اخبار داغ

زالزالک گیاهی برای قوت قلب؛

احیای جنگل زالزالک نیوشت، درانتظار توجه مسئولین

احیای جنگل زالزالک نیوشت، درانتظار توجه مسئولین
یکی از اهالی ساوه گفت: در گذشته ارتفاعات روستای نیوشت واقع در بلندترین قله ساوه دارای جنگل های متراکم زالزالک بود که با بی توجهی و استفاده بی رویه از بین رفته و امروزه این محصول بصورت تک درخت هایی در این منطقه یافت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، شروع هر فصلی همراه با عرضه میوه های نوبرانه در بازار است این روزها نوبرانه‌هایی مانند نارنگی، پرتقال، خرمالو و زالزاک خودنمایی می‌کنند که شناخت خواص متعدد و بی‌نظیر آن‌ها ما را به مصرف بیشترشان ترغیب می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،, نارخبر،,

زالزالک یکی از میوه های ملس فصل پاییز است که باظاهری شبیه آلبالو، نظر هر خریداری را به خود جلب می کند، میوه ای که اثرات درمانی برای  بیماریهای قلبی دارد و اسانس آن به عنوان دارو در کشورهای اروپایی فروخته می شود.

,

زالزالک، گیاهی بومی مناطق کوهستانی ساوه/احیای جنگل زالزالک نیوشت، چشم انتظار مسئولین

, زالزالک، گیاهی بومی مناطق کوهستانی ساوه/احیای جنگل زالزالک نیوشت، چشم انتظار مسئولین, زالزالک، گیاهی بومی مناطق کوهستانی ساوه/احیای جنگل زالزالک نیوشت، چشم انتظار مسئولین,

اباذر حقدوست یکی از اهالی ساوه درباره زالزالک به خبرنگار ما گفت: این درخت بومی که در بهار با گل های سفیدش منبع غذایی خوبی برای زنبورهای عسل است در مناطق کوهستانی ساوه مانند ارتفاعات روستای نیوشت در قله شاه پسند بصورت خودرو و بدون دخالت انسان روییده است.

,

وی افزود: زالزالک در رنگهای نارنجی و قرمز وجود دارد که زالزالک قرمز بیشترین خاصیت را دارد و مردمان این دیار از گذشته به خواص آن واقف بودند و بصورت تازه و خشک آن را مصرف می کردند.

,

حقدوست بیان کرد: برداشت زالزالک در ساوه از ابتدای آبان ماه تا اواخر آذرماه ادامه دارد و بیشتر به مصارف خانگی یا فروش در بازارهای داخلی می رسد.

,

وی با اشاره به خودرویی این محصول یادآوری کرد: در گذشته ارتفاعات روستای نیوشت واقع در بلندترین قله ساوه دارای جنگل های متراکم زالزالک بود که با بی توجهی و استفاده بی رویه از بین رفت و امروزه بصورت تک درخت هایی یافت می شود.

,

حقدوست از مسئولین درخواست کرد برای احیای این جنگل زالزالک به عنوان میراث طبیعی، بودجه مناسبی را اختصاص دهند.

,

زالزالک چینی ساوه

, زالزالک چینی ساوه,

زالزالک گیاهی برای قوت قلب

, زالزالک گیاهی برای قوت قلب, زالزالک گیاهی برای قوت قلب,

فریبا محمدی یک کارشناس گیاهان دارویی درباره خواص این میوه پاییزی گفت: برای درمان بی ‌نظمی ضربان قلب، درمان آنژین و تصلب شرایین(سفت شدن دیواره رگ‌ ها)‌ از گیاه زالزالک استفاده می ‌شود.

,

وی افزود: زالزالک که یک گیاه ضد نارسائی قلبی و کاهش‌دهنده‌ی فشارخون است، دارای خاصیت ضد اضطراب نیز می‌باشد و در میان ترک زبانان ساوه با نام« یمشان» شناخته می شود.

,

محمدی بیان کرد: این میوه دارای ویتامین‌های A ، B، C ، کلسیم و مختصری پکتین است که برای تقویت قلب و معده بسیار توصیه می‌شود و مهم‌ترین اثر زالزالک روی قلب، تنظیم کردن حرکات نامنظم آن است و از تپش قلب و ضربان شدید آن جلوگیری می‌کند.

,

وی ادامه داد: تحقیقات  نشان می ‌دهد که آنتی ‌اکسیدان بسیار قوی است و می‌ تواند به عنوان یک مکمل غذایی برای تنظیم وزن، گلوکز خون و التهاب استفاده شود.

,

زالزالک چینی ساوه

, زالزالک چینی ساوه,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه