ع)، هر سال پای پیاده، با کوله ای سبک و آذوقه ای اندک به سمت کربلا حرکت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

آری، زائران اربعین وقتی که از شهر نجف پای در جاده عاشقی می گذارند، تمام مسیر را به عشق بوسیدن و لمس ضریح مطهر امام حسین (ع) می پیمایند و دلشان همچون زینب (س) که با تمام خستگی اش خود را در اربعین به امام حسین (ع) رساند بی تاب رسیدن به او هستند.

,

حسین جان! من نمی دانم این چه عشقی است که پس از گذشت سالیان سال مشتاقان را از پیر و جوان و زن و مرد، این چنین با پای پیاده به سوی تو رهسپار می کند که از همه جالب تر حضور نوزادان شیرخواره ای است که به همراه خانواده های خود در این پیاده روی عظیم شرکت می کنند.

,

هر عاشقی تا خودش معشوق را از نزدیک نبیند و لمس نکند، نمی تواند شیرینی و حلاوت وصل را بچشد! از این رو هر عاشق حسینی نیز تا خودش اربعین به کربلا نرود و همراه با خیل عظیم عاشقان حسینی پای پیاده مسیر کربلا را نپیماید هرگز شکوه و عظمت آن را درک نخواهد کرد.

,

اما زائرانی که سالهای پیش در این پیاده روی شرکت کرده بودند، حرفهای قشنگی برای گفتن دارند؛ حرفهایی که اگر بگویم یک لحظه هم درنگ نخواهی کرد و با دل و جان و سراسیمه تمام کارهای دنیوی خود را ترک کرده و پای در این مسیر خواهی گذاشت.

,

نمی دانم برای شما هم پیش آمده یا نه؟! وقتی با آنها همکلام می شوی و از آنها می خواهی از این سفر پربرکت برایت می گویند، چشمانشان پر از اشک شده و آهی از ته دل کشیده و می گویند یعنی امسال هم قسمت ما می شود که پای پیاده به دیدار اربابمان برویم.

,

یکی از همین بزرگواران می گوید: به هر عمودی که در کنار جاده قرار دارد، می رسیدم با خود می گفتم یعنی بین من و اربابم چند عمود دیگر فاصله است؟ حتی گاهی این ترس به جانم می افتاد که نکند عجل مهلتم ندهد تا حرم اباعبدالله الحسین را از نزدیک ببینم و در مسیر جان بسپارم!

,

او اظهار می دارد: این سفر عجب صفایی دارد! وقتی که به این سفر می روی انگار با خودت روراست تر می شوی و در آن همه شلوغی و همهمه آرامش خاصی داری و تنها فکر و دغدغه ات دیدن و بوسیدن و در آغوش کشیدن ضریح مطهر آقایت را داری.

,

آری، همه ی اینها از برکات این سفر پر برکت و پر رمز و راز است که این چنین با دلهای زائران، عشق بازی و آنها را مجذوب خود می کند. اما لازم است که مردم و به ویژه مسئولین هر ساله برای رونق بخشیدن به این اجتماع بزرگ و آسایش و امنیت زائران، تدابیری بیندیشند.

,

پیاده روی اربعین موجب اتحاد و انسجام بین مسلمانان می شود

, پیاده روی اربعین موجب اتحاد و انسجام بین مسلمانان می شود,

اکبر بختیاری معاون فرهنگی سپاه استان قم، در همین راستا و در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: یکی از برکات اربعین، استمرار بخشیدن به نهضت عاشوراست. به خصوص آن که این پیاده روی عظیم موجب اتحاد و انسجام بین مسلمانان می شود.

, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: از سویی دیگر پیاده روی اربعین موجب احیای ارزش های الهی و اهداف اباعبدالله الحسین (ع) که امروز یکی از مهمترین نیازهای جامعه ماست، می شود، به ویژه آن که دشمن امروز با ترفندهای مختلف در صدد آن است که مردم را از آرمانهای الهی و دینی خود دور کند.

,

بختیاری ادامه داد: حالا چند سالی است که به برکت خون اباعبدالله الحسین (ع) و شهدا و همچنین پیروزی های بیداری اسلامی با رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) این حرکت و اجتماع عظیم در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ عمومی است و نقش بسیار زیادی در تقویت روحیه ایثار و گذشت و دینداری مردم دارد.

,

وی بیان داشت: لذا همه ی ما چه مسئولین و چه مردم که البته مردم بیش از مسئولین پای کار هستند، باید تلاش کنیم تا مقدمات این سفر پربرکت را برای زائرین حسینی فراهم کنیم.

,

معاون فرهنگی سپاه استان قم، خاطرنشان کرد: به طوری اگر بتوانیم هزینه های این سفر را پایین بیاوریم تا همه ی عاشقان حسینی بتوانند آسوده خاطر در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند، کمک بزرگی به تحقق اهداف و ارزش های اربعین کرده ایم که این نیز خود برای تداوم و استمرار نظام اسلامی ما ضروری است.

,

همچنین در روایتی از امام صادق(ع) آمده است: "کسی که به قصد زیارت امام حسین(ع) از منزلش خارج شود اگر پیاده باشد، خداوند بابت هر قدمی که برای زیارت اباعبدالله بر می‌دارد، یک حسنه می‌نویسد و یک سیئه از او محو می‌کند. وقتی که به حرم می‌رسد، خداوند او را جزء صالحین برگزیده می‌نویسد. وقتی مناسک او تمام شد، خداوند نام او را جزء فائزین می‌نویسد. وقتی می‌خواهد بازگردد یک فرشتۀ الهی در مقابل او قرار می‌گیرد و می‌گوید: رسول خدا(ص) به شما سلام می‌رساند، و مژده می‌دهد: عملت را از سر بگیر که تمام گناهان گذشته‌ات بخشیده شده است." (کامل الزیارات/ص132)

,

آری، در طول عمر هر انسانی فرصت های طلایی به وجود خواهد آمد که اگر به موقع از آنها استفاده کند، قطعا مسرور خواهد شد و در غیر اینصورت خسران تمام وجود او را فرا خواهد گرفت.

,

پیاده روی اربعین یکی از همین فرصت هاست که باید قدر آن را دانسته و تلاش کنیم تا امسال نیز با زائران حسینی همراه شویم و هر خدمتی که از دستمان برمی آید برای آنها انجام دهیم.

,

البته فراموش نکنیم که این سفر تنها یک نشانه است تا راه گم نکنیم. لذا یادمان باشد که در طول این سفر مبادا خواندن نماز اول وقت، قرائت قرآن، ذکر و اهداء آن به سید الشهداء، محاسبه، مراقبه و سحرخیزی را سبک شمرده و به دلایل مختلفی همچون خستگی و... آنها را ترک کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه